Wie weet wat voor beestjes dit zijn?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helenedg
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-05-2023
Mijn vraag
...wie weet wat voor zwarte beestjes dit zijn?
Ze kruipen in de slaapkamers op de grond zijn er enkele per dag sommige dagen helemaal niets.
Ik en beestjes gaan niet samen wordt er helemaal gek van..

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2QL9KBc3R8OEoVGLBOOq994iaE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vQEb2k5UV7DpDzdleJ72yV5w.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T60fJ52j_wWNx6I_1L_dH_ksGoI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1ikwT1IFyRyzf2HB23zImcVW.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzZfnFTIQV755T4WfI9_pCwZGsM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ppN4ZU2xuqMcHO4UNyq9s2Lk.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stzWem3P9MHDEaTcIDgM0NxlfEc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dX0g4hAXl2vO6sKRQ9C98id.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door Helenedg op 13-05-2022 18:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-05 19:36

Baggeraar

Wat een gebagger..

probeer eens met de obsidentify app;

zou een 'Rouwende gouden tor' kunnen zijn, maar slechte foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
kleine tip, pak een flesje van plastic, knip de bovenkant eraf, doe er wat spul in waar CO2 vanaf komt, bijvoorbeeld water, suiker en wat bakkersgist) zet de afgeknipte bovenkant er op zijn kop in als trechter en je vangt alle beestjes die op CO2 afkomen, ideaal voor bedwantsen, fruitvliegen, bedluizen, zet dit onder je bed en je weet tenminste dat je geen vervelende mensen parasiterende beestjes hebt.
Doe in een grotere fles wat fruit erbij en zet er 2 in de richting waar de wind bij je tuin/terras naar waait en je vangt er ook alle wespen vanaf augustus mee af :)
ik weet niet wat je hier laat zien, ziet er uit als kevertjes en Google lens geeft een heleboel maar vooral geen insecten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het is lastig om de grootte te zien, maar zijn ze toevallig zo'n 1 á 2 mm groot? Lijken nl op tapijtkevertjes.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
FooLsKi schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:25:
Het is lastig om de grootte te zien, maar zijn ze toevallig zo'n 1 á 2 mm groot? Lijken nl op tapijtkevertjes.
ja goed gezien
Afbeeldingslocatie: https://en.wikipedia.org/wiki/File:Anthrenus_verbasci01.jpg

bij de meeste insecten gaat het om hun voedsel dus waar zie je ze allemaal, dat kan ook een c,ue geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Silent7 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:29:
[...]

ja goed gezien
[Afbeelding]

bij de meeste insecten gaat het om hun voedsel dus waar zie je ze allemaal, dat kan ook een c,ue geven?
@Helenedg geeft aan dat ze ze voornamelijk in de slaapkamers ziet. Kan wel kloppen, want het zijn 'opruimers'. Ze heten zo omdat ze (vroeger) vooral in tapijt leven, waar ze huidschilfertjes e.d eten. Aan de aantallen te zien ligt er blijkbaar ergens genoeg te eten voor ze.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
juist, eens, dus @Helenedg die mooie (laminaat)vloer ziet er strak uit, ligt er nog iets anders in de buurt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
Wij hebben katten en soms is er opeens een vlooien uitbraak
Naast de nek druppels bij de katten pak ik dan een hele grote plantenbak onderzetter, zeg 60cm doorsnede, doe daar water en een drupje afwasmiddel in, met een statief en houder hang ik in het midden een zaklamp, twee drie nachten zaklamp aan en de vlooien springen daarheen, verdrinken en het probleem is opgelost, sneller dan alleen nek druppels want die levende vlooien kunnen nog eitjes leggen en dus deze zaklamp oplossing scheelt een generatie wat net genoeg is om met 1 keer nek druppelen klaar te zijn ipv 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Silent7 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:45:
Naast de nek druppels bij de katten pak ik dan een hele grote plantenbak onderzetter, zeg 60cm doorsnede, doe daar water en een drupje afwasmiddel in, met een statief en houder hang ik in het midden een zaklamp, twee drie nachten zaklamp aan en de vlooien springen daarheen, verdrinken en het probleem is opgelost, sneller dan alleen nek druppels want die levende vlooien kunnen nog eitjes leggen en dus deze zaklamp oplossing scheelt een generatie wat net genoeg is om met 1 keer nek druppelen klaar te zijn ipv 2.
Ik verwacht niet dat dit de oplossing voor TS zal zijn, volgens mij worden ze niet zo aangetrokken door licht als vlooien (die op IR afkomen in de hoop dat het iets is waarop ze parasiteren). Beste manier om tapijtkevers te voorkomen is zorgen dat er geen voedselbron is, of in elk geval zo min mogelijk. Aangezien ze in de slaapkamer zitten zou ik beginnen met onder de bedden en matrassen de boel extra goed te stofzuigen. Daar vind je de grootste hoeveelheid huidschilfers, wat ze graag eten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helenedg
FooLsKi schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:25:
Ja zoiets zijn ze inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helenedg
Silent7 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:29:
[...]

ja goed gezien
[Afbeelding]

In de slaapkamers op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helenedg
Silent7 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:45:
Ja vlooien ook van die irritante beestjes.

Deze kruipen alleen wij hebben verder geen huisdieren op een spin af en toe na🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helenedg
FooLsKi schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:01:
[...]

Ik verwacht niet dat dit de oplossing voor TS zal zijn, volgens mij worden ze niet zo aangetrokken door licht als vlooien (die op IR afkomen in de hoop dat het iets is waarop ze parasiteren). Beste manier om tapijtkevers te voorkomen is zorgen dat er geen voedselbron is, of in elk geval zo min mogelijk. Aangezien ze in de slaapkamer zitten zou ik beginnen met onder de bedden en matrassen de boel extra goed te stofzuigen. Daar vind je de grootste hoeveelheid huidschilfers, wat ze graag eten.
Ik stofzuig nu 3x per dag inderdaad overal onder en tussen. Hopelijk zijn we er dan snel vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Helenedg schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:44:
[...]

Ik stofzuig nu 3x per dag inderdaad overal onder en tussen. Hopelijk zijn we er dan snel vanaf.
Let ook op de larven, die willen nog weleens over de muur lopen. Lijken een soort rupsjes van zo'n 4-5mm lang, crèmekleurig met een paar lichtbruine streepjes over de breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 10:23

TommyGun

Stik er maar in!

Weet je zeker dat ze ook dood gaan in de stofzuiger?

Zo had ik ineens de hele berging vol met stofmijt omdat de stofzuiger de ideale omgeving was voor ze;
https://www.tuinenhuis.com/meelmijt-in-de-keuken/

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 18-05-2022 13:16 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-05 11:20
Zelf last gehad van de broodkever. Het hele kantoor zat onder de beestjes. Het bleek dat ze onder het laminaat de tussenvloer aan het wegknagen waren. In overleg met de verdelger alles ingesprayed met HG vliegenspray die we nog hadden staan. Dit werkte ontzettend goed! De spray komt neer op de vloer en blijft daar nog een tijdje op zitten. De insecten lopen over het gif heen waardoor de beestjes worden aangetast en doodgaan. Na 6 weken de vloer goed schoonmaken. In de tussentijd kun je dode beestjes wegzuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

TommyGun schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:16:
Weet je zeker dat ze ook dood gaan in de stofzuiger?

Zo had ik ineens de hele berging vol met stofmijt omdat de stofzuiger de ideale omgeving was voor ze;
https://www.tuinenhuis.com/meelmijt-in-de-keuken/
Nee, die kevertjes zijn zo klein en hebben er volgens mij geen probleem mee om in stof te leven. Daarom ook het beste de zak nadien weggooien/stofzuiger legen in een vuilniszak die daarna weg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
offtopic:
Hoe maak je anno 2022 zulke kl*te foto's?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
warhamstr schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:54:
offtopic:
Hoe maak je anno 2022 zulke kl*te foto's?
De eerste 3 foto's zijn PNG's, die veel minder kleurinformatie bevatten dan bijvoorbeeld JPG's, als je niet de juiste settings gebruikt (en de eerste lijkt sowieso een screenshot van een foto te zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 20-05-2022 18:57 ]

The devil is in the details.

Pagina: 1