Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanhilst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-08-2024
Hi allen,

Ik wil voor de eerste keer proberen een systeempje zelf te bouwen en heb daar al een aantal tweedehands onderdelen voor gekocht. Echter twijfel ik nog over de GPU. Ik zat te denken aan een GTX 1070, maar vraag me af of de rest van het systeem dat aan kan? Ook andere tips zijn welkom!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk ervaring opdoen met het zelf bouwen van een systeempje, maar daarna denk ik het te gebruiken als tweede systeem voor online fietsen en vaak wat minder eisende spellen als Civ6, cities skylines, MTGArena, etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zou het graag onder de €500,- houden. Lijkt erop dat dat wel moet lukken.

[b]Moederbord, CPU, geheugen en voeding heb ik dus al. Wellicht dat ik een kleine SSD overzet van m'n andere systeem.[/i]

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit wordt niet het systeem van mijn dromen, maar ik hoop er een leuk werkend systeem van te maken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiteraard hoop ik op een stil en zuinig systeem, maar dit is geen must

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik wil voornamelijk graag weten of de GPU die ik op het oog heb wel bij mijn systeem past?
Ook andere tips zijn zeer welkom!

#CategoryProductPrijsTweedehands prijs
1ProcessorsIntel Core i5-6600K Tray€ 0,-€ 40,-
1MoederbordenAsus Prime Z270-A€ 0,-€ 50,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 0,-€ 180,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 78,80€ ??
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 74,90€ 45,00
1VoedingenCorsair CX750M (2021)€ 85,90€ 45,00
Totaal€ 239,60

Beste antwoord (via bvanhilst op 19-05-2022 19:57)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 14:54
Voeding zou ik persoonlijk niet tweedehands kopen. Je hebt voor 50 euro een prima nieuwe voeding die dit systeem gewoon trekt.
Als je hem al hebt, niet erg, hij gaat het wel gewoon goed doen :)

Processorkoelertje? Iets als een Arctic Freezer 34, Cooler Master Hyper 212 Black Edition of Scythe kotetsu
Sorry geen linkjes, zit op mobile

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
Voeding zou ik persoonlijk niet tweedehands kopen. Je hebt voor 50 euro een prima nieuwe voeding die dit systeem gewoon trekt.
Als je hem al hebt, niet erg, hij gaat het wel gewoon goed doen :)

Processorkoelertje? Iets als een Arctic Freezer 34, Cooler Master Hyper 212 Black Edition of Scythe kotetsu
Sorry geen linkjes, zit op mobile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:55
City off skylines is een game die erg veel eisend kan zijn als je veel mods,assets gebruikt zeker qua geheugen maar ook qua cpu.

Weet niet wat de verwachtingen zijn natuurlijk ,ik zie geloof dat het niet je droom pc is.
Maar meer de verwachtingen hoe het gaat werken met games.

[ Voor 22% gewijzigd door freaky35 op 14-05-2022 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvanhilst
Processor koeler heb ik een stock koeler, lijkt me hopelijk voldoende?

Verder draai ik cities skylines op m'n andere pc, dus niet per se noodzakelijk op deze, maar zou leuk zijn als dat het wel goed doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:59

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Systeem lijkt me best okee. Ik ben geen fan van tweedehands voedingen, maar als dit inderdaad het 2021-model is dan lijkt me dat geen probleem.
Stock koeler is niet bepaald stil (in elk geval die op mijn i5 6500 zat) dus daarvoor zou ik ff kijken voor een leuke aftermarket, bijv zoals @youridv1 opnoemt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Een quadcore zonder HT zoals de 6e generatie 6600K moet je niet meer willen. Een 10e generatie i3 is al sneller en veel zuiniger.

Bijvoorbeeld V&A aangeboden: Intel Core i3-10100F Boxed

Overigens kun je het best tweedehands shoppen via Tweakers en niet via marktplaats.

[ Voor 46% gewijzigd door Djarune op 14-05-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanhilst
Tnx voor de tip, maar de CPU heb ik al gekocht. Kan hem altijd nog inruilen voor een nieuwere, maar laat ik het eerst maar eens met deze proberen.
Daarnaast woon ik in Noorwegen, dus tweedehands shop ik (helaas) bij geen van beiden ;)
Djarune schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:38:
Een quadcore zonder HT zoals de 6e generatie 6600K moet je niet meer willen. Een 10e generatie i3 is al sneller en veel zuiniger.

Bijvoorbeeld V&A aangeboden: Intel Core i3-10100F Boxed

Overigens kun je het best tweedehands shoppen via Tweakers en niet via marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
Hoe kom je trouwens aan die stock koeler? Intel stopt helemaal geen stock koelers bij K processors. Waar die stock koeler ook van is, hij is niet bedoeld voor een 6600K.
Die stock koelers zijn bedoeld voor veel energiezuinigere processors, dus tijdens het gamen luister je waarschijnlijk naar maximaal toerental van dat ding

[ Voor 31% gewijzigd door youridv1 op 16-05-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanhilst
Die kreeg ik er tweedehands bij, maar ik wist niet dat Intel deze niet standaard bij leverde.
Wellicht toch maar een ander koelertje aanschaffen dan. Bedankt voor je/jullie feedback!
Pagina: 1