Hulp omschrijven van innittab naar systemd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-05 13:11
Mijn vraag
Een software leverancier biedt een stukje code aan om een server instance te laten respawnen zodra er een nieuwe client verbind. Nu ben ik een beetje hiermee aan het spelen maar om het functioneel te krijgen zal ik dat stukje code toch anders geschreven moeten krijgen.

Het betreft een stukje code voor innittab, dit zal dus omgeschreven moeten worden naar systemd (aangezien Ubuntu geen gebruik maakt van innittab) Ik snap de code enigszins maar niet helemaal.

De code die de leverancier aanbiedt:
code:
1
pvx1:235:respawn:/pxplus/pxplus \*nthost -ARG port uid umask >/dev/null </dev/null

(website: https://manual.pvxplus.com/PXPLUS/windx/nthost.htm)

Nu moet ik eerlijk bekennen zelf een totale nitwit hierin te zijn. Het is meer voor de leuk dan voor iets serieus. Maar aangezien het 1 regel betreft kan het niet super complex zijn.

(er zijn uiteraard meer effectievere manieren te bedenken, maar deze taal beheerst mijn vader erg goed, alleen kan ik uiteraard de server op zijn kantoor niet gebruiken, dus ik wil graag gebruik maken van deze taal en zelf de omgeving hosten (30 dagen trial)

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ubuntu server 20.04, met pxplus.
code:
1
https://home.pvxplus.com/pgsrvr.pvp

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De volgende voorbeelden voor een systemd heb ik al gevonden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[Unit]
Description=pvx1
After=network.target
StartLimitIntervalSec=0

[Service]
Type=simple
Restart=always
RestartSec=1
User=wouter
ExecStart=/pxplus/pxplus /*dit is de juiste locatie*/

[Install]
WantedBy=multi-user.target

Alleen ik heb dus geen flauw idee of dit überhaupt in de buurt van mijn doel komt. Aangezien ik geen poort heb aangegeven en de andere argumenten ook niet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

ExecStart=/pxplus/pxplus nthost -ARG 8080 1000 775

Of zoiets dergelijks?

Uitgaande van dat er in de map /pxplus/pxplus een executable 'nthost' staat en port=8080, uid=1000 en umask=775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
Dankjewel, ga dit straks even uittesten. Nu mis ik nog wel wat in dat stukje, maar dat kan ook komen door mijn gebrek aan begrip voor dit stukje: "pvx1:235:respawn:" Dekt execstart dit geheel af?

De code zou in mijn geval: ExecStart=/pxplus/pxplus nthost -ARG 10000 wouter 775 moeten zijn.(UID moet uitgeschreven zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

235 geeft aan in welke runlevels de taak gestart moet worden, dat is meestal niet zo relevant meer vandaag de dag. Respawn geeft aan dat als het proces exit, het geherstart moet worden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De restart=always is vergelijkbaar met respawn in inittab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29
Voor deze zekerheid:
Deze 'comment out': /*dit is de juiste locatie*/
Werkt volgens mij niet in een systemd file. Als ik me niet vergis is dit php.
Commenting in systemd gaat met # of evt. ; als het een inactieve regel betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
Uiteraard, helaas doet dit nog niet wat het moet doen. Ik ga even contact opnemen met pxplus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan je 't een configuratiebestand voederen? Als ik op 'systemd unit file exec arguments' zoek online is dat één van de suggesties die gedaan wordt. Kan je de systemd unit naar dat configuratiebestand wijzen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1