Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• minicraft
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-11 11:40
Ik heb de volgende vraag naar aanleiding van het volgende plaatje

Wanneer er onvoldoende vrije systeeminhoud is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6JYv7xnF3fUaWqzQN7zAViY9m0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7XjHC6wxD5oPegpWw3hRe1KJ.png?f=fotoalbum_large

Moet bij het buffervat aangegeven met de letter J de retour uit de installatie eigenlijk niet aan de onderzijde het buffervat in en aan de bovenzijde naar de warmtepomp
Dit omdat de warmtepomp moet reageren op de retour temperatuur en die is boven in het vat het warmst

De rede dat ik dit vraag is dat ik als het mee zit ik binnenkort mijn warmtepomp zal ontvangen maar als het tegenzit zal ik nog wat langer moeten wachten
Maar omdat de oude CV aan vervanging toe is wil ik die installeren en het nodige leidingwerk alvast aanpassen
Als dan de warmtepomp komt ik zo minmogelijke aanpassingen hoeft te doen

[ Voor 18% gewijzigd door minicraft op 14-05-2022 08:30 ]

• RAR_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-10 14:17
Met welke delta-T werk je?

In principe wil je dat de retour zo laag mogelijk terug gaat naar je WP. Als het buffervat er dus is om je systeeminhoud te vergroten (en dus je retour temperatuur te verlagen) dan is het volgens de afbeelding goed weergegeven.

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:45
Wat zou het regeltechnisch het meest voor de hand liggen, uiteindelijk moet de warmtepomp reageren op de vraag vanuit de Cv-Installatie. Ontstaat er geen onnodige vertraging waardoor de warmtepomp langer dan gewenst op een wat te hoog vermogen zal draaien. Delta T moet uiteindelijk uitkomen op ca. 5 graden.

• minicraft
De Eik schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:19:
Wat zou het regeltechnisch het meest voor de hand liggen, uiteindelijk moet de warmtepomp reageren op de vraag vanuit de Cv-Installatie. Ontstaat er geen onnodige vertraging waardoor de warmtepomp langer dan gewenst op een wat te hoog vermogen zal draaien. Delta T moet uiteindelijk uitkomen op ca. 5 graden.
Bedoel je hier mee te zeggen dat je mijn standpunt deelt

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:45
Zeker, maar hoe reageert de WP op de verschillende wijzen van aansluiten?
Waarm onder of warm boven in het vat laten lopen?

• minicraft
Dat is dus de vraag
Pagina: 1