Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allarick2392
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 13:17
Ik zoek een?
Telefoon waar ik weer een aantal jaartjes mee vooruit kan.

Wat is je budget?
Tot ongeveer €400,-.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De gebruikelijke smartphone dingen. Ik heb doorgaans tientallen tabbladen open staan in chrome, gebruik de splitscreen functie op mijn huidige telefoon regelmatig voor YouTube + Chrome. Omdat ik pas vader ben geworden en mijn DSLR niet altijd bij de hand is wil ik ook wat betere foto's kunnen maken. Spellen speel ik niet op zo een klein scherm en touchscreen...

Wensen:
Goede camera
Goed scherm
3,5mm is heel fijn, geen must
Soc die de komende jaren nog wel mee kan
Kleiner is beter, vind OP3 zelfs nog wel aan de grote kant.
Snelle Fingerprint scanner liefst aan de voorkant, A50 leentoestel was zo slecht dat ik gestopt ben met de scanner te gebruiken...

De functies die mijn OP3 nu heeft die ik het liefst zou behouden zijn:
"Off-screen gestures". 1 handeling om zaklamp aan te doen _/-\o_
Splitscreen Multitasken, liefst zoals het nu is door de recente apps knop in te houden. Ik heb een tijdje een Samsung A50 te leen gehad maar daar was het zo omslachtig bij...
Dash charge is fijn om te hebben, zeker als je batterij niet de dag door komt maar ik laad toch meestal 's nachts. Heb ook al 2 Dash chargers, zou fijn zijn als ik die nog kon gebruiken.
Slider is handig maar gebruik ik eerlijk gezegd vooral om mee te klooien...
Optie om makkelijk een andere Custom ROM er op te zetten is altijd fijn om de leeftijd van het toestel te verlengen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben altijd heel tevreden geweest over Oneplus dus daar ben ik allereerst gaan kijken voor een vervanging. Helaas is Oneplus vandaag de dag niet meer wat het was toen ik mijn OP3 kocht...

De 8T of Pro (2dehands) zagen er goed uit maar zijn ondertussen alweer oud en weer stuk duurder dan de laatste keer dat ik op zoek ging. De Nord 2 ziet er op papier ook goed uit, alleen hoor ik zoveel slechte verhalen over bugs en ondersteuning van de Nord lijn...

Bij het vergelijken van foto kwaliteit op GSMarena kwam de Samsung Galaxy S20 FE met kop en schouders boven de rest uit. Maar dat is dan wel Samsung met al zijn bloatware etc.

Bij Realme en Oppo kan ik volgens mij mijn Dash chargers nog gebruiken maar ik snap helemaal niks van hun modelnamen, net als bij Xiaomi...
Wat ik allemaal heb gevonden...

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe belangrijk is RAM tegenwoordig? Met dit budget zijn de meeste nog 6GB dat heb ik nu ook al, ik weet niet in hoeverre ik die nu gebruik.

Wat voor opties zijn er nog meer? Suggesties? Ik hoor graag jullie mening en ervaringen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Uitdaging voor jou, de OP3 was high end, en voor dat geld wordt een alternatief lastig want hardware is duur geworden.
Denk dat Xiaomi 11T beste optie is met snelle hardware voor relatief weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je zou kunnen kijken voor bijv. een tweedehands 7T Pro, die zijn super, binnen je budget, en gaan nog zeker wel een tijdje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allarick2392
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 13:17
Oon schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 07:29:
Je zou kunnen kijken voor bijv. een tweedehands 7T Pro, die zijn super, binnen je budget, en gaan nog zeker wel een tijdje mee.
Met Custom ROM dan? Oneplus zal geen updates meer doen op die lijkt me. Waarom specifiek de 7t Pro en niet bv 8 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:29
De 7 serie krijgt nog een update naar Android 12 binnenkort. Ik ben zelf van de 3 naar de 7 Pro gegaan. Ben er nog steeds erg tevreden mee. Enige toestel zonder gaatje in 't scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

allarick2392 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:24:
[...]

Met Custom ROM dan? Oneplus zal geen updates meer doen op die lijkt me. Waarom specifiek de 7t Pro en niet bv 8 Pro?
Tot Android 12 nog wel, daarna weet ik niet, maar security updates zal nog wel langer doorgaan

De 7T Pro zie ik vaak voorbij komen in V&A, de 8 Pro wat minder, maar beiden zijn natuurlijk prima als ze binnen je budget te krijgen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinand_otter
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-03 20:19
Ik raad zeker de oneplus 7 aan. Wel redelijk groot maar top scherm, snel en een iets mindere batterij maar een hele korte laad tijd met Warp Charge 30. Camera ook allemaal top, 4k in 60fps video, goeie selfie camera kwaliteit. Ik heb hem zelf gebruikt (Tot hij gejat werd) en hij is echt top. Ik heb zelf nog wat hoesjes over mocht je geinstresseerd zijn
Pagina: 1