Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-05 11:29
Hallo, ik heb een technische vraag over mij smartphone maar weet niet goed waar ze te stellen.
MIjn smartphone is en Huwawei P10 lite.

3 problemen

Probleem 1:
Sinds een paar maanden is het niet meer mogelijk om een specifiek (belangrijk) telefoonnummer te bellen.
Ik kreeg steeds het volgende bericht:
Het oproep nummer is niet in gebruik.

Maar dit is niet het geval. Het is een bestaand nummer.

Probleem 2:
Een ander specifiek telefoonnummer kon mij na meermals bellen niet bereiken.

Probleem 3:
Een specifiek SMS kon ik niet ontvangen. (een bevestigings SMS van een bestelling).

Ik belde met mijn provider, Base, en zij voerden een reset uit. Dit hielp niet.
Daarna adviseerden ze me om mijn SIM kaartje met een andere smartphone te testen. Indien dit ook niet zou werken dan was er iets mis met het SIM kaartje en zou ik dit mogen omruilen tegen een nieuw.

Ik plaatste mijn SMS kaartje in een andere telefoon ( een iPhone XR ), belde het specifieke (belangrijke) nummer uit probleem 1 en hiermee werkte het opbellen gewoon wel.

Ik belde met mijn provider - Base - en na een lang gesprek vermoedde de man die uitleg gaf dat misschien het eerstgenoemde specifieke telefoonnummer dat ik niet kon opbellen, geblokeerd was door de andere persoon en dat er bij mij misschien ook iets geblokkeerd was en ik dit op mijn toestel moest (laten) nakijken in een shop.

Dit verklaard echter het tweede probleem niet waarom een ander persoon mij niet kon bereiken. En het derde probleem met het niet kunnen ontvangen van een specifieke SMS.
Het is vreemd omdat het enige wat ik ooit zelf geblokeerd heb betalende SMS’en zijn.

Wil dit nu zeggen dat het SIM kaartje in orde is maar mijn Huwawei P10 telefoon een probleem heeft ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Denk dat t probleem bij een instelling van je P10 ligt.
Hef alle blokkades eens op, werkt dat...?

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
Op mijn Huawei P10 light is niets geblokeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:21
Het verhaal rammelt aan alle kanten wat aan je vertelt is. Meest eenvoudige test die je gedaan hebt, sim kaart in ander toestel en problemen zijn weg, dan is de enige conclusie dat het probleem in je P10 zit. Er zijn immers 2 componenten hier, simkaart met nummer en telefoon. Andere telefoon, probleem weg, dus oorzaak is de telefoon.

Dus wat @hansie_k al zegt, oorzaak is de P10.

2 mogelijkheden, proberen op te lossen of ander toestel kopen, gezien je hier bij aankoop advies forum gepost hebt neem ik aan dat je een ander toestel zoekt?
Wat zoek je, en wat mag het kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit is geen aankoopadvies, dus ik verhuis je topic even van de ATT naar AND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
Ik heb nog eens geprobeert met een systeem update, maar hij zegt dat alles up to date is met versie 8.0
Ik vind dit vreemd omdat er nu al een versie android 12 is.
Misschien is het omdat het een variant is van Huawei of zo? De telefoon is nog maar 4 jaar oud. Zouden de specificaties nu al te laag zijn om Android 12 te installeren?

Hoe dan ook. Ik wou eigenlijk reeds lang een nieuwe telefoon, maar de Huawei bleef maar werken.
En eigenlijk werkt hij ook wel goed voor die paar nummers die ik soms bel, behalve dan voor dat ene specifieke nummer wat net een belangrijk nummer is.
... En het niet kunnen ontvangen van een ander nummer en specifiek SMS.

Tja.. een nieuwe smartphone... Daar moet ik even over nadenken, maar het zal waarschijnlijk wel de beste oplossing zijn.

Wat ik nodig heb is een telefoon die 100 % werkt. Niet 95 %
De iPhone XR vind ik fantastisch, maar dat zal even sparen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
rens-br schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:10:
[mbr]Dit is geen aankoopadvies, dus ik verhuis je topic even van de ATT naar AND.[/]
Dankjewel.
Ik wist niet goed waar ik het topic moest plaatsen. Mijn excuses.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Pascal tekenaar gezien de gekke problemen en mijn (voorzichte) conclusie is dat het aan het toestel ligt, heb je al een keer een factory reset uitgevoerd?
Pascal tekenaar schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:11:
Ik heb nog eens geprobeert met een systeem update, maar hij zegt dat alles up to date is met versie 8.0
Ik vind dit vreemd omdat er nu al een versie android 12 is.
Misschien is het omdat het een variant is van Huawei of zo? De telefoon is nog maar 4 jaar oud. Zouden de specificaties nu al te laag zijn om Android 12 te installeren?
Hoewel Google elk jaar een nieuwe versie uitbrengt van Android, is het aan de fabrikant om die update ook daadwerkelijk uit te brengen voor een toestel. Huawei heeft er zo te zien voor gekozen die niet uit te brengen voor jou toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
Ik heb een factory reset uitgevoerd maar nu krijg ik een dubbele verificatie van Google.
Er word een bericht weergegeven dat er een notificatie naar mijn telefoon gestuurd is en ik moet 'YES' bevestigen bij iets wat 'notificaties' heet om te bevestigen dat ik het ben.

Ik weet echter niet hoe ik dit moet doen.
Hoe kan ik 'YES' aanduiden wanneer ik geen toegang krijg tot mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 17:28

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Pascal tekenaar schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:10:
Ik heb een factory reset uitgevoerd maar nu krijg ik een dubbele verificatie van Google.
Er word een bericht weergegeven dat er een notificatie naar mijn telefoon gestuurd is en ik moet 'YES' bevestigen bij iets wat 'notificaties' heet om te bevestigen dat ik het ben.

Ik weet echter niet hoe ik dit moet doen.
Hoe kan ik 'YES' aanduiden wanneer ik geen toegang krijg tot mijn telefoon?
Heb je toevallig een tablet of mediaspeler met android waar jouw gmail ook op is ingesteld, zo ja dan krijg je daar de notificatie. Heb je die niet dan zou je nog volgens mij ergens moeten kunnen kiezen dat deze identificatie optie niet mogelijk is en een andere kiezen, zoals een mail naar een alternatief email adres die je mogelijk oooit hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
Nee, ik heb enkel Android op mijn telefoon.
Als ik het goed begrijp heb je bij deze 2 staps verificatie 2 android toestellen nodig om mijn telefoon terug te gebruiken?

Ik heb nu de volgende opties:
1 - 'YES' typen op een telefoon of tablet - dit kan ik niet.
2 - Een verificatiecode ontvangen op mijn telefoonnummer - dit gaat ook niet want hoe kan ik dit nu controleren wanneer ik geen toegang heb tot mijn telefoon?
3 - Account recovery - dit heb ik geprobeerd. Ik kreeg hierna een email met een code die ik moest ingeven en daarna werd ik teruggestuurd naar voorgaande opties.

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Pascal tekenaar schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:39:
Nee, ik heb enkel Android op mijn telefoon.
Als ik het goed begrijp heb je bij deze 2 staps verificatie 2 android toestellen nodig om mijn telefoon terug te gebruiken?

Ik heb nu de volgende opties:
1 - 'YES' typen op een telefoon of tablet - dit kan ik niet.
2 - Een verificatiecode ontvangen op mijn telefoonnummer - dit gaat ook niet want hoe kan ik dit nu controleren wanneer ik geen toegang heb tot mijn telefoon?
3 - Account recovery - dit heb ik geprobeerd. Ik kreeg hierna een email met een code die ik moest ingeven en daarna werd ik teruggestuurd naar voorgaande opties.

Wat nu?
Stap 2 is goed mogelijk wanneer je een 2de telefoon hebt. Je kan je android toestel gewoon opstarten zonder simkaart en je simkaart in een werkend toestel stoppen om de sms verificatie te doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
Ik heb geen tweede Android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Pascal tekenaar schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:03:
Ik heb geen tweede Android telefoon.
Hoeft ook geen Android toestel te zijn. Je krijgt per sms een verificatie code binnen bij optie 2 als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
Wanneer ik mijn sim kaartje in een iPhone XR plaats, hoef ik die Google verificatie dan niet in te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Pascal tekenaar schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:39:
Wanneer ik mijn sim kaartje in een iPhone XR plaats, hoef ik die Google verificatie dan niet in te geven?
Dan kan je een SMS je ontvangen met een code, die je dan weer op de android telefoon kan invoeren. Kan je daarna de simkaart weer terug in je P10 steken.

Je moet de telefoon en de simkaart even los van elkaar zien. Die hebben behalve dat jij ze samen wilt gebruiken, niets met elkaar te maken. De telefoon doet het prima zonder simkaart

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 12-05-2022 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
Ok. Dankjewel. Dat ga ik proberen zodra ik kan.

Wanneer ik mijn SIM kaartje in de iPhone XR steek vind ik geen bericht met een code terug.
Enkel de SMS'jes van de persoon van wie de iPhone XR is.

[ Voor 62% gewijzigd door Pascal tekenaar op 12-05-2022 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
Wanneer ik mijn SIM kaartje in de iPhone XR steek vind ik geen bericht met een code terug.
Enkel de SMS'jes van de persoon van wie de iPhone XR is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
Ik ga op zoek naar een winkel waar ze me kunnen helpen, want het lukt me niet om de 2 staps verificatie in orde te krijgen.
Ik begrijp niet waarom bedrijven ervan uitgaan dat iedereen 2 telefoontoestellen heeft.
Het zou ook mooi geweest zijn indien ik die code per email kon ontvangen i.p.v. met een sms.
Frustrerend...zucht... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:33
Pascal tekenaar schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:21:
Het zou ook mooi geweest zijn indien ik die code per email kon ontvangen i.p.v. met een sms.
Frustrerend...zucht... :'(
Volgens mij begrijp je het meest basale principe van TWO factor authentication niet helemaal. Inloggen op je e-mailaccount kan uiteraard niet met een verificatiecode naar je e-mailadres.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
Wat kan de reden geweest zijn dat toen ik mijn SMS kaartje in de iPhone XR stak, ik geen SMS met de code ontving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
Update:
Ik ben naar een winkel van een concurerende provider geweest waar ze me konden helpen met een oude Android smartphone.
Nu werkt het specifieke telefoonnummer terug.
Het probleem lijkt opgelost.
Dankjewel voor jullie reacties.
Pagina: 1