Extra monitor aansluiten---adapteroplossing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitri11
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik heb een HP Pavillion15-cw laptop (specs zie: https://support.hp.com/be-nl/document/c06070174). Bij de specs staat duidelijk dat er een displayport aanwezig is, echter is dit volgens mij niet zo. De usb-c aansluiting (3.1 Gen1) ondersteunt geen connectie met een extra monitor (dit heb ik reeds geprobeerd met een adapter).

De enige mogelijkheid om een tweede externe scherm aan te sluiten is mijns inziens bijgevolg een adapter via de USB uitgangen aan te sluiten naar het extra scherm.

Onderschrijven jullie dit, en zo ja kunnen jullie een budgetvriendelijke en functionele oplossing aanbieden?

Alvast bedankt!

PS Ik zoek naar een oplossing die het scherm uitbreidt en niet enkel spiegelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-08 12:30
Er staat niet dat er een displaypoort aanwezig is. Er staat:
1 USB 3.1 Type-C™ Gen 1 (dataoverdracht tot 5 Gb/s, stroomtoevoer, DisplayPort™ 1.2, HP opladen in slaapstand)
https://www.displayport.org/displayport-over-usb-c/

Dus je bent op zoek naar een dock/adapter daarvoor kan je naar aankoopadvies.

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitri11
Betekent dit dan dat er toch beeldoverdracht mogelijk is via usb-c?
Is er een reden waarom dit niet gewerkt heeft als oplossing: https://www.bol.com/be/nl...sb/9300000004609704/?s2a= ?

Alvast bedankt

PS: Er staat geen DP-logo naast de usbc uitgang maar een gewoon usb logo (onderste: zie artikel: https://www.coolblue.be/n...-poort-van-je-laptop.html)
MachIV schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:33:
Er staat niet dat er een displaypoort aanwezig is. Er staat:

[...]

https://www.displayport.org/displayport-over-usb-c/

Dus je bent op zoek naar een dock/adapter daarvoor kan je naar aankoopadvies.

[ Voor 13% gewijzigd door dimitri11 op 13-05-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
Kan je uitbreiden over wat je allemaal al hebt geprobeerd en met welke beeldschermen? Welke resoluties etc etc. En heb je in de handleiding van je laptop gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitri11
https://support.hp.com/be-nl/document/c06070174
Ja, ik heb de handleiding bekeken. De specs moeten hier ook verheldering brengen.
Zoals gezegd: de hdmi uitgang is in gebruik door een eerste externe monitor. Andere mogelijke uitgangen zijn usb-c (maar zoals gezegd denk ik niet dat deze niet in aanmerking komt zie eerdere posts),en daarnaast zijn er nog andere 3.1. Gen 1 USB superspeed uitgangen. Deze laatste lijken me de enige oplossing.

De externe monitoren zijn twee dezelfde nl. msi modern241p, deze beschikken over een hdmi uitgang en een usb-c uitgang. Resolutie is 1920*1080.

(specs zie.: https://www.coolblue.be/n...o4fx6s3F32oYaArLOEALw_wcB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
Kan je het ook proberen met een USB-C kabel? Het is met dit beeldscherm helemaal niet nodig dat je een HDMI adapter gebruikt. Sowieso is het de vraag hoe de adapter die je hebt gekocht van usb-c naar hdmi gaat.
dus:
1 beeldscherm via hdmi poort laptop naar hdmi poort beeldscherm
1 beeldscherm via usb-c poort laptop naar usb-c poort beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitri11
MachIV schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:01:
Kan je het ook proberen met een USB-C kabel? Het is met dit beeldscherm helemaal niet nodig dat je een HDMI adapter gebruikt. Sowieso is het de vraag hoe de adapter die je hebt gekocht van usb-c naar hdmi gaat.
dus:
1 beeldscherm via hdmi poort laptop naar hdmi poort beeldscherm
1 beeldscherm via usb-c poort laptop naar usb-c poort beeldscherm
Ik heb usbc naar usbc ook geprobeerd.
Die displayport die vermeld staat in de specs van de laptop, heeft die dan betrekking op de usb-c poort?

[ Voor 9% gewijzigd door dimitri11 op 13-05-2022 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
dimitri11 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:13:
[...]

Ik heb usbc naar usbc ook geprobeerd.
Ook zonder het tweede beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitri11
MachIV schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:15:
[...]

Ook zonder het tweede beeldscherm?
Ja, al snap ik niet waarom dat zou mogen uitmaken.

PS
Die displayport die vermeld staat in de specs van de laptop, heeft die dan toch betrekking op de usb-c poort (opnieuw de usb-c is geen DP, dus toch fout in de specs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
dimitri11 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:20:
[...]

Ja, al snap ik niet waarom dat zou mogen uitmaken.
En dan werkt het wel of niet? Dan weten we iets meer over waar het probleem zit.
PS
Die displayport die vermeld staat in de specs van de laptop, heeft die dan toch betrekking op de usb-c poort (opnieuw de usb-c is geen DP, dus toch fout in de specs)?
Dat ligt er aan.
Er kan bijvoorbeeld ook iets mis zijn met de de poort of met je kabel of met je beeldschermen of met de instellingen die jij hebt op je laptop.

Displayport is een standaard. Displayport over usb-c zegt dat die standaard over de usb-c poort beschikbaar is. Je moet dit los zien van de fysieke displayport aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
Weet je overigens wel zeker dat je dat specifieke HP laptop model waar je naar linkt hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door MachIV op 13-05-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitri11
Sorry, was niet duidelijk, ja ik heb de aansluiting van usb c naar usb c geprobeerd (naar beide beeldschermen) met één extern beeldscherm, niet gelukt.

Ja dat weet ik daarom had ik eerst de usb c naar usbc kabel gekocht (in action), aangezien deze niet wilde lukken heb ik de noviga adapter maar geprobeerd (ook intussen teruggestuurd).

Ik heb HP enkele dagen geleden ook gecontacteerd om dit te melden, en bevestiging te krijgen of deze laptop nu wel of niet over een dp-standaard beschikt, maar nog steeds geen antwoord gekregen.

Ik denk niet dat het aan de usb c uitgang van de schermen ligt aangezien dat zou betekenen dat deze beide defect zouden zijn. Ik denk dat het toch om een foute vermelding gaat in de specs aangezien het gewone usb logo vermeldt staat en niet het DP-logo naast de usb-c uitgang.

Dan blijft er enkel een aansluiting over de 2 andere usb 3.1. uitgangen over, met een dergelijke adapter: (https://www.kabeldirect.nl/usb-naar-hdmi-display-adapterkabel-zwart.html). Probleem hier is dat sommige opties wel heel duur zijn (50-120euro) en de kwaliteit van de andere met een prijsrange van tussen de 20-30 euro niet gegarandeerd is ofwel zeer moeilijk te vinden zijn.
Vandaar de vraag hier of er mensen zijn die een goede adapter kunnen aanbevelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MachIV
dimitri11 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:42:

Vandaar de vraag hier of er mensen zijn die een goede adapter kunnen aanbevelen?
USB-C kan je niet zomaar omzetten naar een beeldscherm aansluiting. USB-C is normaal voor data niet voor video. Daarom zijn er opties zoals displayport over USB-C.

Enige optie die ik kan bedenken is een externe videokaart. Maar je laatste vraag brengt ons weer terug naar mijn eerste reactie. Je moet bij aankoopadvies zijn daarvoor, niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:30
Een universele port replicator mischien?
Ik heb deze oudere HP 3005pr USB 3.0-poortreplicator hier (V/A) net gekocht voor een kennis.
Pagina: 1