Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-05 18:48
Komende zomer kom ik, Belg, weer op vakantie naar het mooie Nederland.

Als half-ingeburgerde persoon is dat met de sleurhut op 1 van de vele prachtige campings die er in NL te vinden zijn. Er is maar 1 nadeel aan kamperen. Muggen...

Ik reis met een caravan en zal weer op een luxe camping staan, dus qua voorzieningen zoals stroom hoef ik me geen zorgen te maken.
Ik gebruikte tot hiertoe steeds dingen om in het stopcontact te steken met flesjes of pastilles, maar in een kleine ruimte zoals een caravan lijkt me dit niet echt ideaal. Vandaar mijn idee om het over een andere boeg te gooien.
Heeft iemand ervaring met dingen zoal dit?

Of andere gouden tips?

(ik reis met een caravan met voortent samen met mijn dochters)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-05 23:02
Die lampen met ventilator werken wel, maar verwacht er geen wonderen van.
Ooit eentje cadeau gekregen en 's avonds buiten op tafel gezet, het vangt best wel wat muggen, maar het voorkwam niet dat ik lekgestoken werd.

Trap ook niet in die ultrasone apparaatjes dat kun je vergeten. Ik heb al van alles geprobeerd, muggenkaarsen werken redelijk, maar dat is een beetje afhankelijk hoe de wind staat.

Het beste blijft gewoon DEET, daarmee houd je muggen op afstand. Je hebt ook flesjes met muggenmelk waar vervolgens een bepaald percentage DEET aan toegevoegd is, vanaf 30 á 40% is het gewoon effectief.
Je wel netjes aan de bijsluiter houden en niet overdrijven, als je bijv. je kussen of slaapzak inspuit, kun je er goed misselijk van worden.

DEET werkt zowat tegen alle insecten en in hogere concentraties ook goed tegen teken. Als je bij water woont of je veel doet kamperen is het wonderspul.

[ Voor 9% gewijzigd door eltweako op 11-05-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zoals hierboven al gezegd, deet is vrijwel de enige geschikte oplossing, naast eventueel lange kleding.

Paar wel beetje op met deet, het smelt panty's en sommige plastic soorten, verder zijn er vage aanwijzingen dat het mogelijk ingewerkt op onze zenuwstelsel, maar substantieel bewijs is daar nooit voor gevonden.

Dus ik zou zeggen gewoon smeren zoals de handleiding voorschrijft en genieten van je kamperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Hoe wanhopig ben je? Ketogeen dieet helpt goed, weet ik ook uit ervaring :p

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kun je geen horren voor de ramen en de deur maken? Dan blijven ze sowieso buiten en kun je rustig het raam opendoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-05 11:01
Is een elektrische vliegenmepper geen idee? :P

Dit muggen-probleem is niet eens alleen tijdens kamperen, maar speelt thuis ook. Alleen thuis kan je van de slaapkamer de ramen en deuren altijd dichthouden. En als er toch een verdwaalde mug binnen is, die met de elektrische vliegenmepper doden. Want één mug en ik slaap niet meer van het gezoem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Is het probleem binnen de caravan of als je buiten zit?
Voor het slapen zou je een klamboe kunnen nemen.

Voor buiten help DEET, of wierrook.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:33
Naast mij gaan zitten. Heb je gegarandeerd nergens last van. Die klote beesten moeten altijd mij hebben.

En deet. En wierook.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Het gaat me vooral over de nachten.
Er zitten horren in, dus meestal lukt het wel om die fuckers buiten te houden, maar als er toch eentje binnen raakte is het een verschrikking dat ze rond de oren komen zingen.
Daarom dat ik iets wil hebben dat hen doodt. Vergif werkt, maar echt gezond kan dat niet zijn vermoed ik. Vandaar dat ik keek naar een mechanische/elektrische oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 19:25

Theo

moederbord

Een klamboe kan helpen om ze iig bij je bed weg te houden; de horren (heb je ook kattenstaarten voor de deur hangen?) houden al het merendeel tegen, en de klamboe houdt dan ook de laatste enkeling tegen. Wanneer je wéét dat ze je niet kunnen bereiken wordt je ook niet zo makkelijk wakker wanneer je er een hoort.

Muggen kunnen ook enkel landen wanneer het niet waait. Een grote ventilator die zachtjes draait en een lichte/zwakke bries over je laat waaien is ook al voldoende om ze niet op je hoofd te kunnen laten landen.

Soms wil een gewone kaars ook nog wel eens helpen; muggen komen op warmte en CO2 af, en beide worden door een kaarsvlammetje gemaakt waardoor ze dolenthousiast in de vlam vliegen >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Theo op 12-05-2022 08:08 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Buiten houden lijkt mij stap 1. Ze komen op warmte en co2 af.
First line of defence:
- Horren gebruiken en deuren dicht houden
- Klamboe
Second line of defence:
- DEET
- Electrische vliegenmepper voor de eenlingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBlaBaas
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-10-2022
Wij hebben in de caravan over het bed een klamboe gehangen. Het is even wat werk om deze op te hangen en overal in te stoppen, maar dan heb je wel een nacht zonder muggen om je hoofd te zoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 19:50

Emiel1984

Made in NL

Spinnetjes webben niet weghalen. Spinnen vangen graag muggen.
En zoals anderen ook al hadden aangegeven 'muggenmelk' \ Deet.
Probeer daarnaast ver van het water\vochtige omgevingen af te staan.
Muggen leven voornamelijk in deze omgevingen.

Zelf lange tijd citroen met kruidnagel gebruikt.
Na een aantal dagen had ik bijna geen last van muggen meer.
Je moet het dan wel laten staan is mijn ervaring om te zorgen dat het blijft werken en op tijd 'verversen' (voordat het is uitgedroogd).

[ Voor 34% gewijzigd door Emiel1984 op 12-05-2022 09:54 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:00
Klamboe, en luchtstroming.
Muggen zijn dusdanig licht dat een zacht briesje al voorkomt dat ze ergens gemakkelijk kunnen landen. Dus een ventilator die zachtjes over het bed heen blaast helpt al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 16-05 09:39
Emiel1984 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:47:
...

Probeer daarnaast ver van het water\vochtige omgevingen af te staan.
Muggen leven voornamelijk in deze omgevingen.

...
Paar druppels water hebben ze genoeg aan voor hun eitjes, dit valt niet te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
cadsite schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:06:
Er zitten horren in, dus meestal lukt het wel om die fuckers buiten te houden, maar als er toch eentje binnen raakte is het een verschrikking dat ze rond de oren komen zingen.
Daarom dat ik iets wil hebben dat hen doodt. Vergif werkt, maar echt gezond kan dat niet zijn vermoed ik. Vandaar dat ik keek naar een mechanische/elektrische oplossing.
Ah horren scheelt al enorm! Voor de verdwaalde mug binnen heb ik altijd 2 van die elektrische vliegenmeppers, met de ene jaag je hem op en met de andere kun je hem raken. Even een lampje aan en je ziet ze vaak snel ergens zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Misschien heb je hier wat aan https://www.kampeermeneer.nl/anti-muggen-tips/

@cadsite Gefeliciteerd (y) :9B *O* En proost voor later op de dag.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-05 16:24
cadsite schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:06:
Caravan is een beperkte ruimte. Overdag goed afgesloten houden en de horren gebruiken. Voor 't slapen gaan even een ronde met de vliegenmepper en klaar voor de nacht.
Als je je caravan al hermetisch dicht hebt gaan luchtjes/DEET je niet veel helpen. Waar moeten die beesten dan naartoe vluchten? Dan blijven ze alsnog door je sleurhut zoemen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-04 09:02
Deet kan heftige gevolgen geven als u een gevoelige huid heeft.

Er zijn klamboes Ik weet even niet het merk maar deze komen in een gele zak en deze geinpregneerd met Deet achtige variant.

Verder zijn er nog planten en hout soorten waar muggen niet van houden.
o.a
Ceder, Mexicaanse Goudsbloem, Eucalyptus, Mint, Rozemarijn (extra op de BBQ) of als plant, Citroenmelisse (trekt wel bijen aan), Knoflook
De reden grootouder achter de geraniums zitten/zaten nou om de mug niet graag in de buurt van deze planten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05 11:50

PinusRigida

I put the p in pool.

"sorry, the page you requested cannot be found"...

Anyhow, hier ook een 'kampeerbelg' alhoewel dat kamperen zelf ondertussen toch wel al wat jaren geleden is, en hier is het niet met sleurhut maar met Jeep en tent (momenteel aan het uitkijken naar goeie daktent).

En ja: het bekende muggenprobleem, alhoewel ik de link in de startpost om de ene of de andere reden niet kan openen kan ik gewoon zeggen wat in onze ervaring het allerbeste werkt in kleine ruimtes of ruimtes zonder stopcontact: citronella-spray/creme, al-dan-niet in combinatie met een citronella-kaars, maar let altijd op met open vlam!

Veel dingen zijn gehypede middeltjes die ofwel niet, ofwel ondermaats werken.

En indien je wel stopcontact kan gebruiken zijn de goeie ouwe ouderwetse apparaatjes met blauwe karton-plaatjes nog het beste tegen muggen.

Te vermijden als de (muggen)pest zijn -iemand zegt het hier ook al- die ultrasone apparaatjes: het ultrasone gepiep houdt je alleen maar wakker, ook al beweren ze overal steeds dat je dat niet hoort - je - hoort - het - wel :Y ... en muggen houdt het niet tegen. :N

Wat het ook wel enigszins goed doet zijn die elektroshock-toestelletjes, meestal inclusief blauwig of UV-licht, die vind je vaak al op batterij, sommigen daarvan houden het een volledige nacht uit, maar zoiets is nooit een 'standalone' oplossing, steeds best in combinatie met iets anders zoals een goeie huidspray. (je hebt er ook die niet kleven, als dat je tegenhoudt, zoals bij mij: ik haat klevende middeltjes op m'n huid, maar de meeste citronellaspray kleeft niet)

[ Voor 17% gewijzigd door PinusRigida op 12-05-2022 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
De link werkt hier nog, maar hier ook een screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uE0Ogjw.png
Die blauwe kartonnetjes, of de gele flesjes, dat is wat ik tot hiertoe steeds deed en inderdaad werkt.

Die smeer-dingen werken niet bij mij, en dat werkt ook niet tegen het gezoem rond de oren, vandaar dat ik naar zo'n val keek. Ik heb er geen ervaring mee en ken ook niemand die dat heeft.

Ultrasoon, daar geloof ik ook niet in. Ik wil dat ook niet gebruiken, want er lopen schapen in de buurt. Ik wil het risico niet lopen dat ik die dieren hiermee pest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-05 16:41
Voor die € 20,00 kun je ook gewoon zeggen: fuck it, probeer het gewoon naast de kartonnetjes en evt andere tips .. Spreid uw kansen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Koepert schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:15:
Voor die € 20,00 kun je ook gewoon zeggen: fuck it, probeer het gewoon naast de kartonnetjes en evt andere tips .. Spreid uw kansen!
Dat is inderdaad het punt waarop ik nu sta. ;)

Ik wilde eerst eens luisteren. Mocht ik hier reacties krijgen als "niet doen, 't is dezelfde zever als sonar" zou ik het niet doen, maar nu weten we het niet echt, dus ik ga er inderdaad eens voor gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb een iets goedkopere van op Ali, die werkt voor geen meter, heeft voorzover ik kan zien nooit een mug gevangen :X

Ik verdenk die er echter van om gewoon een paar witte LEDs te hebben, geen UV.

Wat bij mij bij het camperen scheelt is geur van kampvuur. Als ik ruik naar houtrook heb ik duidelijk minder last van muggen. Helaas ook minder last van welkome aandacht van mijn partner... O-)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Het beste is denk ik een combinatie van dingen die wel werken...

Zo'n apparaatje met kartonnetjes, ism met een goed net zonder gaten boven het bed hangen, ism met een of ander ding dat naar citroen geurt, kaars, of zo'n geursteen, btw: nu ik eraan denk: een verse citroen opengesneden op een bordje geeft ook een geur af waar muggen niet van houden, misschien handig om bij de ingang van de camper te leggen. bijkomend voordeel -vind ik toch- is dat het gewoon aangenaam fris ruikt.

Wat ik in TS lees klopt zeker: die verdamp-apparaatjes in stopcontact die vaak wel goed werken, zeker die met de kartonnetjes, zijn niet echt een aanrader in kleine ruimtes, niet alleen voor de geur maar echt gezond kan het toch ook niet zijn...
Maar je kan dat ook een uur of 2 voordat je gaat slapen insteken en ervoor zorgen dat je vanaf dan ook geen deuren of ramen meer opent, en net voordat je onder de lakens kruipt trek je dat ding er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

dion_b schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:26:
Heb een iets goedkopere van op Ali, die werkt voor geen meter, heeft voorzover ik kan zien nooit een mug gevangen :X

Ik verdenk die er echter van om gewoon een paar witte LEDs te hebben, geen UV.

Wat bij mij bij het camperen scheelt is geur van kampvuur. Als ik ruik naar houtrook heb ik duidelijk minder last van muggen. Helaas ook minder last van welkome aandacht van mijn partner... O-)
Het doet mij denken aan het feit dat als m'n vrouw en ik samen ergens zijn waar muggen zijn, zij alle muggenbeten krijgt en ik meestal 0, of een enkel "probeerprikje"...

Sowieso zullen er denk ik wel bloedtypes zijn die muggen liever hebben t.o.v. andere types maar weet je wat het denk ik ook doet?

Ik eet ontzettend graag -en vaak- pikant... en dan bedoel ik niet Tabasco he, dat kan ik drinken om m'n mond te spoelen, maar écht pikant, Ghost-chili - pikant.

Ik weet totaal niet of daar iets van waarheid in zit, of het puur toeval is maar toch... muggen moeten me gewoon niet. :D :'(

[ Voor 4% gewijzigd door PinusRigida op 12-05-2022 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockNoobster
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:20
Sigaren roken schijnt ook goed te helpen. Buiten de hele avond in de walm zitten moeten die beestjes niets van hebben. Maar jijzelf misschien ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 15:05

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Wat goed helpt is je oksels niet scheren, weinig deo gebruiken waar aluminium in zit. Van bananen die overrijp zijn *bruin* een papje maken en dan je oksels er dun mee insmeren.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:46
Nijl schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:36:
Wat goed helpt is je oksels niet scheren, weinig deo gebruiken waar aluminium in zit. Van bananen die overrijp zijn *bruin* een papje maken en dan je oksels er dun mee insmeren.
Van de ene kant weet ik vrij zeker dat je een grap maakt. Van de andere kant zou ik nog liever dat doen dan structureel DEET gebruiken. Dat is zo'n rotspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zorgen dat er geen stilstaand water is (zover je dat kan voorkomen) is namelijk de ideale broedplaats voor die ondingen

Horren! en deze zoveel mogelijk (zeker in de avond/nacht) zoveel mogelijk dicht houden!

insectenlamp (werkt matig maar goed elke mug die je vangt is er toch weer 1!

zorgen dat ze het leuker vinden om buiten te blijven. hier vinden ze de verlichting onder de luifel altijd heel interessant om bij rond te hangen.. en dat weet familie spin ook altijd binnen 24u.. natuurlijke muggenvangers.. en zolang ze hun web maar niet spannen waar ik langs wil vind ik t prima!

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:48
Lapa schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:09:
[...]

Van de ene kant weet ik vrij zeker dat je een grap maakt. Van de andere kant zou ik nog liever dat doen dan structureel DEET gebruiken. Dat is zo'n rotspul.
Lekker onderbouwd, Laat het de CDC ook even weten, die raden Deet aan.

Deet werkt super tegen muggen, net zoals Picardin. Verder natuurlijk horren in de caravan om ze buiten te houden en de electrische meppers als ze al binnen zitten. Een airco (wel een kostbare investering) werkt ook.
Stekkers (met gif) werken ook, Geluid en geur weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:46
jan390 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:27:
[...]

Lekker onderbouwd, Laat het de CDC ook even weten, die raden Deet aan.

Deet werkt super tegen muggen, net zoals Picardin. Verder natuurlijk horren in de caravan om ze buiten te houden en de electrische meppers als ze al binnen zitten. Een airco (wel een kostbare investering) werkt ook.
Stekkers (met gif) werken ook, Geluid en geur weer niet
Prima, en het is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Allereerst werkt DEET inderdaad echt, dat zal ik niet ontkennen. Als ik korte tijd in een hoog risicogebied voor malaria of zo moet zijn, zal ik het ook zeker gebruiken.

Maar voor huis- tuin en keuken gebruik, vind ik het echt erger dan de kwaal. Het ergst is het feit dat het allerlei soorten plastic oplost. Doe je DEET op en draai je dan een flesje water open, dan heb je ineens blauw plastic aan je hand van het dopje. Ook heeft het een van mijn goede koffers verpest. Ondanks netjes handen wassen, is er toch een miniem beetje op het handvat gekomen, dat vervolgens in plaats van een prettige rubberachtige greep in een zachte, afbrokkelende massa is veranderd. Omdat je niet altijd weet wat voor kunststof er in je kleding is verwerkt, loopt dat ook een risico.

Verder vind ik alle deetproducten die ik tot nu toe heb gebruikt een heel onaangenaam plakkerig effect op de huid hebben. Hoe hoger het %, hoe erger. En de hele lage % zijn nauwelijks werkzaam. Dat in combinatie met het feit dat ik altijd in mijn achterhoofd heb dat het giftig is, zorgt ervoor dat ik het eigenlijk meteen van me af wil wassen zodra ik het op heb. En nogmaals, dit is natuurlijk grotendeels persoonlijk.

Ik heb echt een hekel aan muggen, maar dus nog een grotere hekel aan DEET. Speelt natuurlijk ook mee dat bij een gemiddelde Nederlandse muggenbeet het bij mij een halfuurtje gruwelijk jeukt, op het pijnlijke af, maar dan is het ook gewoon gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:37
PinusRigida schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:35:
[...]

Het doet mij denken aan het feit dat als m'n vrouw en ik samen ergens zijn waar muggen zijn, zij alle muggenbeten krijgt en ik meestal 0, of een enkel "probeerprikje"...

Sowieso zullen er denk ik wel bloedtypes zijn die muggen liever hebben t.o.v. andere types maar weet je wat het denk ik ook doet?

Ik eet ontzettend graag -en vaak- pikant... en dan bedoel ik niet Tabasco he, dat kan ik drinken om m'n mond te spoelen, maar écht pikant, Ghost-chili - pikant.

Ik weet totaal niet of daar iets van waarheid in zit, of het puur toeval is maar toch... muggen moeten me gewoon niet. :D :'(
Schijnt op basis van de geur van tenenkaas te gaan :X .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-05 23:02
Zoals ik al eerder zei, die apparaatjes met die ventilator werken, het voorkomt alleen het steken niet.

Maar ik denk als je zo'n apparaatje binnen in een gesloten ruimte zet je een goede kans hebt dat deze de mug vangt, dan ben je in ieder geval van dat onheilspellende gezoem af dat plotseling in de buurt van je oor stopt.

De ouderwetse muggenlamp die de muggen elektrocuteert is ook altijd een aanrader, plus het geeft voldoening als je na een paar minuten gezoem opeens een PETS hoort uit de lamp.
Pagina: 1