Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 21:27
Beste Leden,

Ik loop tegen een probleem aan met Whatsapp, ik zal hieronder schetsen wat het probleem is.

Ik heb 2 telefoons, 1 privé en 1 werktelefoon.

Nu wil ik de simkaart van me werktelefoon in me prive telefoon doen omdat ik sinds kort 2 simkaarten kan plaatsen in me telefoon.

Maar als ik dan Whatsapp open dan zie ik op me prive telefoon alleen me prive chats terug.
Nu wil ik 1 specifieke chat overzetten (groepsapp) hoe kan ik dat doen?

Middels Backup chats gaat die alle chats overzetten en dat hoeft van mij ook weer niet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Het meest simpele is een 2e whatsapp installatie bv zakelijk (business) ernaast zetten of klonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:34
Je kunt maar 1 nummer koppelen aan Whatsapp, dus ga je lid worden van de groep met je prive nummer?
Zo niet, dan lekker een 2de Whatsapp klonen / dual messenger functie, of zakelijke Whatsapp cliënt, en daarop de backup terugzetten en daarna (of ervoor), die Whatsapp opschonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Okee, maar hoe werkt het dan als ik me zakelijke simkaart in me telefoon doe, en hierop een whatsapp bericht krijg? die krijg ik dan toch gewoon binnen? ook met betrekking tot een groepsapp.

Alleen zien ze dan niet mijn juiste telefoonnummer denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mikee007 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 11:44:
Okee, maar hoe werkt het dan als ik me zakelijke simkaart in me telefoon doe, en hierop een whatsapp bericht krijg? die krijg ik dan toch gewoon binnen? ook met betrekking tot een groepsapp.

Jawel, want je hebt een tweede instantie van Whatsapp op je telefoon die gekoppeld is aan je zakelijke SIM. Zoek even in de handleiding van je telefoon hoe je dat inschakelt. (meestal bij de simkaartinstellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:40

Whatsapp is gekoppeld aan een telefoonnummer. Dus de Whatsapp die je al op je telefoon hebt staan is gekoppeld aan je privé nummer en zal dus geen berichten ontvangen die naar je zakelijke Whatsapp nummer wordt gestuurd.
Wil je de berichten wel op je zakelijke Whatsapp ontvangen, dan zal je dus een 2e Whatsapp op je telefoon moeten installeren, zoals hierboven al is aangegeven. Veel android telefoons hebben de mogelijkheid om 2x dezelfde app te installeren. Kan je toestel dat niet, dan kan je eventueel Whatsapp business overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je moet dan een tweede profiel aanmaken op je telefoon: https://www.howtogeek.com...user-profiles-on-android/

Daar kun je dan WhatsApp activeren met je zakelijke nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:41
Nog even voor alle duidelijkheid: whatsApp is gekoppeld aan een telefoonnummer. Zodra je het account op een nieuwe telefoon activeert, krijg je een SMS-code op dat nummer ter verificatie. Maar je SIM-kaart hoeft niet persé in hetzelfde toestel te zitten, zolang je maar de verificatie-SMS kunt ontvangen. Sterker nog, zodra WhatsApp geactiveerd is, hoeft de SIM helemaal niet meer actief te zijn (tot je WhatsApp weer op een andere telefoon overzet of opnieuw installeert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik heb zojuist Whatsapp Business geinstalleerd op me eigen telefoon echter als ik me zakelijk nummer invoer dan krijg ik een melding dat ik Whatsapp Business niet kan gebruiken omdat het nummer al geactiveerd is middels Whatsapp Messenger (dat klopt want op me zakelijke telefoon staat Whatsapp Messenger).

Ik kan dus op 1 of andere manier niet Whatsapp Business activeren

[ Voor 62% gewijzigd door Mikee007 op 15-05-2022 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-05 10:28
Mikee007 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:22:
Ik heb zojuist Whatsapp Business geinstalleerd op me eigen telefoon echter als ik me zakelijk nummer invoer dan krijg ik een melding dat ik Whatsapp Business niet kan gebruiken omdat het nummer al geactiveerd is middels Whatsapp Messenger (dat klopt want op me zakelijke telefoon staat Whatsapp Messenger).

Ik kan dus op 1 of andere manier niet Whatsapp Business activeren
Je zakelijke nummer is je Whatsapp account. Je kan niet op 2 toestellen gebruik maken van hetzelfde Whatsapp account. Dus inderdaad, als je Whatsapp business wilt activeren wordt je huidige zakelijke Whatsapp account op je andere telefoon gedeactiveerd. Als het goed is kun je de melding waar je het over hebt gewoon doorklikken. Dan wordt Whatsapp business gewoon geactiveerd op je nieuwe telefoon.

Taalnazi: 'me' is geen bezittelijk voornaamwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
jppilot schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:59:
[...]

Je zakelijke nummer is je Whatsapp account. Je kan niet op 2 toestellen gebruik maken van hetzelfde Whatsapp account. Dus inderdaad, als je Whatsapp business wilt activeren wordt je huidige zakelijke Whatsapp account op je andere telefoon gedeactiveerd. Als het goed is kun je de melding waar je het over hebt gewoon doorklikken. Dan wordt Whatsapp business gewoon geactiveerd op je nieuwe telefoon.

Taalnazi: 'me' is geen bezittelijk voornaamwoord.
Ja dat snap ik.. maar ik wil eigenlijk én én.. dus zowel op me prive telefoon als zakelijk.
Als ik op vakantie ben dat ik dan me prive telefoon zowel prive als zakelijk kan gebruiken en bij terugkomst gewoon weer me zakelijk telefoon..

Scheelt namelijk nogal of ik met 1 of 2 telefoons op zak moet lopen.

Maar als ik toch mijn zakelijke SIM in me prive telefoon doe dan ontvang ik toch gewoon me zakelijke whatsapp berichten op me prive telefoon of ben ik nu gek? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:33
Mikee007 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:08:
[...]

Ja dat snap ik.. maar ik wil eigenlijk én én.. dus zowel op me prive telefoon als zakelijk.
Je kunt WhatsApp berichten niet zomaar op 2 toestellen tegelijkertijd ontvangen.
Maar als ik toch mijn zakelijke SIM in me prive telefoon doe dan ontvang ik toch gewoon me zakelijke whatsapp berichten op me prive telefoon of ben ik nu gek? :)
Ja, je bent gek (jouw woorden hé ;) ). WhatsApp berichten naar jouw zakelijke nummer blijven gewoon binnenkomen op het zakelijke toestel, zelfs al zit de SIM daar niet meer in. Het telefoonnummer / de SIM-kaart is alleen tijdens activatie eventjes relevant.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-05 10:28
Mikee007 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:08:
[...]

Als ik op vakantie ben dat ik dan me prive telefoon zowel prive als zakelijk kan gebruiken en bij terugkomst gewoon weer me zakelijk telefoon..

Scheelt namelijk nogal of ik met 1 of 2 telefoons op zak moet lopen.

Wat @Xander ook al zegt, Whatsapp is niet gelijk aan sms'en. Je telefoonnummer is je gebruikersnaam bij Whatsapp. Dit heeft niks te maken met je simkaart, behalve bij activatie.

Het is echt niet mogelijk om zowel op je privé als werkmobiel tegelijk Whatsappberichten te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Dus eigenlijk is mijn idee niet mogelijk als ik het zo begrijp...

Enige mogelijkheid is Whatsapp Business gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:25
Nog een mogelijkheid, als je alleen wil voorkomen dat je je zakelijke telefoon mee moet op vakantie: WhatsApp Web is nu te gebruiken zonder dat je telefoon tegelijkertjid verbonden moet zijn. Dus als je WhatsApp Web op je laptop koppelt aan je zakelijke telefoon kun je in het buitenland via je laptop je zakelijke WhatsApp-berichten zien, ook als je zakelijke telefoon thuis blijft :)

Edit: of je movet je zakelijke account naar WhatsApp Business, verwijdert de 'gewone' WhatsApp van je zakelijke telefoon en activeert WhatsApp Business met je zakelijke nummer op de telefoon waar je die op dat moment nodig hebt :)

[ Voor 23% gewijzigd door BeefHazard op 15-05-2022 16:52 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Mikee007 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:44:
Dus eigenlijk is mijn idee niet mogelijk als ik het zo begrijp...

Enige mogelijkheid is Whatsapp Business gebruiken.
En dan iedere keer dat je WhatsApp op een ander toestel wilt, opnieuw activeren.

Volgens mij kun je dat ook niet onbeperkt blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik heb nu trouwens het ''klonen'' uitgevoerd.
Dat kan dus schijnbaar op me telefoon en ik heb nu 2 keer Whatsapp op me telefoon staan.

Ik durf echter nog niet me zakelijk telefoonnummer in te voeren omdat ik bang ben dat ik dan alles kwijt ben.

Als ik me zakelijke nummer nu in de gekloonde app invoer komen de berichten dan gewoon op 2 telefoons binnen dus zowel me zakelijke als me privé telefoon? iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Mikee007 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 19:42:
Ik heb nu trouwens het ''klonen'' uitgevoerd.
Dat kan dus schijnbaar op me telefoon en ik heb nu 2 keer Whatsapp op me telefoon staan.

Ik durf echter nog niet me zakelijk telefoonnummer in te voeren omdat ik bang ben dat ik dan alles kwijt ben.

Als ik me zakelijke nummer nu in de gekloonde app invoer komen de berichten dan gewoon op 2 telefoons binnen dus zowel me zakelijke als me privé telefoon? iemand ervaring?
Nee, dan komen ze alleen nog binnen op het privétoestel. Als je de geschiedenis wilt bewaren zul je een backup moeten importeren (lokaal overzetten of van Google Drive). WhatsApp op je zakelijke toestel zal direct niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Xander schreef op zondag 15 mei 2022 @ 19:55:
[...]

Nee, dan komen ze alleen nog binnen op het privétoestel. Als je de geschiedenis wilt bewaren zul je een backup moeten importeren (lokaal overzetten of van Google Drive). WhatsApp op je zakelijke toestel zal direct niet meer werken.
Okee, op zich geen probleem.
Maar als ik later weer me whatsapp op me zakelijk toestel wil krijgen..

Moet ik dan een backup maken op me prive telefoon, de gekoonde versie verwijderen en vervolgens weer whatsapp installeren op me zakelijke telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ja, dan moet je het weer andersom doen.

Als je dit 2x per week gaat doen zou je wel eens tegen een limiet aan kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Xander schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:00:
Ja, dan moet je het weer andersom doen.

Als je dit 2x per week gaat doen zou je wel eens tegen een limiet aan kunnen lopen.
Het is eigenlijk maar éénmalig. ik ben niet van plan dit constant te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Want je gaat maar éénmalig op vakantie?

Ik zou WhatsApp mooi niet over zetten, lekker rustig tijdens vakantie. ;) Dat ze je kunnen bereiken op je zakelijke nummer is al heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Haha normaal gesproken doe ik dat ook hoor! vakantie = vakantie.
Dit heeft echter ook met iets anders te maken (lang verhaal)

Maar het zal meer uitzonderlijk zijn dan een gewoonte hoor!
Pagina: 1