Hulp bij Virtual Machine

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarrr
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-12-2022
Mijn vraag
Hallo iedereen,

Ik was gisteren en vanochtend bezig om een VM in te stellen.
Helaas krijg ik bij elke software de error dat SVM of virtualization niet aan staat in mijn BIOS.
Maar ik heb het al meerdere keren gecheckt en het staat WEL aan in de BIOS.
Ik heb alle relevante stappen gevolgd die online te vinden zijn, zoals Hyper-V uitschakelen, en CPU cores op de vm op 1 zetten. Toch helpt niks helaas.
Wellicht dat iemand hier er wat meer verstand van heeft, en een oplossing heeft.
Alvast bedankt!

Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: Ryzen 5 3600
GPU: RTX 3060
RAM: 16GB
MB: MSIx570-a pro

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
beste @edgarrr ik weet niet helemaal of dit wel het goede forum is voor je vraag maar om deze goed te kunnen beantwoorden is het in ieder geval van belang dat je wat meer informatie geeft over.

welke windows versie je draait, welke hypervisor (vm software) je wilt draaien en welke settings je gebruikt.

ook kan het relevant zijn om aan te geven welke (relevante) biossettings uefi/legacy/protected etc er aan staan, of al je drivers up te date zijn en of je misschien antivir software hebt draaien die een en ander in de weg zit.

ook zou je om te testen een andere vmsoftware kunnen proberen (vmware player als je virtualbox gebruikt) en visa versa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 21:18
edgarrr schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:24:
Maar ik heb het al meerdere keren gecheckt en het staat WEL aan in de BIOS.
Ik heb alle relevante stappen gevolgd die online te vinden zijn, zoals Hyper-V uitschakelen, en CPU cores op de vm op 1 zetten. Toch helpt niks helaas.
Wellicht dat iemand hier er wat meer verstand van heeft, en een oplossing heeft.
Alvast bedankt!
Hoezo wil je Hyper-V uitschakelen? Dat wil je juist toch aan hebben staan om VM's te maken? :?

En geef eens meer info wat voor VM's je maakt. Zijn dat VM's op basis van Hyper-V (Microsoft), VMWare of iets anders?

Meest praktische is gewoon Hyper-V gebruiken gezien dat ingebakken zit in Server OS en ook Windows 10 Pro en hoger.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Wylana schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:59:
[...]

Hoezo wil je Hyper-V uitschakelen? Dat wil je juist toch aan hebben staan om VM's te maken? :?

En geef eens meer info wat voor VM's je maakt. Zijn dat VM's op basis van Hyper-V (Microsoft), VMWare of iets anders?

Meest praktische is gewoon Hyper-V gebruiken gezien dat ingebakken zit in Server OS en ook Windows 10 Pro en hoger.
Met de Hyper-v feature aan kun je geen VMware workstation of virtualbox meer draaien, dus ik heb niet het idee dat hij Hyper-v probeerde te draaien. Verder eens dat het een prima hypervisor is en “gratisch”.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:52
nelizmastr schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 08:22:
[...]

Met de Hyper-v feature aan kun je geen VMware workstation of virtualbox meer draaien, dus ik heb niet het idee dat hij Hyper-v probeerde te draaien. Verder eens dat het een prima hypervisor is en “gratisch”.
jawel, das 2 jaar geleden al opgelost door VMware

https://blogs.vmware.com/...upports-hyper-v-mode.html

A wise man's life is based around fuck you