Ervaring met schilderen kunststof kozijnen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:20
Wij hebben een huis met gedeeltelijk kunststof en gedeeltelijk hout. Nu hebben wij alle hout laten vervangen door kunststof en is het plan in een later stadium ook het verouderd kunststof te vervangen, zodat alles weer 1 geheel is.

Nu in die tussenfase (waarschijnlijk een paar jaar) ziet het er niet zo fraai uit doordat het oude kunststof ral 9001 is en de nieuwe 9010.

Ik heb online het e.e.a. gevonden over schilderen van kunststof en wat grondverf en lak besteld om het op 1 klein kozijntje te proberen.

Zijn er hier ervaringen van mensen die dit eerder al eens gedaan hebben? Wat is jullie ervaring qua duurzaamheid (hoeft in principe max 5 jaar mooi te blijven) en zijn er nog tips?

Plan nu is ontvetten, licht opschuren, gronden en dan aflakken met kwaliteitsslak op terpentine basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:08
Schilderen zou ik persoonlijk niet aan beginnen, ik heb wel goede verhalen gehoord over het wrappen van kunstof kozijnen.

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Wrappen is bijna even duur als vervangen en zeker geen optie als tijdelijke oplossing. Wat is jouw ervaring met schilderen ervan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
Misschien wordt spuiten met een paar action bussen wel mooier. Alles goed afplakken! En dunne lagen aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-04 11:00
Het wordt niet aangeraden wat ik lees. Maar als je de juiste primer en lak gebruikt zou ik het gewoon proberen. Helemaal als het tijdelijk is! Natuurlijk ons wel even het resultaat laten weten.

[ Voor 15% gewijzigd door Erwin op 13-05-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redryder
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gewoon goede primer en verf, en dan zou het in theorie wel een tijdje goed moeten gaan. Zou persoonlijk wel een fatsoenlijk merk kopen zoals sikkens oid, geen action. Mijn ervaring leert dat "een paar jaar" al snel wat langer duurt, en door nu ff 100€ meer uit te geven verdien je dat terug in minder frustratie ;). Als je een kunststof kozijn hebt met houtnerf zou ik wel uitkijken met verf op terpentine basis, aangezien de houtnerffolie met lijm vast zit.

nisi credideritis non intelligetis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Yep. Sikkens rubol en fatsoenlijke grondverf en geen houtnerf. Action verfspray lijkt mij geen goed idee. Zal laten weten hoe het test kozijn uitpakt 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:45

BCC

Ik zou het spuiten met graffiti verf, bijvoorbeeld van Molotow, dan heb je goede uv bescherming en dat spul hecht op alles.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 14:34
Binnen of buiten? Binnen hebben vrienden het erg netjes gedaan, buiten geen ervaring mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:36

DjVe

Hatsaflats!

Bij ons zijn een aantal kunstof kozijnen geschilderd. Ik meen dat het Wijzonol verf is. Dezelfde verf is ook gebruikt voor de houten kozijnen beneden. Er is eerst een primer gebruikt en dan de lak (licht blauw). De gevel staat strak op zuid (de hele dag in de zon) en na 3 jaar nog geen enkele vorm van slijtage.

[ Voor 14% gewijzigd door DjVe op 13-05-2022 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:51
Johan Bogle schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:25:
Wrappen is bijna even duur als vervangen en zeker geen optie als tijdelijke oplossing. Wat is jouw ervaring met schilderen ervan dan?
Dit is echt kolder.
Wrappen is echt nog wel te doen voor een leuk prijsje. Overigens ook nog prima zelf te doen.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
pentaw1nz schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:28:
[...]

Dit is echt kolder.
Wrappen is echt nog wel te doen voor een leuk prijsje. Overigens ook nog prima zelf te doen.
ik hoor graag waar ik 2 deuren, 2 zijramen en 4 normale kunsstof ramen voor een ‘leuk prijsje’ kan laten wrappen. De prijzen die ik zie zijn fors, maar blijkbaar zie ik enkel de kolder? Namen en nummers graag 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ik heb vorige week boven 1 kozijn geschilderd en dat is erg mooi geworden. Ik kijk het nog een tijdje aan, maar verwacht over een maandje of zo de kozijnen beneden ook te gaan doen. Het schildert ook nog eens erg makkelijk.
Pagina: 1