Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 17:32
Goedemiddag allen,

Zoals aangegeven ben ik op zoek naar een (eenvoudige) IP cam voor machinekamer bewaking op een oud schip. De insteek is heel simpel, nl (optisch) inzoomen op betreffende analoge meters om zaken als temperatuur, druk en niveau in beeld te brengen en dat in een semi donkere omgeving met lichte trillingen.

De IP cam zal over een ethernet poort moeten beschikken (draadloos geen optie met al het staal), bij voorkeur PoE.

Iemand tips, ideeën?

Bedankt!

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Begin eens in de pricewatch. En met een budget :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En heb je al andere manieren onderzocht om de apparatuur te monitoren? Het opnemen en aflezen van analoge meters middels video klinkt vrij suboptimaal

[ Voor 5% gewijzigd door Sethro op 12-05-2022 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wat is het budget?
Wat versta jij onder lichte trillingen?
Wat zal de afstand tussen de camera en de meters zijn? (mede relevant vanwege de trillingen)
Heb je al een test gedraaid met een camera?
Semi-donker zegt weinig, je zal moeten testen, ook mede vanwege de trillingen.

Kortom, er mist veel info waardoor je eventueel een gericht antwoord zal krijgen en gezien situatie zal je zelf moeten gaan testen door bijvoorbeeld sullen te gaan lenen zodat je een beter beeld gaat krijgen (letterlijk en figuurlijk).

[ Voor 10% gewijzigd door Han op 12-05-2022 12:47 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svandewouw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 11:47
Nu alleen nog kijken naar een versie met zoom en de juiste IR-afstand:

https://tweakers.net/bewa...yAdfQ6IGZ4fF9Knl5Ga9N9ax8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:58
Deze drie dingen kan je toch prima met sensoren uitlezen? Dan kan je actief monitoren.
Met een camera klinkt erg suboptimaal.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 16:09
Optisch inzoomen en trillingen zijn iig geen goed recept voor een helder afleesbaar beeld, zeker niet bij weinig licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
LED-Maniak schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:55:
Deze drie dingen kan je toch prima met sensoren uitlezen? Dan kan je actief monitoren.
Met een camera klinkt erg suboptimaal.
Mee eens, maar dat is wat de eigenaar vraagt. En dat is ook ergens wel begrijpelijk gezien we het over een diesel motor uit eind jaren 60 hebben die niet zomaar even te voorzien is van moderne sensoren zonder (ingrijpende) modificaties/retrofits en waarop je niet zomaar "even" een 4-20mA sensor schroeft, om maar iets te noemen.

De vraag was dan ook algemeen opdat ik in ieder geval een idee kan vormen op welk merk/type/prijsklasse ik dan uit ga komen, dus ook even buiten pricewatch om, gezien budget niet echt een bepalende faktor is.

Dank heren en prettig weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:45

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Even meedenken: iets als een Raspberry Pi met meerdere cameras. Dus een camera per meter. In een harnas achtige constructie ophangen? Dan heb je in ieder geval geen noodzaak te zoomen.

Nog kleiner zijn de Esp32 Cam bordjes maar dan heb je resolutie aardappel geloof ik.

edit: heb je een voorbeeld foto van de ruimte/de meters?

[ Voor 9% gewijzigd door sh4d0wman op 13-05-2022 11:18 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
sh4d0wman schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:17:
Even meedenken: iets als een Raspberry Pi met meerdere cameras. Dus een camera per meter. In een harnas achtige constructie ophangen? Dan heb je in ieder geval geen noodzaak te zoomen.

Nog kleiner zijn de Esp32 Cam bordjes maar dan heb je resolutie aardappel geloof ik.

edit: heb je een voorbeeld foto van de ruimte/de meters?
Bedankt voor je reactie.

Ik ga vanmiddag aan boord om sowieso even wat testjes te draaien met radar-/navigatie-app, kan ik mooi even wat plaatjes schieten van de ruimte/meters (en een prachtige oude 3-cyl diesel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je zoekt eigenlijk gewoon een compacte dome camera liefst een met infrarood heb je meteen nachtzicht. Ali etc heeft keus genoeg.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1