Bijna alle "1gbit eth" access points, foute spec.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwywy17276
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-03-2023
Bij access points hebben bijna alle producten met "Ethernet 1Gbps" helemaal geen 1Gbps, maar "1× 10/100M Ethernet Port(RJ45)".

Echt super irritant!

1 voorbeeld:
https://www.tp-link.com/u...tl-wa901n/#specifications
pricewatch: TP-Link TL-WA901N V1

Er zijn er echt veel van.
(het beste prijs oplopend te bekijken denk ik)

[ Voor 5% gewijzigd door jwywy17276 op 11-05-2022 22:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@jwywy17276 Deze categorie loopt grotendeels automatisch via een koppeling met een externe dataleverancier, maar bleek op het punt van ethernetsnelheid niet heel makkelijk te koppelen te zijn. Daarom hebben we destijds de aanname gedaan om er vanuit te gaan dat het toch wel minimaal 1 gbit moet zijn, we leven toch in 20xx? (geen idee meer welk jaar, denk jaar of 2-3 geleden?) Maar er blijken zeker nog 100mbit devices op de markt te komen, beste voorbeeld is tv's, het gros van de high end tv's heeft een 100mbit aansluiting.

Anyway, dit blijkt dus ook een probleem te zijn bij access points. Recent hebben we netwerk switches van de automatische import gehaald (worden nog steeds geimporteerd, maar eerst in een takenlijst gezet) en check ik zelf nog de poorten, voor ik ze online zet. En ik denk dat we dat bij access points ook maar moeten doen. Gooi ik morgen in de groep.

In de tussentijd zal ik nog even plannen om alles onder een bepaalde prijs nog even na te lopen en te verbeteren waar nodig, of misschien wat populaire merken, even kijken hoe het precies uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Recent hebben we netwerk switches van de automatische import gehaald" vanwege het multigigabit gebeuren gok ik?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

@jwywy17276 Ik heb een lijst van 175 access points die in de afgelopen anderhalf jaar automatisch zijn doorgezet door onze importtool, deze loop ik handmatig na en verbeter ik waar nodig. En we hebben ervoor gezorgd dat ze voortaan altijd door ons gecontroleerd worden, er wordt niks meer automatisch online gezet voor Access Points :)

@Raven Multi gigabit bij 10 gbit bedoel je? Nee, dat is weer later en stond daar los van. Daarvoor, bijna 2 jaar geleden zag ik vanmorgen (niet echt 'recent' dus :P ), hebben we netwerk switches van de automaat gehaald. Met eigenlijk dezelfde reden als nu bij de Access Points, het gaat mis bij alles wat niet 1 poorts 1 gbit is, wat steeds vaker voorkomt de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Glaanie Nee, dat AP's i.p.v. 100Mb/1Gb een poort hebben die daarnaast ook 2.5Gb en evt. 5Gb ondersteunen. Valt ook onder multigigabit bij mijn weten, ookal zit 10Gb er niet bij.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

@Raven Ik miste nog een etc achter de 10gbit, maar ja, dat bedoelde ik ook. Neem ik allemaal mee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

@jwywy17276 Ik heb ook nog de automatisch toegevoegde access points uit 2020 gecheckt, waardoor mijn lijstje werd verdubbeld :P Maar het staat er weer goed bij, andere fouten die je nog tegenkomt kan je via het meldpunt kwijt :)
Pagina: 1