Eigen prijsvergelijker maken - waar verkrijg je de gegevens?

Pagina: 1
Acties:
  • 639 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Ik woon in de UK en moet zeggen dat ik de tweakers pricewatch en hardware.info prijsvergelijker toch wel erg mis. Er zijn diverse prijsvergelijkers zoals google shopping, pricespy, pricerunner, idealo etc etc maar die doen veel dingen niet goed: beroerde filter opties, vage onbetrouwbare shops die je niet uit de resultaten kan filteren etc.

Afijn het komt er op neer dat het me wel interessant leek om zelf een poging wagen dit te doen. Maar waar begin je, wat ik zo terugvond is dat je naar affiliate programma's op zoek moet die een API aanbieden maar dat lijken de sites die ik wil gebruiken niet te doen. De sites waar ik mee wou beginnen zijn overclockers, scan, awd-it en ccl-online.

Kan natuurlijk een crawler maken die door deze sites heengaat en alle producten bij elkaar gooit, maar dat is nogal foutgevoelig en een hoop requests. Ik neem aan dat dit beter kan, zijn er standaard API locaties van magento etc waar je dit soort gegevens veelal kan vinden? Ik ben benieuwd of iemand anders zoiets heeft geprobeerd en zijn/haar kennis hierover wil delen.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Doorgaans sluit je contracten af met zulke bedrijven om de data aangeleverd te krijgen via een gestandaardiseerde interface. In het begin zal je daar voor moeten betalen, heb je success dan kan je er geld voor krijgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Je zou kunnen kijken of de sites bepaalde ajax calls maken, waarbij je de product data in json formaat krijgt. Ik zie zo snel dat dit bij de eerste site het geval is. Maar ja dit is een beetje hybride tussen crawling en API. Ook zullen ze (de sites) misschien niet blij zijn dat je hun info gebruikt (helemaal op deze manier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie even niet wat dit met Softwareontwikkeling van doen heeft. We helpen je graag met concrete(!) programmeer- of ontwikkelvragen, maar dit is hier niet de bedoeling (en nee, dat heeft niks te maken met dat je een 'concurrent' wil gaan bouwen ofzo - just sayin').

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.