Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lis
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-04-2024

Lis

Projectmanager Tweakers Partners
Topicstarter
Tweakers Partners en pCloud hebben een speciale winactie op touw gezet: drie community-leden winnen een levenslang pCloud 500 GB abonnement.

In dit topic kun je de reviews over hoe het pCloud abonnement bevalt teruglezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:17
Zijn de reviews ondertussen gepubliceerd?
Met Black Friday doet pCloud een interessante aanbieding waardoor ik overweeg om zo'n lifetime subscription te nemen.

De reviews zouden me zeker helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lis
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-04-2024

Lis

Projectmanager Tweakers Partners
Topicstarter
Hi BeArt,

Helaas staat pCloud niet in de Pricewatch. Ook in dit forum zijn de reviews niet gepubliceerd. Het was geen verplichting bij deze winactie en is helaas dus niet gedaan.
Onderaan het artikel van de winactie staan wel wat comments op dit product: .plan: pCloud nu ook in het Nederlands - maak kans op een lifetime-abonnement hopelijk heb je hier iets aan.

Succes!

Groet,
Lis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-05 13:36
Ik heb op eigen kosten een account geopend bij PCloud. Van het ene moment op het andere is toegang verdwenen. Geen melding of waarschuwing. Vervolgens contact opgenomen met PCloud en zij beweren dat de files in mijn account de T&C zouden breken en zij mijn hele account gewist hebben.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:00
Paraselsius schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:22:
Ik heb op eigen kosten een account geopend bij PCloud. Van het ene moment op het andere is toegang verdwenen. Geen melding of waarschuwing. Vervolgens contact opgenomen met PCloud en zij beweren dat de files in mijn account de T&C zouden breken en zij mijn hele account gewist hebben.
Mmm op hun site claimen ze : "pCloud uses TLS/SSL encryption, applied when information is transferred from your device to the pCloud servers". Maar zelf kunnen ze jouw files dus nog wel bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:25

DaFeliX

Tnet Devver
Red devil schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:25:
[...]

Mmm op hun site claimen ze : "pCloud uses TLS/SSL encryption, applied when information is transferred from your device to the pCloud servers". Maar zelf kunnen ze jouw files dus nog wel bekijken.
Dat is ook precies wat er staat toch? Ze versleutelen de data van jouw computer tot hun server middels TLS. Op het moment dat 't bestand op de server staat, kunnen zij de inhoud hiervan dus gewoon zien.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Paraselsius schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:22:
Helaas ben je niet de enige:
https://www.reddit.com/r/...ounts_terminated_with_no/
https://www.reddit.com/r/...friday_deal_account_just/
https://www.reddit.com/r/...t_refund_via_credit_card/

[ Voor 15% gewijzigd door Ruzor op 24-11-2022 13:48 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:10
Ik heb vergeten wat te gaan schrijven maar het was ook geen eis, ik had een account gewonnen.
Ik had destijds besloten dat ik het niet wilde neerzetten in mei dit jaar, omdat het overschaduwt wordt door verhalen op reddit bijvoorbeeld. Het was verder ook niet echt een duidelijk verhaal geworden wat ik had gemaakt.

Het werkt op zich wel aardig, maar ik zou fijn (versleutelde) 7z bestanden gebruiken en die uploaden als backup.
De snelheid is zeer wisselend, en ze geven altijd je provider de schuld van de traagheid. Ze zullen nooit zichzelf aanwijzen als het probleem.

Zet er niets op wat je niet elders ook nog hebt, en niets wat mogelijk een copyright bevat, ook al heb je er keurig voor betaald.

Men lijkt te werken met hashes/herkenning op bestanden en bij het minste of geringste wordt je account verwijderd als je reddit moet geloven, net als met onedrive overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

bastian433 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:57:
Ik heb vergeten wat te gaan schrijven maar het was ook geen eis, ik had een account gewonnen.
Ik had destijds besloten dat ik het niet wilde neerzetten in mei dit jaar, omdat het overschaduwt wordt door verhalen op reddit bijvoorbeeld. Het was verder ook niet echt een duidelijk verhaal geworden wat ik had gemaakt.

Het werkt op zich wel aardig, maar ik zou fijn (versleutelde) 7z bestanden gebruiken en die uploaden als backup.
De snelheid is zeer wisselend, en ze geven altijd je provider de schuld van de traagheid. Ze zullen nooit zichzelf aanwijzen als het probleem.

Zet er niets op wat je niet elders ook nog hebt, en niets wat mogelijk een copyright bevat, ook al heb je er keurig voor betaald.

Men lijkt te werken met hashes/herkenning op bestanden en bij het minste of geringste wordt je account verwijderd als je reddit moet geloven, net als met onedrive overigens.
Ik gebruik zelf voor dit soort dingen rclone, die hebben ook een pCloud integratie. Dan maak je een pCloud remote en een crypt remote aan (die dan weer de pCloud remote uitleest), als je dan die crypt remote als mapje mount op je PC heb je gewoon een volledig leesbare map maar wordt het encrypted opgeslagen in je account.

Maar in veel gevallen is het encrypted opslaan van bestanden ook een reden voor dit soort providers om je account te sluiten, want dan kunnen ze je bestanden natuurlijk niet lezen
Pagina: 1