Inloggegevens website kwijt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:00

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Een maat van me heeft een website voor zijn ZZP zaakje, en wil daar e.e.a aanpassen. Echter heeft hij hier geen kaas van gegeten en degene die de website jaren geleden gebouwd heeft is de inloggegevens kwijt, weet enkel nog dat het via Joomla gebouwd is en waar het gehost word. Nu heb ik even gezocht voor hem, en kwam deze link tegen in een ouder topic (en ook via Google kwam die naar boven). Websites ligt ver buiten mijn specialiteit, dus ik zou ondanks deze instructies niet zo goed weten hoe je dit aan moet pakken. Filezilla kan ik uiteraard wel downloaden, maar met welke server moet ik dan connecten?

Als die eerste methode niet gaat werken (en dat is mijn vermoeden), dan komt bij stap 1 van de tweede methode al een "hoe dan?" in mij op :+ Welke "phpMyAdmin" en welk programma etc.?

Zelf zat ik dan te denken om eventueel de hosting te contacteren en vragen of zij kunnen helpen, maar die kans is waarschijnlijk ook klein?

Als dit alles faalt, dan lijkt het me dat enkel een nieuwe website opzetten kan, klopt dat?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:10

DataGhost

iPL dev

LankHoar schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:50:
Zelf zat ik dan te denken om eventueel de hosting te contacteren en vragen of zij kunnen helpen, maar die kans is waarschijnlijk ook klein?
Die kans is ontzettend veel groter dan het aan random Tweakers vragen die niet eens weten waar het gehost is. Zolang jij geen credentials hebt kan je er niet in. Ik neem aan dat er voor de hosting betaald wordt dus dan zal de hoster vast ook hulp kunnen bieden bij het achterhalen welke account daarbij hoort en daarna het herstellen van het wachtwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Je hebt te maken met 2 logins.
  • Een login voor de webhosting
  • Een login voor de (Joomla) website
Voor de eerste login kan je contact opnemen met de hosting partij, zij kunnen dit wachtwoord resetten.
Voor de 2e login kan je via een FTP client (of als de hoster het aanbied via hun webportaal - voor beide heb je het wachtwoord van de hostingpartij nodig) het config bestand van de Joomla site openen, hierin staat het database wachtwoord. Als je geluk hebt is het database wachtwoord hetzelfde als het admin wachtwoord van Joomla (Dit is trouwens niet heel veilig)
Als dit wachtwoord niet hetzelfde is, kan je met een databasetool (phpMyadmin, Heidi, o.i.d.) verbinding maken met de database en rechtstreeks in de database het wachtwoord resetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Luppie op 12-05-2022 11:02 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:00

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Dus mijn gedachte om de hosting te contacteren is een logische, top. Ga ik dat aan hem tippen, en kijken of ik hem verder kan helpen wanneer hij dat wachtwoord heeft.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Het is heel simpel, als er een hoster in het spel is kun je gewoon wachtwoord (laten) aanpassen. Je kunt toch ook even het domein naam door zoekmachine trekken, vind je vast al wel wat info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:38

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

In veel gevallen kan je gewoon op de domeinnaam connecten (bijv. zijnwebsite.nl) voor FTP. Spreekt voor zich dat je wel deze inloggegevens bij de hand moet hebben.

Verder is phpMyAdmin vaak te vinden onder /phpmyadmin, of anders via het beheerpaneel die de hosting levert. Ik heb zelden gezien dat je die handmatig moet installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 12-05-2022 14:48 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1