Hallo,
Mijn buren en ik hebben wonen nu allemaal bijna 1 jaar in onze woningen.
Daar is destijds een NIbe F370 Ventilatielucht/lucht warmte pomp in gedrukt. (geen keus!)
Naast dat die dingen absoluut slecht in te stellen zijn, komen we nu wat leuks tegen.
De laatste paar dagen is gewoon mooi weer, kamer temp is 22 graden, buiten is het 20 (momenteel).
Maar waarom staat dan de vloerverwarming dan aan met 31/30 graden invoer/uitvoer ?
Wij komen er niet uit, maar het is alles behalve energiezuinig op deze manier.
Wij kunnen het niet vinden.
Mijn stook lijn:

Min. aanvoer staat op 20 graden (lager kan niet), maar dan zou hij gewoon niet moeten pompen.
Wie heeft ervaring met deze pompen en kan ons hiermee mee helpen?
Installateur kunnen we niks mee, reageren niet op mail etc, en komen ook niet langs..
PS: De gewone stooklijn stond bij helling op 6 en bij verschuiving op 0.
Die eerste heb ik nu even naar 0 gezet om te kijken als dit effect heeft.
Mijn buren en ik hebben wonen nu allemaal bijna 1 jaar in onze woningen.
Daar is destijds een NIbe F370 Ventilatielucht/lucht warmte pomp in gedrukt. (geen keus!)
Naast dat die dingen absoluut slecht in te stellen zijn, komen we nu wat leuks tegen.
De laatste paar dagen is gewoon mooi weer, kamer temp is 22 graden, buiten is het 20 (momenteel).
Maar waarom staat dan de vloerverwarming dan aan met 31/30 graden invoer/uitvoer ?
Wij komen er niet uit, maar het is alles behalve energiezuinig op deze manier.
Wij kunnen het niet vinden.
Mijn stook lijn:

Min. aanvoer staat op 20 graden (lager kan niet), maar dan zou hij gewoon niet moeten pompen.
Wie heeft ervaring met deze pompen en kan ons hiermee mee helpen?
Installateur kunnen we niks mee, reageren niet op mail etc, en komen ook niet langs..
PS: De gewone stooklijn stond bij helling op 6 en bij verschuiving op 0.
Die eerste heb ik nu even naar 0 gezet om te kijken als dit effect heeft.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |