Real world Performance van een Laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fokkzel
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-02 16:31
Ik ben dus bezig mezelf in de laptop markt te orienteren voor een nieuwe laptop. Ik heb nog nooit een laptop gehad maar ik heb iets nodig voor onderweg en op locatie.

Ik ben een 3D Artist en heb dus flink wat power nodig. Nu kan ik wel mijn laptop volledig uitspec'en Maar is een laptop echt qua cooling goed genoeg om dat bij te benen.

Ik geloof dat er een punt is bij laptops waar er serieuze "diminishing returns" zijn.
Een laptop met een 3060ti en dezelfde laptop met een 3080ti zitten nog steeds in dezelfde behuizing. Het koelsysteem zal vast iets anders maar hoeveel?

Ik voel er weinig voor om 4000 euro neer te leggen voor een laptop die al de hardware of met een lagere kloksnelheid gebruikt of de heletijd thermal throttled.

Ik weet zelf ook niet echt wat mijn vraag is.. het hangt natuurlijk af van laptop tot laptop.
Maar waar zit globaal gezien de "sweet zone" bij laptops?

Kan ik een pricewatch: MSI Creator Z16P B12UHT-016NL
kopen zonder bang te zijn dat ik eigenlijk net zo goed de 800 euro goedkopere variant had kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Die heeft zonder twijfel een geknepen 3080ti. Die laptop is te dun om een mobiele 3080ti volledig te benutten.

Sowieso is in laptops het verschil tussen een 3070 en 3080ti niet zo groot als in een desktop. Die naamgeving van Nvidia daar is erg misleidend.

Als je echt power wilt kom je uit op een laptop van een kilo zwaarder en dubbel zo dik.

I reject your reality and substitute my own