Keuken kraan minder druk bij koud water

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05:42
Mijn vraag
Bij mijn keukenkraan valt de waterdruk wat weg en wordt de straal minder bij koud water. Wanneer ik warm water gebruik is er geen probleem.

Ik heb de rest van het huis gecheckt en daar is er geen probleem, alleen in de keuken. Inmiddels hebben we al de perlator vervangen. Helaas is het probleem nog niet opgelost. Af en toe hebben we wat meer druk en soms wat minder. Ik zat te denken aan eventuele filters die misschien vol zitten? Iemand een idee wat het kan zijn? Welke filters ik eventueel nog kan checken?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Remtronica op 13-05-2022 20:07)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je zou als test de waterdruk er af zetten en de slangetjes in je keukenkastje van warm en koud even om wisselen..

zit het probleem in de kraan, dan zal dan nog steeds de "originele" koude (nu warme) kant van de kraan problemen geven..

is het probleem dan verhuist naar de "originele warme" (nu dus koud) kant ligt het niet aan je kraan maar aan het leiding werk er vooraan

404 Signature not found

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:03

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Komt warm water uit een boiler in het keukenkastje?
Dan zit het probleem zeer dichtbij of in de kraan.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Zit er een stopkraantje achter de keuken waar de kraan op aan is gesloten?
Wellicht staat die niet helemaal open of moet deze vervangen.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:39
Voorzover ik weet zitten er geen filters in de drinkwatervoorziening.
Dat water is schoon wanneer het waterleidingsbedrijf het jouw kant op stuurt, dus geen idee wat je daar nog wilt gaan filteren.
Wat kan, en zeker met dit droge weet, is dat de druk wat lager wordt zodra iedereen in de buurt de tuin gaat sproeien.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
Bedankt voor de reacties.

Er zit geen boiler tussen. Ik heb nog wel een foto toegevoegd. Hier komt de waterleiding uit de muur. Kan hier nog wat mee zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxg6gF4VgArjWIXSZrZ2MGjFVF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CdNglSYCXiQ5zlPgcaZp9Goh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
slangetje heeft ook geen knik / twist er in dat die dicht geknepen wordt?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:03

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Waar komt het warm water vandaan? Boiler op ander plek, CV-ketel, geiser, stadsverwarming?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 13:45
Staat de hoofdkraan volledig open? Even daarmee testen.

[ Voor 23% gewijzigd door Monkeydancer op 13-05-2022 16:54 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
Slangetje ziet er goed uit en ik zie geen knik oid. Heb even geprobeerd wat het slangetje te bewegen, maar ik zie niets veranderen mbt de waterdruk. Het warme water komt van de CV ketel. Die overigens wel vorig jaar vernieuwd is. Daarnaast heb ik de hoofd kraan getest, maar die staat volledig open. Ook bij het draaien aan de hoofd kraan zie ik geen waterdruk verandering. Het rare is dat alleen de keukenkraan er last van heeft en ik bij de rest van de kranen niets merk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
je zou als test de waterdruk er af zetten en de slangetjes in je keukenkastje van warm en koud even om wisselen..

zit het probleem in de kraan, dan zal dan nog steeds de "originele" koude (nu warme) kant van de kraan problemen geven..

is het probleem dan verhuist naar de "originele warme" (nu dus koud) kant ligt het niet aan je kraan maar aan het leiding werk er vooraan

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:35
Mogelijk een vernauwing in de leiding? Zijn warm en koud vanaf de hoofdkraan tot de wasbak identiek qua diameter?

Was dit altijd al het geval, of heb je recent verbouwd? In dat laatste geval wellicht gruis in de Alpex leiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 09:42
Monkeydancer schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:54:
Staat de hoofdkraan volledig open? Even daarmee testen.
Dat maakt niet uit, dan zou het warm water ook net zo langzaam moeten lopen.

Ergens in de koudwater leiding zit er dus meer drukval dan over het koudwater stuk. Als de aftakking naar de boiler voor de aftakking naar koud is, dan zoeken in dat stuk van de koudwaterleiding, of in de kraan.
Remtronica schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:38:

Er zit geen boiler tussen. Ik heb nog wel een foto toegevoegd. Hier komt de waterleiding uit de muur. Kan hier nog wat mee zijn?
[Afbeelding]
Je zou natuurlijk even kunnen proberen om die koud en warm om te wisselen, dan weet je meteen of het aan het gedeelte naar/in de kraan ligt. (maar dat had smsfreakie ook al gesuggereerd)
De perlator vervangen heeft geen zin, daar is koud en warm al gemixt (of volledig de één of de ander)

[ Voor 45% gewijzigd door The_Vice op 13-05-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:23
Blijft de druk van het warm water altijd hoger dan die van het koud water? Of verminderd die een beetje na pakweg 30 seconden?

Het kan zijn dat de druk van het warme water wat hoger is door dat er een expantievat op de boiler zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Filter van de uitloop al eens schoongemaakt ?

Oh, is al vervangen zelfs

[ Voor 24% gewijzigd door Hackus op 13-05-2022 19:56 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remtronica
Goed nieuws, ik heb de koud en warm water eens omgedraaid en opnieuw getest. Vervolgens een tijdje heet water door het koud water gedeelte van de kraan laten lopen. Het probleem leek weg te zijn. Vervolgens heb ik het weer omgedraaid en opnieuw goed aangesloten en het probleem is opgelost. Geweldig, dus allen bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 09:42
Remtronica schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:06:
Goed nieuws, ik heb de koud en warm water eens omgedraaid en opnieuw getest. Vervolgens een tijdje heet water door het koud water gedeelte van de kraan laten lopen. Het probleem leek weg te zijn. Vervolgens heb ik het weer omgedraaid en opnieuw goed aangesloten en het probleem is opgelost. Geweldig, dus allen bedankt voor de hulp.
wellicht een verstopping in koud net voor de slang, of een dwars rubber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
fijn dat het opgelost lijkt te zijn :)
jammer dat je geen echte oorzaak hebt kunnen vinden

404 Signature not found

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• runeazn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:40
Remtronica schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:38:

[Afbeelding]
Ik word heel nerveus van die stekker zo dicht op je water slangen. Is dit correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:25
runeazn schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:21:
[...]

Ik word heel nerveus van die stekker zo dicht op je water slangen. Is dit correct?
Moet je er helemaal niet aan denken dat er een stopcontact vlakbij de kraan is waar echt water uit komt en niet alleen bij een lekkage..

hoe nerveus wordt je daar dan van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runeazn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:40
boyette schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:27:
[...]

Moet je er helemaal niet aan denken dat er een stopcontact vlakbij de kraan is waar echt water uit komt en niet alleen bij een lekkage..

hoe nerveus wordt je daar dan van?
Ben je serieus?
Dat lijkt me inderdaad onhandig, gelukkig hebben 99% van de huizen ook geen stopcontact pal naast de kraan, maar 1 meter er van af.
Pagina: 1