Hi allen,
Ik wil voor de eerste keer proberen een systeempje zelf te bouwen en heb daar al een aantal tweedehands onderdelen voor gekocht. Echter twijfel ik nog over de GPU. Ik zat te denken aan een GTX 1070, maar vraag me af of de rest van het systeem dat aan kan? Ook andere tips zijn welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk ervaring opdoen met het zelf bouwen van een systeempje, maar daarna denk ik het te gebruiken als tweede systeem voor online fietsen en vaak wat minder eisende spellen als Civ6, cities skylines, MTGArena, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zou het graag onder de €500,- houden. Lijkt erop dat dat wel moet lukken.
[b]Moederbord, CPU, geheugen en voeding heb ik dus al. Wellicht dat ik een kleine SSD overzet van m'n andere systeem.[/i]
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit wordt niet het systeem van mijn dromen, maar ik hoop er een leuk werkend systeem van te maken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiteraard hoop ik op een stil en zuinig systeem, maar dit is geen must
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil voornamelijk graag weten of de GPU die ik op het oog heb wel bij mijn systeem past?
Ook andere tips zijn zeer welkom!
Ik wil voor de eerste keer proberen een systeempje zelf te bouwen en heb daar al een aantal tweedehands onderdelen voor gekocht. Echter twijfel ik nog over de GPU. Ik zat te denken aan een GTX 1070, maar vraag me af of de rest van het systeem dat aan kan? Ook andere tips zijn welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk ervaring opdoen met het zelf bouwen van een systeempje, maar daarna denk ik het te gebruiken als tweede systeem voor online fietsen en vaak wat minder eisende spellen als Civ6, cities skylines, MTGArena, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zou het graag onder de €500,- houden. Lijkt erop dat dat wel moet lukken.
[b]Moederbord, CPU, geheugen en voeding heb ik dus al. Wellicht dat ik een kleine SSD overzet van m'n andere systeem.[/i]
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit wordt niet het systeem van mijn dromen, maar ik hoop er een leuk werkend systeem van te maken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiteraard hoop ik op een stil en zuinig systeem, maar dit is geen must
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil voornamelijk graag weten of de GPU die ik op het oog heb wel bij mijn systeem past?
Ook andere tips zijn zeer welkom!
# | Category | Product | Prijs | Tweedehands prijs |
1 | Processors | Intel Core i5-6600K Tray | € 0,- | € 40,- |
1 | Moederborden | Asus Prime Z270-A | € 0,- | € 50,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 0,- | € 180,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 78,80 | € ?? |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 74,90 | € 45,00 |
1 | Voedingen | Corsair CX750M (2021) | € 85,90 | € 45,00 |
Totaal | € 239,60 |