Nieuwe provider kiezen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-05 22:59
Ik heb de betreffende ervaringstopics bekeken, maar dat bracht mij helaas alleen maar meer aan het twijfelen.

Ik begin steeds meer problemen met de adsl verbinding in mijn appartement te krijgen. Niet alleen is het tot dusverre geen enkele provider gelukt om de beloofde snelheid ook daadwerkelijk te leveren, de lijn is ook verre van stabiel. Regelmatig valt de verbinding weg of valt de snelheid terug naar "achter de komma" waardes.

Ik heb mijn huidige provider al een paar keer over de vloer gehad en die hebben vastgesteld dat het probleem ergens in de lijn zit, waarbij eigenlijk de complete kabel vanaf de straat tot aan 2 hoog en in mijn appartement vervangen moet worden. (Op de paar plekken waar we de boel los hadden bleek de kabel zo vergaan dat het koper in onze handen uit elkaar viel). Dezelfde provider heeft ook aangegeven hier niet meer in te investeren en gaf mij de politiek correcte variant van "zoek het maar uit met je internet en ga een boek lezen"

Ik heb het nu een paar maanden aangezien, maar zeker met het thuis werken begint het toch wel echt tijd te worden dat er iets veranderd. En nu heb ik twee opties; ziggo of glasvezel wat er sinds kort ligt.

Ziggo vind ik eigenlijk niet zo heel aantrekkelijk gezien die bekabeling net zo oud is als de adsl lijn en naar verhouding met de alternatieven en wat ik nu heb is Ziggo erg duur voor wat je krijgt. Dus dan ligt de verse glasvezellijn natuurlijk voor de hand, alleen is dat netwerk beperkt tot 2 providers; Delta en Tweak.

Ziggo 75/10 kost 43, 300/30 kost 53
Tweak 1gbit kost 41 euro (en moet ik zelf een modem/router aanschaffen)(Koop ik een modem dan is de terugverdientijd iets meer dan 22 maanden)
Delta 1gbit kost 50

Zowel van Tweak als van Delta zijn de beoordelingen op Google ver beneden peil en als ik de topics op Tweakers lees dan word ik ook niet bepaald gerust gesteld (al geldt dat eigenlijk ook wel voor Ziggo). Maar dat er veel meer mensen de moeite nemen om te klagen, dan de moeite nemen om positieve berichten het wereld wijde web op te slingeren is ook al langer bekend.

Wat zouden jullie doen? Ziggo of glas en welke provider heeft de voorkeur?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zijn de testresultaten draadloos of bekabeld? De kwaliteit van je ADSL aansluiting moet je uiteraard bekabeld gaan testen, helemaal in een appartementencomplex waarbij (bijna) iedereen een draadloos netwerk in de lucht heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Voorkeur is voor iedereen verschillend.
Ik klaag over Ziggo, maar aan de andere kant zitten er ook positieve kanten aan.

Zo is DVB-C met CI+ nog altijd beter dan elke andere optie (voor mij). Neem internet van Ziggo en je hebt op plekken als de slaapkamer ook Ziggo Go via wifi.

Glasvezel moet je voor elke TV een kastje.

Kijk gewoon naar wat jouw wensen zijn en kies dan iets.

Liefst heb ik glasvezel internet en coax voor TV.
En nu met eigen kabel modem is het wachten totdat het glas geblazen is.

Maar ja, misschien wil jij geen TV ;)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Resultaten zijn inderdaad bekabeld; laten we het maar niet over de wifi hier hebben; ik denk niet dat ik dan voor de gevolgen in sta :) (iets met 14 solar inverters die 24/7 volle bak hun default wifi netwerk overal doorheen drukken zonder dat iemand ze gebruikt)

Het gaat voor mij puur om het internet; mocht ergens voor dezelfde prijs TV erbij zitten dan is dat natuurlijk leuk, maar ik kijk zo weinig TV dat ik er niet extra voor betalen wil. Internet only ligt daarom het meest voor de hand.

Dat "iets" kiezen is juist het lastige, hoewel ik een klantenservice zelden nodig heb is het toch wel fijn bijvoorbeeld als men een beetje met je mee denkt en vlot kan acteren bij problemen. Dat laatste lijkt bijvoorbeeld bij Tweak een dingetje te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:10
Het probleem met de keuze maken voor een internetprovider zit hem in de kwaliteit van het netwerk in jouw omgeving en de service die de internetprovider levert.

Je merkt zelf al dat DSL soms niet meer veel geld in wordt gestoken, omdat er kabel en glasvezel beschikbaar is. De meeste klanten stappen daarop over en voor de kleine hoeveelheid klanten op DSL zeggen ze dan f*ck it.

Vraag daarom aan buren hoe die gebruik maken van internet en of die tevreden zijn. Zeggen die dat er vaak storing is vraag dan ook hoe de provider daarop reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ziggo heeft ook een verborgen optie die in Juli sneller wordt.
https://www.ziggo.nl/internet/start-xxl

Anders is glas of 4G je enige andere optie en kies dan gewoon een provider.
Bevalt het niet, kan je jaar later altijd wisselen, net als bij gas/elekta

[ Voor 42% gewijzigd door DJMaze op 14-05-2022 20:48 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mbt die slechte ervaringen: bedenk dat bij vergelijkbare kwaliteit het aantal klaagtopics/klagers in topics evenredig gaat zijn met het aantal mensen op een forum met een bepaalde provider. Zonder dat je dat laatste weet kun je geen enkele conclusie trekken over hoe relatief goed of slecht een provider zou zijn.

Te zien aan de Tweakers Awards, wat voor internetproviders neerkomt op "wie heeft de meeste klanten op T.net" zitten er erg veel Tweakers bij Ziggo. Dan verwacht je sowieso veel klaagtopics. Tweak is een veel kleinere speler, maar puur vanwege naam zullen er disproportioneel veel Tweakers zitten. Geen idee hoe het met Delta zit, maar juist daarom kun je geen conclusies trekken. Wat ook meespeelt: type klant. XS4All was een redelijk goede provider, maar trok bovengemiddeld veel mensen met kennis en kunde. Daardoor zag je veel minder kansloze "hij doet het niet" topics, en werd de kwaliteit de hemel in geprezen. Terwijl het muv de helpdesk exact zelfde product was als je bij KPN of Telfort kreeg. Omgekeerd zie je die juist veel terug bij providers die zich richten op budgetklanten en/of digibeten.

Bottom line: aantal klachten zegt erg weinig zonder informatie die je niet ter beschikking hebt. Je kunt veel beter kijken naar het soort klachten en kijken hoe de dienstverlening is voor iemand met jouw kennisniveau en behoeftes.

Puur technisch:
DOCSIS (kabel) en PON (glas) zijn erg vergelijkbaar, bij beide deel je de lijn van de woning tot ergens hogerop in het netwerk. De glasvezels bij PON zijn recenter gelegd wat kans op gare kabels iets vermindert, maar gedonder met thermisch rek, en met aannemers die vrolijk door de kabel heen graven is bij beide identiek.

Dat de coax even oud is als je koperpaar zegt weinig - bij een woning met na-aanleg (bouwjaar voor 1980, wat ik met jouw verhaal sterk vermoed) is het door een andere partij op een andere plek in huis naar binnen getrokken. Dat is zeker geen garantie dat het goed is, maar zeker bij voorbaat niet dat het slecht is. Coax kan technisch een stuk meer vervoeren dan een koperpaar en kan dat ook met minder verstoring. Overgroot deel van gevallen waar het mis gaat ligt aan bekabeling in huis, niet het stuk tot aan je wandcontactdoos/overnamepunt.

Als je iets van kwaliteitsoordeel wilt, kijk naar de buren. Als er buren zijn met glas of kabel kun je (omdat het gedeeld medium is en de huizen vergelijkbaar) er redelijk blind vanuit gaan dat jij zelfde ervaring zult hebben als zij.

Komt daar geen overduidelijk oordeel uit, kijk dan puur naar de diensten die je gaat afnemen en wat daarvoor het voordeligste uit de bus komt. Je hebt trouwens voor glas geen modem nodig, er wordt niets naar analoog gemoduleerd of gedemoduleerd. Je hebt een ONT/ONU nodig. Die kan net zoals de modem bij DSL of kabel standalone zijn, of ingebouwd zitten in een router. Aangezien er vrije eindapparaatkeuze geldt hoef je niet per se het apparaat van je provider te nemen en kun je dus op andere prijzen uitkomen - maar doe dat alleen als je denkt dat je dat apparaat beter zelf kunt supporten dan je provider het kan bij de geleverde.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-05 19:43

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

DJMaze schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 20:10:
Glasvezel moet je voor elke TV een kastje.
Nee.

D'r zijn glasvezel leveranciers die een COAX uitgang op de NTU leveren.

Sterker nog, wij hebben niet eens CI+ nodig, ik kan de COAX die we hebben gewoon 10x aftakken zonder extra te betalen en hardware gebruiken welke geen CI+ slot heeft (oude TV's en zelfs HDHomeRun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Dat ben ik met je eens; het is altijd een vertekend beeld. Waarbij er ook altijd meer klagers online te vinden zijn. Maar ondanks dat het hoofd dat wel weet, het gevoel is toch altijd wat bang voor "gedoe"

De bekabeling in huis is sowieso onderdeel van het probleem. De kabels komen in mijn meterkast binnen (uitpandig, al ligt de meterkast wel tegen mijn gevel op de gallerij gelukkig), waar de dsl gelast is naar een doos in de woonkamer en de coax is via een plastic fantastic doosje aangesloten op een groene coax die naar een andere doos in de woonkamer gaat. Zowel die punten als de dozen in huis zijn gaar en volgensmij hebben we beneden in de technische ruimte nog 1 of 2 vertakkingen.

Redelijk kansloos project, al valt er van de coax allicht nog wel wat te maken. Vanuit technisch oogpunt zou ik liever naar glas gaan. Dat word ff een weekendje kabels prikken en gaten trekken, maar dan weet ik tenminste zeker dat het huis weer met de 21e eeuw mee kan doen en in elk geval in huis alles in orde is (en als er dan al problemen ontstaan dan weet ik welke sukkel ik de schuld moet geven :+ )

Het woord modem is inderdaad niet van toepassing, maar ik zat met mijn hoofd aan een Fritzbox te denken. Nevenschade van een half jaartje stage in het pre glas tijdperk :D

Ik kan natuurlijk bij het kiezen van mijn apparatuur hele andere afwegingen maken dan een isp en ik durf over mijn eigen kennis wel te zeggen dat ik qua beheer van mijn apparatuur niet veel onder doe van de isp; en het spreek mij bij Tweak wel aan dat ik letterlijk alles zelf kan kiezen, ik hoef zelfs geen media converter af te nemen als ik dat niet wil.

Het gaat mij wat dat betreft meer om stabiliteit op het netwerk en hoe vlot de providers met storingen omgaan. Aan mijn buren ga ik helaas niet super veel hebben; van de 14 bewoners hier zijn er 2 die Nederlands spreken en ik ben er een van 8)7 Maar ik zit nu bij Tmobile dus veel minder gaat het vast niet worden.

Ik ga sowieso eens inhoudelijk naar de meest voorkomende klachten kijken. Bedankt voor alle input tot dusverre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Accretion schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 22:36:
[...]

Nee.

D'r zijn glasvezel leveranciers die een COAX uitgang op de NTU leveren.

Sterker nog, wij hebben niet eens CI+ nodig, ik kan de COAX die we hebben gewoon 10x aftakken zonder extra te betalen en hardware gebruiken welke geen CI+ slot heeft (oude TV's en zelfs HDHomeRun).
Dat zullen er wel niet veel meer zijn, coax op NTU word al tijden uitgefaseerd. Persoonlijk vind ik Coax in huis verschrikking. Gedoe met versterkers, splitters en urenlang storing zoeken omdat je klant vergat te vermelden dat er toch ergens achter een kast nog een splitter in een splitter in een splitter in een versterker lag |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Als TV niet je interesse heeft ga dan voor glasvezel. Dan heb je down en up dezelfde snelheid, dan is het alleen nog een kwestie van welke provider je iets meer aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mission schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 22:52:
[...]

Het gaat mij wat dat betreft meer om stabiliteit op het netwerk en hoe vlot de providers met storingen omgaan. Aan mijn buren ga ik helaas niet super veel hebben; van de 14 bewoners hier zijn er 2 die Nederlands spreken en ik ben er een van 8)7 Maar ik zit nu bij Tmobile dus veel minder gaat het vast niet worden.
Onderschat input van die buren niet. NL providers bedienen de buitenlandse doelgroepen waardeloos slecht waardoor vrijwel heel Turks/Marokkaans/Surinaams NL IPTV kijkt met een kastje van de lokale belshop. Idem voor telefonie, om niet uitgekleed te worden bij calls naar thuisfront gaat dat via over-the-top VoIP voorzover ze niet gewoon mobiel gratis bellen ermee via Lebara. Daardoor zijn ze volledig afhankelijk van de stabiliteit van hun IP-verbinding en zijn ze daar uitermate kritisch op.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05 20:35

Zorian

What the fox?

Ik heb zelf internet van Tweak en ben er prima over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
dion_b schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:09:
[...]

Onderschat input van die buren niet. NL providers bedienen de buitenlandse doelgroepen waardeloos slecht waardoor vrijwel heel Turks/Marokkaans/Surinaams NL IPTV kijkt met een kastje van de lokale belshop. Idem voor telefonie, om niet uitgekleed te worden bij calls naar thuisfront gaat dat via over-the-top VoIP voorzover ze niet gewoon mobiel gratis bellen ermee via Lebara. Daardoor zijn ze volledig afhankelijk van de stabiliteit van hun IP-verbinding en zijn ze daar uitermate kritisch op.
Nee akkoord, maar het maakt het wel een pittige uitdaging om een gesprek aan te knopen. Daarnaast voelt het ook wel een beetje apart om ineens aan te kloppen bij mensen die je ongeveer eens in de maand tegenkomt en slechts met een "hallo" voorbij loopt. (hoewel de sfeer in de flat best gemoedelijk is, het is nou ook niet bepaald een burensoos).
Zorian schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:11:
Ik heb zelf internet van Tweak en ben er prima over te spreken.
Fijn om te horen.

Ik moet bekennen dat ik net ook es naar beoordelingen van Ziggo, KPN en Tmobile gekeken heb en daar word je eigenlijk ook niet vrolijk van, frisse morgen wat een bak haat om niks zit daar tussen.

De beoordelingen over Tweak gaan met name over de oude Amino decoder, provider apparatuur en de kennis van de klantenservice. Ik zie ook een paar moppers over het aansluiten, maar dat waren allemaal ingewikkelde verhalen met verhuizingen, kortingsacties en borg op een gesloopte decoder. Dat is inderdaad niet op mij van toepassing. Ik begin steeds meer naar Tweak te neigen. Laten we de verwachtingen ook even bijstellen naar het feit dat het de allergoedkoopste aanbieder hier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hier ook een tevreden Tweak gebruiker. Betaal per jaar voor internet only dan heb je best wel een leuke korting pm als je terug telt :). Geen enkele andere beschikbare provider bij mij haalt die prijs voor die snelheid.

Ik lees niets over TV bij je startpost (aangezien eigen moden gaat regelen).

Ik had TV ook van Tweak (Canal Digitaal) was ik niet zo kapot van, paar keer in de week enkele seconden blokjes. Ben toen geswitcht naar internet only en heb NLziet afgesloten (voldoende zenders die ik wel kijk want die andere miljoen miljard zenders die je bij het uitgebreide CD pakket erbij hebt zitten keek ik toch niet).

Hierbij meteen ervaring opgedaan met retour modem, tv decoder, nieuwe factuur en borg retour en tot slot het ontvangen van media converter. Ik hield mijn hart vast want het zal een grote hel worden als je de reviews las. Wat denk je. Alles is vlekkeloos verlopen :).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:08

Croga

The Unreasonable Man

Mijn persoonlijke ervaring is dat de support van Ziggo de afgelopen jaren enorm gekeldert is. De afgelopen 2 jaar heb ik 2 pogingen gedaan om mijn abonnement bij ze aan te passen en beide keren was het eindresultaat dat ik ze heb moeten vertellen het maar weer terug te draaien. Beide keren ging het internet simpelweg kapot na de "upgrade". De eerste keer was het antwoord "We hebben geen idee wat er fout gaat". De tweede keer "Nee, dan zullen we toch echt de voorgevel open moeten breken". Beiden werden zonder enige vorm van schaamte mede gedeeld.

Als je de mogelijkheid voor glasvezel hebt zou ik die pakken. Geen idee of het beter gaat zijn maar veel slechter kan het niet worden, gok ik zo. Qua ondersteuning dan tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 13:44
Gewoon voor glas gaan toch?
Dat is het snelst en volgens mij heeft delta nu een aanbieding voor 45€ het 1e jaar en daarna 50€. Ook allerlei combi dingen met mobiel mogelijk.
Ook 3 gratis deco wifi mesh dingen erbij.

Wij zijn net van caiway naar delta gegaan, vanwege de prijs. Is hetzelfde bedrijf en hetzelfde netwerk, dus overstap was nogal simpel…

Ervaring met caiway en nu delta is prima, als je belt dan nemen ze op. Verder doet hij het vrijwel altijd, dus heb ik in de afgelopen jaren ook geen helpdesk ofzo nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
RobbyTown schreef op zondag 15 mei 2022 @ 07:12:
Hier ook een tevreden Tweak gebruiker. Betaal per jaar voor internet only dan heb je best wel een leuke korting pm als je terug telt :). Geen enkele andere beschikbare provider bij mij haalt die prijs voor die snelheid.

Ik lees niets over TV bij je startpost (aangezien eigen moden gaat regelen).

Ik had TV ook van Tweak (Canal Digitaal) was ik niet zo kapot van, paar keer in de week enkele seconden blokjes. Ben toen geswitcht naar internet only en heb NLziet afgesloten (voldoende zenders die ik wel kijk want die andere miljoen miljard zenders die je bij het uitgebreide CD pakket erbij hebt zitten keek ik toch niet).

Hierbij meteen ervaring opgedaan met retour modem, tv decoder, nieuwe factuur en borg retour en tot slot het ontvangen van media converter. Ik hield mijn hart vast want het zal een grote hel worden als je de reviews las. Wat denk je. Alles is vlekkeloos verlopen :).
Geen televisie inderdaad, het betreft internet only. Dus dat scheelt want mijn ervaring met (k)anaaldigitaal is niet bepaald geweldig.
Fijn om te horen dat het retour zenden en ontvangen van de nieuwe spulletjes goed verlopen is.
Croga schreef op zondag 15 mei 2022 @ 07:24:
Mijn persoonlijke ervaring is dat de support van Ziggo de afgelopen jaren enorm gekeldert is. De afgelopen 2 jaar heb ik 2 pogingen gedaan om mijn abonnement bij ze aan te passen en beide keren was het eindresultaat dat ik ze heb moeten vertellen het maar weer terug te draaien. Beide keren ging het internet simpelweg kapot na de "upgrade". De eerste keer was het antwoord "We hebben geen idee wat er fout gaat". De tweede keer "Nee, dan zullen we toch echt de voorgevel open moeten breken". Beiden werden zonder enige vorm van schaamte mede gedeeld.

Als je de mogelijkheid voor glasvezel hebt zou ik die pakken. Geen idee of het beter gaat zijn maar veel slechter kan het niet worden, gok ik zo. Qua ondersteuning dan tenminste.
Ik was altijd volledig KPN klant, maar daar is het helaas ook hollend achteruit gegaan tot het punt dat ik er na 5 jaar helemaal weg ben gegaan. Extra betalen voor klantenservice is tegenwoordig helaas zonde van het geld. Het gaat mij wat dat betreft ook niet om de huis tuin en keuken vragen, maar meer hoe men acteert bij storingen of problemen. Maar dat is enorm gebiedsgevoelig en niet altijd de schuld van de provider in kwestie. Waarbij in mijn beleving glas al een stuk minder storingsgevoelig is.
Smobbo schreef op zondag 15 mei 2022 @ 07:55:
Gewoon voor glas gaan toch?
Dat is het snelst en volgens mij heeft delta nu een aanbieding voor 45€ het 1e jaar en daarna 50€. Ook allerlei combi dingen met mobiel mogelijk.
Ook 3 gratis deco wifi mesh dingen erbij.

Wij zijn net van caiway naar delta gegaan, vanwege de prijs. Is hetzelfde bedrijf en hetzelfde netwerk, dus overstap was nogal simpel…

Ervaring met caiway en nu delta is prima, als je belt dan nemen ze op. Verder doet hij het vrijwel altijd, dus heb ik in de afgelopen jaren ook geen helpdesk ofzo nodig gehad.
Bedankt, het liefst heb ik hier zo min mogelijk "provider spul" staan, dus dat is voor mij geen afweging. Wel aardig dat het erbij zit natuurlijk voor wie het nodig heeft. Delta is inderdaad 50 euro voor 1gbit, Tweak vraagt voor 1gbit 41 euro.

Waarbij Tweak geen apparatuur levert op internet only. Je kan voor 25 euro borg een media converter krijgen als je wil, maar voor de rest moet je de boel zelf regelen. (das voor mij geen enkel bezwaar, maar misschien voor anderen wel een afweging).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
mission schreef op zondag 15 mei 2022 @ 09:30:
[...]

Waarbij Tweak geen apparatuur levert op internet only. Je kan voor 25 euro borg een media converter krijgen als je wil, maar voor de rest moet je de boel zelf regelen. (das voor mij geen enkel bezwaar, maar misschien voor anderen wel een afweging).
Dan lijkt mij de keus snel gemaakt. glas==>[SPF]mediaconverter==>UTP==>Router.

Binnen 10 minuten zou je online zijn met 1Gb/1Gb

Ik zou Tweak meteen bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05 20:35

Zorian

What the fox?

mission schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:29:
[...]

Nee akkoord, maar het maakt het wel een pittige uitdaging om een gesprek aan te knopen. Daarnaast voelt het ook wel een beetje apart om ineens aan te kloppen bij mensen die je ongeveer eens in de maand tegenkomt en slechts met een "hallo" voorbij loopt. (hoewel de sfeer in de flat best gemoedelijk is, het is nou ook niet bepaald een burensoos).

[...]

Fijn om te horen.

Ik moet bekennen dat ik net ook es naar beoordelingen van Ziggo, KPN en Tmobile gekeken heb en daar word je eigenlijk ook niet vrolijk van, frisse morgen wat een bak haat om niks zit daar tussen.

De beoordelingen over Tweak gaan met name over de oude Amino decoder, provider apparatuur en de kennis van de klantenservice. Ik zie ook een paar moppers over het aansluiten, maar dat waren allemaal ingewikkelde verhalen met verhuizingen, kortingsacties en borg op een gesloopte decoder. Dat is inderdaad niet op mij van toepassing. Ik begin steeds meer naar Tweak te neigen. Laten we de verwachtingen ook even bijstellen naar het feit dat het de allergoedkoopste aanbieder hier is.
Wat de klantenservice betreft heb ik zelden zo'n fijne ervaring gehad juist. Elke keer vrijwel per ommegaande een emailtje terug en kon zelfs de IT guys van ze bereiken via ICQ en die hielpen ook gewoon meteen met een vraagje.

Providerspul heb ik geen ervaring mee, ik heb gewoon een ASUS RT-AX82U op de converter geparkeerd en het werkt direct.

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 15-05-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:48

Umbrah

The Incredible MapMan

Oef... ik weeg even mee (zit in een zelfde soort pakket, begin november wordt de nieuwe woning opgeleverd, is al een bestaande woning overigens). Voor mij is momenteel Ziggo niet echt een optie meer (jaren naar tevredenheid bij gezeten). Puur in de thuiswerk tijd is het voor mij in achting gedaald ondanks dat er een hoop goed is op één aspect na: de upstream.

Voor mij belangrijk als nerd-koning in het post-covid tijdperk met thuiswerken:
- Tenminste 250 mbit up
- IPv4 zonder CG-NAT
- Redelijke IPv6 range (/48 volstaat an-sich wel...)
- Routing & Peering vanuit NL-se, of in ieder geval sub-20ms datacenters (geen geintjes zoals nieuws: T-Mobile draait routering internetverkeer via Deutsche Telekom terug svp...)
- Niet te veel last van de eigen ISP modem/router (indien geen bridge, tenminste optie tot bridge-like functionaliteit): wifi is 100% geen factor (heb m'n eigen en alles wat niet beweegt krijgt een kabeltje)

Voor mij staan nu 3 op de lijst: KPN, T-Mobile (hoewel huiverig...) en Youfone. Gek genoeg. Alleen geen van dezen kunnen mij echt antwoorden verschaffen op deze criteria. Behalve de marketing bla-bla "1gbit!!!!111oneone". En dat is jammer. Dat maakt een hoop zaken qua selectie lastig. Hoop dat ik niet té actief aan het topic-kapen ben maar hoop dat er in het shoppen toch wat opties zijn :D

(ook TV is geen noodzaak, vaste telefoon ook niet. Publieke DVB-C voor de paar keer dat ik NL1-2-3 kijk volstaat naast streaming)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mission
Ik geloof dat ik er inmiddels uit ben qua keuze na een uit de hand gelopen zondag. Ik begon de dag met een bakkie en een blik in de meterkast om te kijken hoe onmogelijk het zou zijn om het huis van bekabeling te voorzien.

Die blik in de meterkast liep nogal uit de klauwen en lang verhaal kort; ik ben voor de rest van de week gesloopt, alle kamers in huis hebben nu een netwerkaansluiting in de muur, de meterkast heeft 3 stopcontacten en ruimte voor apparatuur en ik kan geen netwerkkabel meer zien.

Ik heb ook tussendoor nog even flink nagedacht en besloten dat glas via Tweak de beste optie is. Ze zijn de goedkoopste optie (terwijl je gewoon 1gbit krijgt) en voldoen in elk geval op papier aan mijn wensen.

Gelukkig waren er hier wat positieve geluiden over Tweak te horen, dus hopelijk kan ik over een paar weken die ervaring delen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
mission schreef op zondag 15 mei 2022 @ 23:12:

Gelukkig waren er hier wat positieve geluiden over Tweak te horen, dus hopelijk kan ik over een paar weken die ervaring delen :)
Denk dat je een goede keus hebt gemaakt. Dat zeg ik niet omdat ik bij Tweak zit. Mijn ervaring met TMobile is goed en doordat ik ook een TMobile unlimited bellen.data/sms heb was dat doorslag voor mij om naar TMobile te gaan. Dat pakket samen is nog van voor de prijsverhoging en komt op iets meer dan 50 euro. Zonder dat was Tweak ook mijn keuze geweest
Pagina: 1