Netwerk met verschillende ip adressen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navi1975
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-05-2022
Mijn vraag

Hallo,

omdat mijn netwerk kennis beperkt is probeer ik hier een antwoord te vinden aub.

Mijn bedraad netwerk geeft mijn desktop PC dit adres 192.168.221.143

Mijn draadloos netwerk geeft mijn notebook dit adres 10.10.1.54.23

Welke instellingen moet ik doen om via mijn notebook gegevens te sycroniseren of te kunnen ophalen in mijn desktop pc?

Alvast bedankt

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Heb je dit bewust zo gescheiden? Je zou beter kunnen kijken waarom je 2 verschillende subnetten in gebruik hebt.

Kan je meer delen over je netwerk opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:22
Je hebt een route nodig en eventueel firewall regels die toestaan dat je van het ene subnet naar het andere subnet gaat.

Dit zijn instelling op je router.

Andere optie is om het Subnet van je WiFi gelijk te trekken met je LAN subnet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:23
@navi1975
Wij hebben nog minder kennis van jouw netwerk dan jij zelf. Maar daar kan je wat aan doen.
Geef zo nauwkeurig mogelijk aan welke apparatuur je hebt en hoe die aangesloten is.
Denk aan je modem (van welke provider, welk type), welke router je nog eventueel daarnaast gebruikt. Eventuele accesspoints, repeaters, en dergelijke. Vergeet niet de pc en de notebook.
Beide ipadressen zijn zgn private ip adressen, echter het 10.10 adres komt wat minder voor.
Een combinatie is wel zeldzaam, maar er is zeker een logische verklaring. Maak maar eens een plaatje voor ons. Zonder extra info, om aannames aan onze kant te voorkomen, kan niemand hier je goed helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 14-05-2022 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-02 09:49
En zonder ingewikkelde dingen hebben we natuurlijk cloudopslag voor beide computers als je alleen antwoord op deze vraag wilt:

"Welke instellingen moet ik doen om via mijn notebook gegevens te sycroniseren of te kunnen ophalen in mijn desktop pc?"

onedrive / google drive / dropbox enzovoort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik zal dan maar een gevaarlijke aanname doen en zeggen dat je waarschijnlijk achter het modem van je internetprovider een aparte router hebt voor je WiFi.

Daar moet je mee aan de slag, die moet in access point modus en niet in router modus. DHCP uit, kabel van je modem in een LAN poort, niet in WAN, dan alle draadloze apparaten opnieuw opstarten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Indien @navi1975 bewust zijn netwerk zo heeft ingericht en de aanname van @nelizmastr correct is dan hoeft dat niet eens. Het binnenste netwerk (wifi) kan probleemloos contact maken met het buitenste (ethernet). Maar dit zijn allemaal aannames. Dus ik wacht even op antwoorden van @navi1975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

W1ck1e schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:16:
Indien @navi1975 bewust zijn netwerk zo heeft ingericht en de aanname van @nelizmastr correct is dan hoeft dat niet eens. Het binnenste netwerk (wifi) kan probleemloos contact maken met het buitenste (ethernet). Maar dit zijn allemaal aannames. Dus ik wacht even op antwoorden van @navi1975
Dat is niet altijd zo, omdat de routes over een “WAN” interface komen worden de routed heen en weer niet altijd aangemaakt in mijn ervaring, zeker niet met consumenten spul.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
nelizmastr schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:18:
[...]

Dat is niet altijd zo, omdat de routes over een “WAN” interface komen worden de routed heen en weer niet altijd aangemaakt in mijn ervaring, zeker niet met consumenten spul.
Als de wifi kant het netwerkverkeer initieert volgens mij wel. Het consumenten spul dat ik heb heeft niet standaard een 10.x.y.z/23 netwerk. Of zelfs maar de mogelijkheid om dat in te kunnen stellen. (we dwalen af)

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 14-05-2022 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:09

AlphaRomeo

FP PowerMod
navi1975 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 08:43:
Mijn vraag

Mijn draadloos netwerk geeft mijn notebook dit adres 10.10.1.54.23
Onwaarschijnlijk. Dat is geen geldig ipv4 adres. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
AlphaRomeo schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:57:
[...]

Onwaarschijnlijk. Dat is geen geldig ipv4 adres. :)
Dat klopt, maar dat is een tikfout. Er wordt bedoeld 10.10.1.54/23. Dus 23 bits subnetmask, dus 512-2 mogelijke adressen in dat netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 14-05-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

W1ck1e schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:16:
Bewust zo ingericht maar dan de vraag in TS stellen lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Dan weet he ook nog wel een fileshare te organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk ooit een router met wifi gekregen en deze in het netwerk gehangen, het werkt maar niet alles. @navi1975 maak een tekening en vermeld je apparatuur. De laatste firmware van de glazenbol heeft een bug en werkt niet meer op netwerken ;-)

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

W1ck1e schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:01:
[...]
Dat klopt, maar dat is een tikfout. Er wordt bedoeld 10.10.1.54/23. Dus 23 bits subnetmask, dus 512-2 mogelijke adressen in dat netwerk.
Dat is een aanname. Het kan ook een verdubbeling van de '10.' zijn dus 10.1.54.23 zijn. Ik zou geen enkele conclusie trekken totdat TS duidelijk inzicht gegeven heeft in welke provider hij heeft en welke apparatuur.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:41
Vermoed dat hij ooit met een 10.xxx.xxx.xxx netwerk verbonden is geweest (werk, Vpn of ...) en die laptop nooit reboot, maar in de slaapstand gaat.
Dan doet die laptop pas weer een dhcp request als de helft van de leasetijd verstreken is en anders houd hij gewoon dat oude ipadres.

[ Voor 5% gewijzigd door Ben(V) op 15-05-2022 11:32 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1