Onduidelijke startdatum 5g frequentie in artikel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:06
@Robert Zomers
https://tweakers.net/nieu...te-stellen-naar-2023.html
Als de minister het advies overneemt wordt de 3,5GHz-frequentieband in december volgend jaar geveild voor gebruik 5G. Aan het einde van 2023 kan de band dan gebruikt worden voor het 5G-netwerk.
Volgens mij een tikfoutje in het jaartal: als je in december volgend jaar (2023) gaat veilen, dan kunnen die frequenties toch niet al in hetzelfde jaar gebruikt worden, er moeten ook nog dingen voor gebouwd worden denk ik. Bedoelde je misschien ‘aan het eind van 2024 kan de band dan gebruikt worden’?

Beste antwoord (via ZwolschBalletje op 13-05-2022 09:10)

• Robert Zomers
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-07 13:07

Robert Zomers

Redacteur
Goede vraag. Het bericht van de adviescommissie is hierin een beetje dubbel. Zij schrijven dat het eind 2023 de band gebruikt moet kunnen worden. Echter krijgt Inmarsat tot 1 januari 2024 de tijd om de locatie in het buitenland op te zetten.

Je merkt dus terecht op dat het aannemelijker is dat het 2024 wordt voor we 5G op de frequentieband gaan zien, maar dat is dus afwachten. Het kan ook zijn dat het satellietbedrijf al voor eind december de verhuizing heeft afgerond en we de 3,5Ghz-frequentieband nog op de valreep van 2023 kunnen gebruiken voor 5G. Daarom heb ik ervoor gekozen om zo dicht mogelijk bij de berichtgeving van de commissie te blijven en dus eind 2023 te schrijven.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Robert Zomers
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-07 13:07

Robert Zomers

Redacteur
Goede vraag. Het bericht van de adviescommissie is hierin een beetje dubbel. Zij schrijven dat het eind 2023 de band gebruikt moet kunnen worden. Echter krijgt Inmarsat tot 1 januari 2024 de tijd om de locatie in het buitenland op te zetten.

Je merkt dus terecht op dat het aannemelijker is dat het 2024 wordt voor we 5G op de frequentieband gaan zien, maar dat is dus afwachten. Het kan ook zijn dat het satellietbedrijf al voor eind december de verhuizing heeft afgerond en we de 3,5Ghz-frequentieband nog op de valreep van 2023 kunnen gebruiken voor 5G. Daarom heb ik ervoor gekozen om zo dicht mogelijk bij de berichtgeving van de commissie te blijven en dus eind 2023 te schrijven.