Electrische radiator zolderkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:43
Wij hebben vorig jaar zomer de zolder verbouwt waarbij wij de zolder hebben opgedeeld in 2 ruimtes. Het voorste gedeelte waar je boven komt staat de wasmachine en het grootste deel is een werkkamer geworden om vanuit huis te kunnen werken. Er is een radiator op zolder aanwezig maar verwarmt nu niet meer voldoende om de warmte goed in de werkkamer te krijgen en zal er een extra radiator bij moeten komen.
De warmte blijft hangen in de voorkamer.

Wij hadden alleen tijdens de verbouwing er geen rekening mee gehouden dat dit een werkkamer zou worden en daardoor ook geen leiding werk aangelegd voor een extra radiator (CV). Daarom zijn wij nu aan het kijken naar een electrische wand radiator om te dienen als bijverwarming naast de bestaande (CV) radiator.

Afmetingen
Voorkamer 260x700x260cm = 15,5m3
Werkkamer 330x700x260cm = 30m3
de zolder heeft een schuindak 45graden waardoor ik gemakshalve op bovenstaande m3 uit kom. En beide ruimtes hebben aan weerszijde knieschotten waardoor de ruimte in werkelijkheid niet 700cm maar 550cm diep is.

De voorkamer heeft een vaste deur wat afgesloten kan worden naar beneden en hierdoor zal er nog eens (200x90x210) 3,78m3 van de inhoud afgaan waardoor de voorkamer een inhoud heeft van 15,5 - 3,78 = 11,72m3.

Als ik een beetje op internet rond kijk bij verschillende calculatoren zal ik een verwarmingsvermogen moeten bijplaatsen tussen 2000 - 2500 W. Vermoedelijk zal dit eerder uitkomen op de 2000W aangezien er ook nog een (CV) radiator in de andere ruimte staat en het samen voldoende warm zal moeten krijgen. En, waarschijnlijk is dit een denkfout, lijkt het mij dat doordat het dak schuin naar een punt loopt de ruimte eerder behaaglijk voelen. Maar zoals ik al aangeef zal dit wel niet zo werken.

De radiator van de voorkamer zal worden geregeld via Tado die op zijn beurt word aangestuurd door Home Assistant. Het zou dan ook relaxt zijn om de electrische radiator ook te kunnen aansturen via Home Assistant.

Vragen
Zal een radiator met verwarmingsvermogen van 2000W voldoende zijn?
Is er een mooie oplossing om een electrische radiator aan te sturen via HA?