Overstappen naar van Simpel naar KPN - ten einde raad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 16:16
Het is de bedoeling dat mijn nieuwe werkgever mijn huidige mobiele nummer op een KPN grootzakelijk contract zet. Mijn huidige nummer zit bij Simpel in contract tot 22-11-2022. Nieuwe wetgeving per 1 maart 2022 verplicht telecomproviders om een porteringsverzoek met nummerbehoud goed te keuren.

Probleem: Simpel blijft steeds alle verzoeken van KPN afwijzen omdat deze volgens Simpel op de verkeerde wijze zijn ingediend. Na iedere afwijzing is er weer met KPN én Simpel gebeld en is aan KPN opnieuw uitgelegd dat het verzoek "per direct" en "met afkoopsom" ingediend moet worden.

Simpel heeft de portering nu vijf keer afgewezen en zegt alleen: je moet toch weer bij KPN zijn, verder kunnen we niets doen.

1) Heeft iemand nog tips?
2) Ik ben niet tot in detail op de hoogte van wet- en regelgeving, maar kan me niet voorstellen dat Simpel verzoeken maar mag blijven afwijzen omdat ze niet zouden voldoen aan hoe Simpel het exact wil zien. wie weet hier meer van?

Wat een doffe ellende dit. Inmiddels meer dan een werkdag aan de telefoon doorgebracht. :'(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoewel het niet jouw taak is maar die van KPN: vraag aan Simpel hoe ze het wél willen hebben. Wat doet KPN verkeerd en hoe kan deze puinhoop voorkomen worden.

Het liefst doe je ook het een en ander via de socials. Simpel schijnt er prat op te gaan dat hun klantenservice zo ontzettend hoog scoort en dat ze voor de zoveelste keer weer als best uit de bus komen. Laat ze het maar waarmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
sypie schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:45:
Hoewel het niet jouw taak is maar die van KPN: vraag aan Simpel hoe ze het wél willen hebben. Wat doet KPN verkeerd en hoe kan deze puinhoop voorkomen worden.

Het liefst doe je ook het een en ander via de socials. Simpel schijnt er prat op te gaan dat hun klantenservice zo ontzettend hoog scoort en dat ze voor de zoveelste keer weer als best uit de bus komen. Laat ze het maar waarmaken...
Dat heb ik al zo vaak gevraagd en doorgegeven aan KPN...Qua socials: ik zit niet op Twitter & co...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-10 21:10
Volgens mij heet het type porteerverzoek wat je nodig hebt: early termination en niet first possible. Ik denk dat die nu wordt ingediend als first possible en dan ligt de eerst mogelijke datum meer dan 120 dagen in de toekomst en wordt die afgewezen.

Hoe de KPN telefonie geregeld bij je werkgever, regelen ze dat zelf rechtstreeks bij KPN of zit er een business partner tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Hugo__Boss schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:30:
Volgens mij heet het type porteerverzoek wat je nodig hebt: early termination en niet first possible. Ik denk dat die nu wordt ingediend als first possible en dan ligt de eerst mogelijke datum meer dan 120 dagen in de toekomst en wordt die afgewezen.
Klinkt logisch. Vraag me af waarom ik dan >5 keer verkeerd wordt voorgelicht. Er is me ook zeker vier keer verteld dat ik prima mijn huidige nummer op een nieuw KPN-contract kan zetten en het resterende deel van mijn contract door kan laten lopen bij Simpel onder een nieuw nummer. Dat blijkt nu dan toch weer onmogelijk te te zijn. Hoe vaak ik niet tegenstrijdige informatie krijg...
Hoe de KPN telefonie geregeld bij je werkgever, regelen ze dat zelf rechtstreeks bij KPN of zit er een business partner tussen?
Volgens mij wel, maar weet dat niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-10 21:10
Ik heb ze even voor je nagekeken

Optie 1: first possible date: per de eerst mogelijke datum, minimaal 120 dagen in de toekomst, anders zal die worden afgekeurd.

Optie 2: continuation: het abonnement wordt afgebroken, de facturen blijven echter gewoon doorlopen tot einde contract.

Optie 3: early termination: er wordt per direct uitgeporteerd. Het abonnement wordt afgesloten en er volgt een afkoop tot einde contract.

Optie 2 is denk ik hetgeen je wil, het enige wat dus niet zeker is of Simpel je een nieuw abonnement kan geven voor het nog lopende contract, zodat je nog steeds gebruik kan maken voor de dienst waarvoor je betaalt.

Daarnaast lijkt het me denk ik handig om precies helder te krijgen wie wat regelt aan KPN kant. Wie heeft nu 5x een portering ingediend? Die persoon moet denk ik de juiste info krijgen, anders komt dit niet goed.
Pagina: 1