Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere
We gaan bijna elk jaar op vakantie naar Noorwegen en we kregen altijd keurig de rekening of afschrijving van tol wegen en veerpont thuis.
[ Voor 3% gewijzigd door Viking Kvinne op 13-05-2022 08:51 ]
[ Voor 40% gewijzigd door maarud op 13-05-2022 21:38 ]
Later nog aan collega uitgeleend op zijn kenteken, toen werd wel alles keurig afgeschreven. Daarna zelf nog een keer voor een vakantie gebruikt, werkte ie alleen in omgeving Oslo. Leek alsof het kenteken van mijn auto niet goed gescand kon worden.
Rijdt wel zakelijk lease maar de kans dat die betalen en de rekening niet doorsturen lijkt me nul.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Hoe zinvol is dat?
Het hele idee van die kentekenscan/pas is juist dat er geen tolpoortjes zijn. Je kan dus gewoon doorrijden (als het verkeer het toelaat natuurlijk).Ponytail-WME schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:39:
Levert een Epass24-registratie nog enig voordeel op, zoals kortingen of een snelle baan bij tolpoortjes?
Hoe zinvol is dat?
Mijn ervaring is overigens ook dat ze niet veel moeite doen voor kleine bedragen - heb ook geen rekening ontvangen van mijn vakantie in Noorwegen in 2019... (zal rond de 2 tientjes zijn geweest)
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Nee, geen voordeel. Tenzij je een elektrische auto hebt, dan heb je wel voordeel, want dan wordt je voor de juiste categorie aangeslagen.Ponytail-WME schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:39:
Levert een Epass24-registratie nog enig voordeel op, zoals kortingen of een snelle baan bij tolpoortjes?
Hoe zinvol is dat?
Echt voordeel bereik je met een tolkastje (bombrikke in het Noors/bizz in het Deens), dan krijg je 20% korting op de poortjes, en 10% op de pontjes. Echter kost zo'n kastje eenmalig 20 euro en in mijn geval duurt het dan een aantal jaar voordat ik die 20 euro er uit heb.
Voor mij is het dan gunstiger om zonder korting te rijden en de rekening ooit eens thuis te ontvangen.
Door de gekoppelde creditcard is het ook gelijk netjes betaald, mooi systeem dus :-)