Beste Tweakers,
Ik ben bijna zover om de componenten te bestellen voor een nieuw systeem dat ik wil gaan bouwen voor de komende 4-5 jaar. Echter twijfel ik enorm tussen 2 gpu's van hetzelfde type.
Ik zoek een?
pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 12G OC LHR
of
pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 12G
Wat is je budget?
Er is een prijs verschil tussen beide, maar dat maakt mij niet zoveel uit.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een lichte voorkeur voor de msi, die vind ik er wat mooier uit zien. Ook heeft deze een anti gpu-sag bracket meegelevert wat mij wel aanspreekt.
Wat ga je met het systeem doen?
Blender & Unity, gamen (pubg)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De overige componenten:
Wat heb je zelf al kunnen ontdekken?
Een aantal reviews gezien van beide componenten. Betreft de msi twee reviews die tegen over elkaar stonden. Een miner had na 1.5 maand koelproblemen en de kaart uit elkaar gehaald om nieuwe koelpasta en thermal pads te monteren. Iemand anders was vol lof betreft de temperaturen in een aantal benchmarks.
De Gigabyte 10gb (niet 12)versie kwam goed uit de test van een andere (youtube) reviewer. Verder nog geen nadelen van de Gigabyte kunnen ontdekken.
In deze round up komt de 10gb Gigabyte wat beter uit de bus dan de Msi Ventus:
YouTube: Which RTX 3080 to BUY and AVOID! 55 Cards Compared! Asus, EVGA, Giga...
Mijn voornaamste twijfel is welke van de 2 het beste is betreft de betrouwbaarheid, mogelijke crashes/temperatuur problemen op lange termijn.
Is er misschien iemand die ervaring heeft met een van deze producten? Alvast dank!
Ik ben bijna zover om de componenten te bestellen voor een nieuw systeem dat ik wil gaan bouwen voor de komende 4-5 jaar. Echter twijfel ik enorm tussen 2 gpu's van hetzelfde type.
Ik zoek een?
pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 12G OC LHR
of
pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 12G
Wat is je budget?
Er is een prijs verschil tussen beide, maar dat maakt mij niet zoveel uit.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een lichte voorkeur voor de msi, die vind ik er wat mooier uit zien. Ook heeft deze een anti gpu-sag bracket meegelevert wat mij wel aanspreekt.
Wat ga je met het systeem doen?
Blender & Unity, gamen (pubg)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De overige componenten:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 422,90 | € 422,90 |
1 | Moederborden | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | € 196,14 | € 196,14 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 99,- | € 99,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 64,63 | € 64,63 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2D3600C18 | € 161,85 | € 161,85 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 850W | € 153,96 | € 153,96 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 137,17 | € 137,17 |
Totaal | € 2.384,65 |
Wat heb je zelf al kunnen ontdekken?
Een aantal reviews gezien van beide componenten. Betreft de msi twee reviews die tegen over elkaar stonden. Een miner had na 1.5 maand koelproblemen en de kaart uit elkaar gehaald om nieuwe koelpasta en thermal pads te monteren. Iemand anders was vol lof betreft de temperaturen in een aantal benchmarks.
De Gigabyte 10gb (niet 12)versie kwam goed uit de test van een andere (youtube) reviewer. Verder nog geen nadelen van de Gigabyte kunnen ontdekken.
In deze round up komt de 10gb Gigabyte wat beter uit de bus dan de Msi Ventus:
YouTube: Which RTX 3080 to BUY and AVOID! 55 Cards Compared! Asus, EVGA, Giga...
Mijn voornaamste twijfel is welke van de 2 het beste is betreft de betrouwbaarheid, mogelijke crashes/temperatuur problemen op lange termijn.
Is er misschien iemand die ervaring heeft met een van deze producten? Alvast dank!
[ Voor 3% gewijzigd door joep-tweakers op 13-05-2022 17:10 ]