Betonlook in badkamer zelf aanbrengen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Wij willen in onze badkamer zelf de muren een betonlook geven. Zijn handige klussers maar verder geen ervaring met stucen. Wat zijn de makkelijkste materialen om zelf aan te brengen?

Wij denken zelf aan beton cire maar jullie misschien nog een makkelijker alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-05 14:40
Als het gaat om de wanden die niet direct in de douche staan zou ik kijken naar Pure and Original Marrakech walls. Dit zou relatief simpel aan te brengen moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Aurum schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:25:
Als het gaat om de wanden die niet direct in de douche staan zou ik kijken naar Pure and Original Marrakech walls. Dit zou relatief simpel aan te brengen moeten zijn :)
Helaas, hij moet ook doorgetrokken worden naar de douche.😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-05 14:40
Dan denk ik dat je op beton cire blijft met een bepaalde sealcoating. Er zijn geloof ik best redelijk goedkope betoncire cursusssen te vinden in NL misschien dat dat een goed begin is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:48
Mijn vriendin heeft een curus beton cire gedaan voor 70 euro en vervolgens heel de badkamer zelf gedaan. Resultaat is echt heel goed en waren voor ongeveer 1500 euro + heel veel uur werk (5 lagen volgens mij..) klaar :-). Ook geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Ik ga eerst maar even een proefpakket beton cire bestellen. Niet echt tijd om op een cursus te gaan 😄

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:19
Als je geen tijd hebt om een cursus van een paar uur te volgen, dan zou ik het hele doe-het-zelfverhaal maar vergeten. Het is een tijdrovende (takke)klus. De tijd die je in de cursus steekt win je terug doordat je niet alles zelf hoeft uit te vinden. Wellicht vind je zelfs uit dat het toch niet doenlijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Het is wel haalbaar - maar zou beginnen met bijvoorbeeld een tafel of een muur oid.

De cursus zou ik sowieso volgen, zoals @coinman63 al zegt; dit verdien je makkelijk terug. Even een paar laagjes ongedaan maken in de badkamer omdat je toch iets niet goed hebt gedaan (het is echt bewerkelijk namelijk) en je bent zo weer paar weken verder.

Maak er een uitje van, ga met zijn tweeën. top idee.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitjeverkeerd
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Ik had nog nooit van beton cire gehoord. Heb net even wat plaatjes gezocht en ziet er best tof uit. Is het eindresultaat net zo glad als tegels of lijkt het meer oop gewoon stucwerk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:58
RideWithUz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:31:
Ik ga eerst maar even een proefpakket beton cire bestellen. Niet echt tijd om op een cursus te gaan 😄
Mijn ervaring is dat je er vaak 3x a 4x zo lang over doet als een professional. En zodra je klaar bent heb je veel geleerd, maar dan zit het er al op! Met zo'n cursus verdien je makkelijk je tijd terug en zal het resultaat een stuk beter worden. Zeker van '0 ervaring' naar 'een beetje ervaring' zit een wereld van verschil in resultaat.*

Hoe ik dingen altijd maar redeneer: Wat is 1 dag training tegenover 15 jaar je irriteren aan een "had ik maar"tje.

*Bron: Ik ben mn eigen huis aan het bouwen. Ben blij als ik ergens anders eerst mag oefenen

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Martijn.C.V schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:43:
[...]

Mijn ervaring is dat je er vaak 3x a 4x zo lang over doet als een professional. En zodra je klaar bent heb je veel geleerd, maar dan zit het er al op! Met zo'n cursus verdien je makkelijk je tijd terug en zal het resultaat een stuk beter worden. Zeker van '0 ervaring' naar 'een beetje ervaring' zit een wereld van verschil in resultaat.*

Hoe ik dingen altijd maar redeneer: Wat is 1 dag training tegenover 15 jaar je irriteren aan een "had ik maar"tje.

*Bron: Ik ben mn eigen huis aan het bouwen. Ben blij als ik ergens anders eerst mag oefenen
Daar heb je gelijk in. Zal eens kijken of er 1 in de buurt zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 16:13
Je kan ook die betonlook krijgen met pvc muurtegels. En dat is gewoon knippen en plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-05 21:06
Beal Mortex is een andere variant. Mij verteld dat dit waterdichte zou zijn. Maar geen ervaring met het aanbrengen 😏
Pagina: 1