Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelg23
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-06-2022
Hi,

Ik ga binnenkort starten met ondernemen en heb een korte vraag over het versturen van een offerte. Is het gebruikelijk is om de overeenkomst van opdracht als offerte te sturen of is een offerte iets anders dan deze overeenkomst? Ik lees op het internet als de klant de offerte tekent dat er dan al een overeenkomst ontstaat. Stuur je dan na het tekenen van de offerte, de overeenkomst uit opdracht?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:55
Normaal gesproken stem je de opdracht af, stuur je op basis hiervan een offerte en zodra de klant deze ondertekend heeft, heb je een overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelg23
Orangelights23 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:48:
Normaal gesproken stem je de opdracht af, stuur je op basis hiervan een offerte en zodra de klant deze ondertekend heeft, heb je een overeenkomst.
De offerte kan dan een overeenkomst van opdracht zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een getekende offerte wel, een offerte op zich is nog helemaal niks behalve een prijsopgave waar de klant over na kan denken.

Wat je ook nog kunt doen is na het tekenen een opdrachtbevestiging sturen. Zo heb je in ieder geval te kennen gegeven dat je de getekende offerte of opdracht hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:06

M2M

medicijnman

Dat laatste is wel normaal. Je stuurt een offerte, krijgt een getekend exemplaar terug (of een simpele OK kan ook), waarna je ter bevestiging een orderbevestiging stuurt. Dan weet de klant ook dat zijn opdracht in behandeling is.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hangt nogal af van je klant, het soort opdracht, etc. Een te tekenen overeenkomst kan als offerte gelden ja: stuur offerte met een 'hier tekenen' regel. Maak dan wel vooraf duidelijk of/dat er nog over gesproken kan worden. Biedt je een standaarddienst, of maatwerk?

De patatzaak op de hoek gaat een overeenkomst anders aan dan de autodealer (de een roept een bedrag en klaar, de ander gaat eerst met je de details van de aanschaf door en doet wat upselling). En misschien verwacht je klant wel dat er bijv. hun projectnummer op staat. Of dat niet jouw algemene voorwaarden van toepassing zijn, maar de algemene inkoopvoorwaarden van de klant. Etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelg23
Duidelijk. De onduidelijk zit een beetje in de definitie van een offerte die op het internet lees. Z'n offerte zou qua tekst en visuele weergave aantrekkelijk moeten zijn.
De OVO ziet er nou niet persé aantrekkelijk uit en is ook niet bedoeld om een potentiële klant aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:27
michaelg23 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:27:
Duidelijk. De onduidelijk zit een beetje in de definitie van een offerte die op het internet lees. Z'n offerte zou qua tekst en visuele weergave aantrekkelijk moeten zijn.
De OVO ziet er nou niet persé aantrekkelijk uit en is ook niet bedoeld om een potentiële klant aan te trekken.
Mj, de offerte moet vooral professioneel eruit zien en duidelijk zijn. Al zijn er ook vast nog lokale bedrijfjes die gewoon wat op een papiertje schrijven, zelf verwacht ik als consument een briefhoofd, logo van het bedrijf, gegevens onderop waar naar voorwaarden wordt gewezen, mijn adresgegevens, een lijst met (voor zover mogelijk) een ondersplitsing/details en kosten, etc. Maar dat is gewoon een template invullen

Dit is prima: https://www.elkedagbij.nl...ds/2015/09/08-Offerte.png

Dit is een mooie als je bijvoorbeeld een hovenier of iets dergelijks bent en bij de klant langs gaat om de offerte voor definitief te bespreken: https://facturatieoffice....fferte-maken-gegevens.png

[ Voor 16% gewijzigd door President op 12-05-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Het verschil zit hier of je nu een eenmanzaak bent of een ZZPér. Het ligt hier aan wat voor soort werk je doet. Beide is sowieso een overeenkomst van opdracht.

Normaliter is de offerte wat je rekent aan uren en het tarief en wat de opdracht kost. Daar stop je vaak je algemene voorwaarden bij. Word die getekend heb je een overeenkomst van opdracht. Dat lijkt op een standaard eenmanszaak.

Verbind je je voor bepaald aantal uren aan een bedrijf en werkt je dan als een soort werknemer die wel zelfstandig is ben je weer meer ZZP. Het gaat dan om een periode dat je je verbind om werk uit te voeren en dan is het gebruikelijk om een overeenkomst te tekenen die voorkomt dat je niet als werknemer wordt gezien.

Its a thin line. Wat doe je voor werk en hoe ziet het eruit?

Een loodgieter die de leidingen komt fixen is geen ZZP. Indien je voor een bedrijf gaat werken voor een langere periode met aantal uren per week gaat het weer naar ZZP.. kortom ik heb meer info nodig. Als je bij een advocatenkantoor de WC komt fixen is het niet snel ZZP. Kom je daar de business ondersteunen is het dat weer wel.

[ Voor 29% gewijzigd door LucyLG op 13-05-2022 05:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:14
michaelg23 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:46:
Hi,

Ik ga binnenkort starten met ondernemen en heb een korte vraag over het versturen van een offerte. Is het gebruikelijk is om de overeenkomst van opdracht als offerte te sturen of is een offerte iets anders dan deze overeenkomst? Ik lees op het internet als de klant de offerte tekent dat er dan al een overeenkomst ontstaat. Stuur je dan na het tekenen van de offerte, de overeenkomst uit opdracht?
Een offerte stuur je om een aanbieding te doen. Bijvoorbeeld:
Beste [naam klant],

Hierbij heb ik het genoegen om u een offerte toe sturen voor de volgende werkzaamheden / producten
  • 1x router € 100
  • 1x configuratie router € 50
  • Totaalprijs offerte € 150
Met vriendelijke groet,

Michaelg23
De klant gaat dan hiermee akkoord en retourneert de offerte met handtekening of stuurt je een mail met "@michaelg23 akkoord met de offerte"

Jij kunt dan een opdrachtbevestiging sturen met daarin:
Beste [Naam klant],

Dank voor uw opdracht. Hierbij bevestig ik de levering van:
  • 1x router € 100
  • 1x configuratie router € 50
  • Totaalprijs € 150
Met vriendelijke groet,

Michaelg23
Simpel gezegd is een opdrachtbevestiging een bevestiging van een eerder gestuurde offerte.
Of als een klant jou een mail stuurt met "ik wil graag dat je X, Y en Z bij mij komt doen, kun je dat dus met een opdrachtbevestiging vastleggen.

In mijn tijd als ondernemer heb ik nooit een opdrachtbevestiging gestuurd na een offerte, tenzij ik wist dat de klant dit intern nodig had voor (bijvoorbeeld) een PO-nummer of andere administratieve zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
nextware schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 06:32:
[...]

Een offerte stuur je om een aanbieding te doen. Bijvoorbeeld:

[...]

De klant gaat dan hiermee akkoord en retourneert de offerte met handtekening of stuurt je een mail met "@michaelg23 akkoord met de offerte"

Jij kunt dan een opdrachtbevestiging sturen met daarin:

[...]

Simpel gezegd is een opdrachtbevestiging een bevestiging van een eerder gestuurde offerte.
Of als een klant jou een mail stuurt met "ik wil graag dat je X, Y en Z bij mij komt doen, kun je dat dus met een opdrachtbevestiging vastleggen.

In mijn tijd als ondernemer heb ik nooit een opdrachtbevestiging gestuurd na een offerte, tenzij ik wist dat de klant dit intern nodig had voor (bijvoorbeeld) een PO-nummer of andere administratieve zaken.
Helemaal eens maar je voorwaarden niet meesturen heb je wel een issue als je daarna er een beroep op doet (tenzij dit de zoveelste opdracht is voor die partij dan heb je wel weer stok om mee te slaan). De bevestiging hoeft niet zoals je zelf ook niet hebt gedaan maar stuur aub alles mee zodat het compleet is als ze tekenen. Dus volledige set voorwaarden erbij meezenden en niet een one pager met een prijs en wat de werkzaamheden zijn dat is niet wat ik als jurist zou doen. Ze zijn dan niet gebonden aan die voorwaarden als het lijkt alsof dit alles is, niet handig. Het kan vervelend uitpakken zeker met aansprakelijkheid. Ik zie wel dat deze methode vaak voorkomt maar is niet ideaal. Gaat vaak goed hoor, ik zie gewoon meer beren op de weg als jurist, maar als ik moet adviseren zou k dat niet doen. Dek alles af, dubbel genaaid houdt beter.

[ Voor 15% gewijzigd door LucyLG op 13-05-2022 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hi,

Beetje afhankelijk van wat je doet, maar ik zit in de zakelijke dienstverlening en stuur altijd een offerte met een prijsopgave via mail. Als ze hiermee akkoord gaan, maak ik een contract op met alle voorwaarden er in (met een verwijzing naar de algemene voorwaarden) en laat deze ondertekenen.

Mijn offerte is meestal zoiets;

Beste naam,

Als antwoord op de mail van ''datum'' ontvangt u hierbij de offerte voor het uitwerken van het VO naar een DO voor project ‘’projectnaam’’

Ontvangen stukken
- PDF 1.pdf
- PDF 2.pdf
- PDF 3.pdf

De werkzaamheden omvatten de BIM modellering van de aangeleverde voorlopig ontwerp naar een definitief ontwerp.
De planning is dat dit klaar moet zijn voor week 30.

De onderstaande producten zullen uitsluitend digitaal geleverd worden.
- Bim model in Revit 2022
- Situatietekeningen
- Plattegronden
- Gevels
- Doorsneden
- Principedetaillering, 10 stuks

Totaal honorarium exclusief 21% BTW € *****,-

Voor eventuele extra werkzaamheden of aanpassingen naderhand zal een tarief van €**,- per uur gerekend worden.

Alle werkzaamheden worden uitgevoerd onder de voorwaarden van de DNR 2011 (herziening 2013)
Deze offerte is 30 dagen geldig.

Met vriendelijke groet,

naam

Mijn overeenkomst van opdracht is een standaard contract van de belastingdienst met wat kleine aanpassingen.
https://www.belastingdien...vanging_fnv_zelfstandigen
michaelg23 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:27:
Er zijn echt maar heel weinig mensen die het iets interesseert hoe een offerte er uit zal zien, de prijs is gewoon leidend.

[ Voor 65% gewijzigd door Ernemmer op 13-05-2022 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:03
Ernemmer schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:48:
[...]

Beetje afhankelijk van wat je doet, maar ik zit in de zakelijke dienstverlening en stuur altijd een offerte met een prijsopgave via mail. Als ze hiermee akkoord gaan, maak ik een contract op met alle voorwaarden er in (met een verwijzing naar de algemene voorwaarden) en laat deze ondertekenen.

Beste naam,

Als antwoord op de mail van ''datum'' ontvangt u hierbij de offerte voor het uitwerken van het VO naar een DO voor project ‘’projectnaam’’

Ontvangen stukken
- PDF 1.pdf
- PDF 2.pdf
- PDF 3.pdf

De werkzaamheden omvatten de BIM modellering van de aangeleverde voorlopig ontwerp naar een definitief ontwerp.

- Situatietekeningen
- Plattegronden
- Gevels
- Doorsneden

Voor eventuele extra werkzaamheden of aanpassingen naderhand zal een tarief van €**,- per uur gerekend worden.

Alle werkzaamheden worden uitgevoerd onder de voorwaarden van de DNR 2011 (herziening 2013)

Met vriendelijke groet,

naam

Mijn overeenkomst van opdracht is een standaard contract van de belastingdienst met wat kleine aanpassingen.

[...]

Er zijn echt maar heel weinig mensen die het iets interesseert hoe een offerte er uit zal zien, de prijs is gewoon leidend.
Het alleen verwijzen naar de DNR2011 is gevaarlijk als je voor particulieren werkt, daar zou je een directe link van moeten maken. Heb wel eens een rechtszaak gehad (eerste aanleg en hoger beroep, beide gewonnen) waarbij ik die jurisprudentie heb moeten uitzoeken. Of simpelweg bijvoegen natuurlijk... Als je voor zakelijke partijen werkt (aannnemers, architecten) dan worden die geacht de DNR te kennen, dan is dat minder spannend....

@michaelg23 Ik stuur altijd een offerte (onderzoeksvoorstel in mijn geval) met een apart voorblad wat door de opdrachtgever voor akkoord getekend kan worden. Op dat voorblad en in de offerte wordt verwezen naar de projectspecifieke en algemene voorwaarden (die in mijn geval dan weer op de DNR gebaseerd zijn). Die voorwaarden (bijvoorbeeld betalingsvoorwaarden, wat te doen bij stopzetten opdracht etc) zijn belangrijk!

[ Voor 11% gewijzigd door bvdbos op 13-05-2022 09:11 . Reden: stukje toegevoegd voor TS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
bvdbos schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:58:
[...]
Het alleen verwijzen naar de DNR2011 is gevaarlijk als je voor particulieren werkt,
De algemene regel is inderdaad dat AV ter hand moeten worden gesteld, tenzij dat praktisch niet mogelijk is zoals in het openbaar vervoer.

Bij webshops is het zelfs expliciet verplicht om consumenten voor én na de overeenkomst te wijzen op de AV en die AV ook te leveren op wat heet een 'duurzame gegevensdrager' zoals bijvoorbeeld een PDF. Een verwijzing naar 'de AV' op een website die iedereen kan bezoeken is onvoldoende. Een consument kan dergelijke AV buiten beschouwing laten zolang ze niet deugdelijk ter hand zijn gesteld als dat moest. Dat kan grote gevolgen hebben voor de nakoming.
Het staat je uiteraard vrij om zo'n vraag te stellen op dit forum, maar hou er wel rekening mee dat je nogal een risico loopt als goedbedoelde adviezen voor jou om een of andere reden niet opgaan. Zie bijvoorbeeld het voorbeeld van de AV hierboven als dat voor jouw werk relevant zou zijn.

Verder is een overeenkomst van opdracht een specifieke benaming voor een van de bijzondere overeenkomsten in Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Daarin staan bijvoorbeeld koop, huur, arbeid of verzekeringen nader uitgewerkt. Maar dus ook opdracht in titel 7. Je hebt alleen nergens genoemd wat je doet (of ik lees er pontificaal overheen), dus is het alleen al om die reden interessant dat velen je van advies voorzien zonder dat velen zich af lijken te vragen of het wel over een overeenkomst van opdracht gaat.

Simpel voorbeeld: een bedrijf dat een offerte stuurt voor het in elkaar zetten van een computer met onderdelen die ze zelf verkopen doet een aanbod tot een overeenkomst voor aanneming van werk in combinatie met koop. Het in elkaar zetten van de computer resulteert namelijk in een zaak die je kunt aanraken. Dat is dus geen overeenkomst van opdracht en aanneming staat dan ook in titel 12 van Boek 7 uitgewerkt.

In een notendop: een overeenkomst ontstaat door aanbod en aanvaarding. @desp heeft dat (toegespitst op energiecontracten aan consumenten) uitgebreid toegelicht in onderstaande topic over het faillissement van een energiebedrijf:

desp in "Afhandeling faillissement Naked Energy"

Een offerte is meestal in de kern een aanbod tot onderhandeling. Het is in zekere zin niet veel anders dan een marktkoopman die luidkeels roept wat een kilo sinaasappels kost. Alleen jij doet het op papier en niet in het openbaar. En er zijn meer afwijkingen t.o.v. de marktkoopman. Bevat je offerte bijvoorbeeld een termijn voor aanvaarding, dan kan het zijn dat je het aanbod ook niet zomaar kunt intrekken (zie art. 6:219 lid 1 BW) tenzij je dat uitsluit (zie art. 6:217 lid 2 BW). Een aanbod hoeft ook niet aanvaard te worden, maar kan ook leiden tot een tegenaanbod (Kan het ook voor deze prijs?). In dat geval is het aan het aan jou om het aanbod wel of niet te aanvaarden. Aanvaarding kan ook blijken uit gedrag overigens. Als je klant een tegenaanbod doet en een lagere prijs bedingt, kan het zijn dat er een overeenkomst tot stand komt tegen die voorwaarden van de klant als jij uit jezelf begint met werken.

Uiteindelijk leidt aanvaarding van een aanbod dus tot een overeenkomst (Groenteboer, mag ik van u dan een kilo sinaasappels voor die prijs?) en daarmee tot verplichtingen over en weer. Bij de koop van bijvoorbeeld een woning moet de overeenkomst op schrift worden gezet. De groenteboer hoeft dat (uiteraard) niet. Zo kun je ook als ondernemer aan een langlopend contract zijn gehouden als je door een ander bedrijf wordt gebeld die het telefoonnummer van je onderneming heeft opgezocht en jij ingaat op dat aanbod. Omdat je als ondernemer niet handelt als consument, is het vervolgens maar de vraag of je dan ook bescherming voor consumenten toekomt (soms wel). Let daar dus zelf ook op.

Maar zoals gezegd kun je op een forum zoals dit nooit alle relevante feiten overzien. Het lijkt mij verstandig dat je advies inwint. Misschien zijn er via de KvK adviseurs te vinden die je kunnen uitleggen wat je moet doen? Uiteraard wel een tarief afspreken. Advisering tegen betaling is overigens een mooi voorbeeld van overeenkomst van opdracht. Denk verder ook aan verzekeringen, waaronder wellicht een rechtsbijstandsverzekering. Want terugvallen op een internet forum als je een geschil krijgt met een klant of de overheid is uiteraard weinig waardevol. Een risico dat samenhangt met handelen naar wat ik noem blijft in ieder geval volledig bij jou en je (toekomstige) onderneming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

LucyLG schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 05:25:
Het verschil zit hier of je nu een eenmanzaak bent of een ZZPér. Het ligt hier aan wat voor soort werk je doet. Beide is sowieso een overeenkomst van opdracht.
offtopic:
Je bedoelt dat je als een van de rechtsvormen die een ZZP-er kan kiezen, de eenmanszaak is? Gegeven de andere twee topics van de TS heb ik het vermoeden dat het het als ZZP-er leveren van diensten aan verschillende organisaties betreft.

Maar de rechtsvorm is inderdaad sowieso verder niet zo relevant voor de vraag hier. Anders dan dat het geen verkoop van goederen betreft en een puur mondelinge overeenkomst niet zal voldoen. En dat (ook) onderwerpen als geheimhouding en aansprakelijkheid van groot belang zijn voor opdrachtnemer en -gever.
[...]
Yup. Afhankelijk van de klant dan. Soms is er sprake van een aanbesteding waar je je hebt te houden aan bepaalde (vorm- en inhoudelijke) voorwaarden van de potentiële klant. Soms voldoet een e-mailtje aan een bekende klant ('voor tarieven X projectY helpen, tijdig piepen als mogelijk totaalbedragZ overschreven gaat worden'), soms goed gesprek en papieren bevestiging er van (plus Alg.Vw. etc), soms een uitgebreide schriftelijke offerte (met vooral ook aandacht voor wat wel/niet in scope is van de fixed / nacalc price).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:16

J8S

Real schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:05:
[...]

De algemene regel is inderdaad dat AV ter hand moeten worden gesteld, tenzij dat praktisch niet mogelijk is zoals in het openbaar vervoer.

Bij webshops is het zelfs expliciet verplicht om consumenten voor én na de overeenkomst te wijzen op de AV en die AV ook te leveren op wat heet een 'duurzame gegevensdrager' zoals bijvoorbeeld een PDF. Een verwijzing naar 'de AV' op een website die iedereen kan bezoeken is onvoldoende. Een consument kan dergelijke AV buiten beschouwing laten zolang ze niet deugdelijk ter hand zijn gesteld als dat moest. Dat kan grote gevolgen hebben voor de nakoming.
Als TS dienstverlener is zijn de eisen wat minder streng en kan hij volstaan met een verwijzing naar een specifiek(!!) webadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
J8S schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:10:
[...]
Als TS dienstverlener is zijn de eisen wat minder streng en kan hij volstaan met een verwijzing naar een specifiek(!!) webadres.
Voor dienstverleners geldt inderdaad snellere aanvaarding van de AV, maar voor consumenten blijft bijvoorbeeld bij een overeenkomst op afstand nog steeds voor sommige informatieplichten gelden dat ze expliciet moeten worden meegedeeld. Zie bijvoorbeeld ro 51 in C-49/11 in relatie tot o.a. art. 6:230l aanhef en onder f BW:

https://curia.europa.eu/j...f?language=en&num=C-49/11

Gaat het dus om een dienst die bijvoorbeeld tenminste een jaar duurt, dan kan een consument een voorwaarde die ziet op een opzegverbod gedurende dat jaar vernietigen als die voorwaarde niet is meegedeeld maar enkel in de AV staan op een website en volgens de gebruiker van de AV onder de dienstenrichtlijn zijn aanvaard.

Het voorbeeld dat ik noemde koos ik met opzet, omdat we niet weten wat de TS gaat doen (tenzij ik er dus overheen lees), en dus ook bijvoorbeeld niet weten of het consumentenovereenkomsten op afstand betreft. De woordkeuze 'overeenkomst van opdracht' lijkt door de TS vooral als een algemene 'catch all' term te worden gebruikt, terwijl opdracht specifiek staat bepaald in 7 van Boek 7 en uiteraard wat verder in het BW van toepassing is zoals bijvoorbeeld het eerder genoemde art. 6:219 BW. Niet alle overeenkomsten zijn dus een overeenkomst van opdracht, sommige wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EU_RAZER
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik stuur altijd een offerte met daarbij de vraag om bij akkoord een getekend exemplaar aan me terug te sturen als opdrachtbevestiging. Ik stuur dus ook altijd algemene voorwaarden en eventuele extra voorwaarden mee met de offerte, zodat helemaal duidelijk is waar voor word getekend.

Ik stuur daarna meestal een email met iets als, "dank voor de opdracht volgens de door u ondertekende offerte d.d. #####" met het een en ander aan info wat belangrijk ik voor dat project of hoe we het een en ander nu verder aanvliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EU_RAZER
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
LOL, ken ik jouw, mijn offertes hebben meestal ook BIM en plattegrond erin staan ergens.
[...]

Beste naam,

Ontvangen stukken
- PDF 1.pdf
- PDF 2.pdf
- PDF 3.pdf

- Situatietekeningen
- Plattegronden
- Gevels
- Doorsneden

Met vriendelijke groet,

naam

[...]

Pagina: 1