Epass24 ervaringen Scandinavië

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Beste mensen,

Heeft iemand ervaring hoelang het duurt voordat je tol trips in de ePass24 portal verschijnen na een bezoek aan Noorwegen?

Ik had er al meerdere maanden geleden een account aangemaakt, netjes mijn kenteken zelfs mijn creditcard gekoppeld aan het account. Maar ben inmiddels 2 weken terug en zie er nog niets van op de site van ePass24?

Ik heb geen trek in allerlei extra naheffingen omdat de betaling te lang geduurd heeft, terwijl ik zelf het idee had alles netjes geregeld te hebben?

Mvgr,

Michel

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:12

Bestla

M/M -> V/F

Geen idee eigenlijk hoe lang het duurt, maar het komt geheid. Wij zijn twee weken geleden terug gekomen met die nieuwe veerdienst Eemshaven - Kristiansand. Met een corona besmetting opgelopen op die boot, ondertussen al weer herstelt.

We gaan bijna elk jaar op vakantie naar Noorwegen en we kregen altijd keurig de rekening of afschrijving van tol wegen en veerpont thuis.

[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 13-05-2022 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:42

Whaam

Meer beter

In mijn ervaring - wel zonder epass, rekening werd gewoon thuisgestuurd - duurde dat een aantal maanden.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
Ok gewoon rustig afwachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:35
Kan idd een half jaar of langer duren. Ik heb hem nog steeds niet van de vakantie vorig jaar :D. Ze wachten expres wat langer zodat ze de tol kunnen 'opsparen' en je dus niet voor elke week vakantie een losse factuur krijgt.

[ Voor 40% gewijzigd door maarud op 13-05-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
Ik heb een tijdje in Noorwegen gewoond, had een autopass gekocht daar. laat ik zo zeggen: van alle passages die ik heb gedaan voor ik dat ding had heb ik nooit een rekening gezien en van de passages met dat ding werd de helft niet afgeschreven van het tegoed.
Later nog aan collega uitgeleend op zijn kenteken, toen werd wel alles keurig afgeschreven. Daarna zelf nog een keer voor een vakantie gebruikt, werkte ie alleen in omgeving Oslo. Leek alsof het kenteken van mijn auto niet goed gescand kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:33
Meerdere keren in Noorwegen geweest, nooit iets vantevoren geregeld en ook nooit iets achteraf gehoord of moeten betalen (behalve een flinke bekeuring voor een paar km te hard in de bebouwde kom)
Rijdt wel zakelijk lease maar de kans dat die betalen en de rekening niet doorsturen lijkt me nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zou het niet zo kunnen zijn dat ze bij buitenlanders een drempelbedrag gebruiken, simpel gezegd het innen is duurder dan de opbrengst dus laat maar. Het is een commercieel bedrijf die de uitvoering doet. Ben benieuwd ik ga deze zomer.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponytail-WME
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-05 01:37
Levert een Epass24-registratie nog enig voordeel op, zoals kortingen of een snelle baan bij tolpoortjes?
Hoe zinvol is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 11:50
Ponytail-WME schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:39:
Levert een Epass24-registratie nog enig voordeel op, zoals kortingen of een snelle baan bij tolpoortjes?
Hoe zinvol is dat?
Het hele idee van die kentekenscan/pas is juist dat er geen tolpoortjes zijn. Je kan dus gewoon doorrijden (als het verkeer het toelaat natuurlijk).
Mijn ervaring is overigens ook dat ze niet veel moeite doen voor kleine bedragen - heb ook geen rekening ontvangen van mijn vakantie in Noorwegen in 2019... (zal rond de 2 tientjes zijn geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:02

ThunderNet

Flits!

Ik krijg van Epass gewoon een rekening van 84ct thuis, maar Epass collecteerd tol vziw alleen voor een aantal losse zaken. De rest gaat direct via m'm Bropass :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:35
Ponytail-WME schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:39:
Hoe zinvol is dat?
Nee, geen voordeel. Tenzij je een elektrische auto hebt, dan heb je wel voordeel, want dan wordt je voor de juiste categorie aangeslagen.

Echt voordeel bereik je met een tolkastje (bombrikke in het Noors/bizz in het Deens), dan krijg je 20% korting op de poortjes, en 10% op de pontjes. Echter kost zo'n kastje eenmalig 20 euro en in mijn geval duurt het dan een aantal jaar voordat ik die 20 euro er uit heb.

Voor mij is het dan gunstiger om zonder korting te rijden en de rekening ooit eens thuis te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
Inmiddels is de afrekening binnen, ze factureren per maand en dan bijna een maand na dat die maand voorbij is.

Door de gekoppelde creditcard is het ook gelijk netjes betaald, mooi systeem dus :-)

Pagina: 1