Sat- Pc- Tuner ? welke (I don't know)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb eindelijk mijn Humax 5400 :) Is super mooi :9~ scherp beeld, echt een aanrader voor de mensen die nog een digitale ontvanger gaan kopen samen met een visiosat schotel ofzo is voor ASTRA en HB + Alps LNB's en kabel zooi.

Maar nu is mijn vraag:
Ik wil via mijn humax (met een gold card natuurlijk) digitaal op mijn pc opnemen (mpeg2) ik heb al een keer zoiets gevraagt maar ik weet nog niet genoeg.
Ik moet dus een Pc-Sat-tuner kopen maar nu is dus de vraag welke?
En kan ik ook bijvoorbeeld canal+ opnemen via de gold card in de humax, heeft iemand hier ervaring mee en kan me iets aanraden?

Ik wil morgen (vandaag dus) één ophalen dus ik hoop dat er nog wat mensen hier op dit |:( tijdstip op zijn en mij iets kunnen aanraden. Ik hoef geen url's ik wil gewoon iemand die al zo'n kaart heeft of iemand die hier echt verstand van heeft.
Ik ga s'middags één ophalen als ik uit bed ben :z

alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Nog helemaal niemand gereageerd ;(

Is er echt niemand die dit weet :?
I need some help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 12:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

je kan zo'n kaart van hauppage kopen a 600,- maar dan moet je nog een ci slot a 300,- een extra cam a 300 en nog een goldcard. het is dan wel een standalone oplossing, humax heb je er niet voor nodig. rechtstreeks het mpg signaal uit de humax trekken gaat denk ik niet lukken. misschien komen er nog eens ontvangers met firewire aansluiting.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 15:34 schreef cosmoOo het volgende:
je kan zo'n kaart van hauppage kopen a 600,- maar dan moet je nog een ci slot a 300,- een extra cam a 300 en nog een goldcard. het is dan wel een standalone oplossing, humax heb je er niet voor nodig. rechtstreeks het mpg signaal uit de humax trekken gaat denk ik niet lukken. misschien komen er nog eens ontvangers met firewire aansluiting.
Ik heb eens gekeken naar zo'n hauppauge kaartje maar nu snap ik het niet.
Het zou toch moeten kunnen dus ik aan mijn Humax een kabel aan de LNB-Out maak, en dan verbind aan hauppauge-pc-sat (waar normaal de kabel van de LNB aan komt) en dan zou ik denken dat het signaal ook via de goldcard gaat voor de gecodeerde zenders.

Zie ik dit nu fout :?
Ik weet het niet maar ik wil dit graag horen van iemand anders ben ik weer handen vol geld kwijt.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Op zondag 26 augustus 2001 03:38 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Ik heb eens gekeken naar zo'n hauppauge kaartje maar nu snap ik het niet.
Het zou toch moeten kunnen dus ik aan mijn Humax een kabel aan de LNB-Out maak, en dan verbind aan hauppauge-pc-sat (waar normaal de kabel van de LNB aan komt) en dan zou ik denken dat het signaal ook via de goldcard gaat voor de gecodeerde zenders.

Zie ik dit nu fout :?
Ik weet het niet maar ik wil dit graag horen van iemand anders ben ik weer handen vol geld kwijt.

Thanx
Volgens mij zie je dat fout. Op een Humax 5400 zit geen digitale uitgang. Er is wel een nieuwe Humax in de maak die een ingebouwde harddisk met firewire uitgang krijgt, dan kan het wel. Je kunt nu of het analoge uitgangssignaal gebruiken voor naar de pc of een sat-pc-kaart plus ci kaart + cam maar dat is wel dubbelop en dus een vrij kostbare grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zondag 26 augustus 2001 21:49 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Volgens mij zie je dat fout. Op een Humax 5400 zit geen digitale uitgang. Er is wel een nieuwe Humax in de maak die een ingebouwde harddisk met firewire uitgang krijgt, dan kan het wel. Je kunt nu of het analoge uitgangssignaal gebruiken voor naar de pc of een sat-pc-kaart plus ci kaart + cam maar dat is wel dubbelop en dus een vrij kostbare grap.
Ik vind het maar vreemd er zit een LNB out op en er staat in het boekje:

Indien u een tweede ontvanger heeft kunt u deze aansluiten zodat beide ontvangers dezelfde schotel/LNB gebruiken.

Dus dat kan toch ook een Pc-tuner zijn :?
En het zal dan toch ook digitaal zijn.

Ik weet het niet meer hoor kan je het me misschien beter uileggen waarom het niet kan.

Ik bedoel dus niet de RF out (voor de duidelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Op maandag 27 augustus 2001 05:00 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Ik vind het maar vreemd er zit een LNB out op en er staat in het boekje:

Indien u een tweede ontvanger heeft kunt u deze aansluiten zodat beide ontvangers dezelfde schotel/LNB gebruiken.

Dus dat kan toch ook een Pc-tuner zijn :?
En het zal dan toch ook digitaal zijn.

Ik weet het niet meer hoor kan je het me misschien beter uileggen waarom het niet kan.

Ik bedoel dus niet de RF out (voor de duidelijkheid)
OK ik dacht wel dat je de RF out bedoelde, want dat is het enige signaal wat je eventueel al gedecodeerd kan bekijken. LNB out is bedoelt voor een 2e tuner maar dan heb je gewoon het signaal rechtstreeks van de schotel. Dus dat kan je gebruiken voor een pc tuner, maar het je moet het net zo goed weer decoderen, en je kunt niet tegelijk met de pc en de humax naar een andere zender kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 11:54 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

OK ik dacht wel dat je de RF out bedoelde, want dat is het enige signaal wat je eventueel al gedecodeerd kan bekijken. LNB out is bedoelt voor een 2e tuner maar dan heb je gewoon het signaal rechtstreeks van de schotel. Dus dat kan je gebruiken voor een pc tuner, maar het je moet het net zo goed weer decoderen, en je kunt niet tegelijk met de pc en de humax naar een andere zender kijken.
Ooooh ik snap het maar je zegt dat de RT out wel gedecodeerd is, kan ik dan daar ook een tv kaart op aansluiten en alle gecodeerde zenders kijken :?
Ik heb namelijk nog een hauppage tv kaart.
Als het kan is het niet digitaal maar dat maakt denk ik niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8083

Of koop een Nokia Mediamaster 9500. Krijg je er gratis een SCSI uitgang bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Op maandag 27 augustus 2001 22:22 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Ooooh ik snap het maar je zegt dat de RT out wel gedecodeerd is, kan ik dan daar ook een tv kaart op aansluiten en alle gecodeerde zenders kijken :?
Ik heb namelijk nog een hauppage tv kaart.
Als het kan is het niet digitaal maar dat maakt denk ik niet zo veel uit.
Die RF out is gewoon een coax signaal die je op je TV kan aansluiten. Dus als je een PC kaart met TV-in hebt moet dat lukken.
Pagina: 1