Toon posts:

Router , netwerk en PRIVACY

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de 'SMC Barricade 7008BR' besteld.
Deze komt bij mij thuis te staan. In de meterkast.
Ik heb mijn buren aangeboden om mijn ADSL-verbinding bij Demon/BabyXl te delen via deze router.
Het is mij niet gelukt meerdere IP-adressen te krijgen.

Wat ik nu wil weten is het volgende: In hoeverre kan ik hen garanderen dat ik niets met het door hen gegenereerde dataverkeer doe/kan doen. En wat kun je, met de router onder je beheer allemaal uithalen; of beter, hoe kan ik eea zo inrichten dat de buren kunnen controleren dat ik geen foute dingen doe.

Op dit moment kan ik niets doen omdat ik er onvoldoende vanaf weet. Toch vind ik het vervelend dat ze mij maar 'moeten vertrouwen'. Wat kan ik daaraan doen.

PS Mijn buren weten er nog minder van dan ik, maar ik wil ze wel eerlijk proberen voor te lichten.

PS2 Wanneer ik hen (de buren) zou zijn, zou ik mij deze vragen ook stellen.

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Dat kan je ze niet garanderen. Je kan ze hele mooie apperatuur laten zien, maar als zij internet via jou halen, kun je ze monitoren. Ik zou dat gewoon zeggen, en dan zeggen dat je dat niet van plan bent, en er ook niets aan hebt. Als ze dat niet geloven, zullen ze een eigen verbinding moeten nemen.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt

Was ik al een beetje bang voor; Jammer

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij internet en telefonie is privacy maar op een manier te waarborgen: Vertrouwen.

Je directe leveranciers, maar ook netwerk-providers verder op het internet kunnen altijd controleren wat je doet. Wil je dit niet, dan is er maar een mogelijkheid: Brieven sturen per post.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 17:41

Masselink

Voor de dorst

Heel security is gebasseerd op vertouwen. 1 persoon heeft waarchijnlijk fysieke toegang. Monitoring wordt door 1 persoon beheerd, die kan alles zien. weer vertrouwen...

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

En volgens mij kunnen zij jou ook monitoren. Maar is dit erg bij buren? Doen jullie (of je buren) echt van die dingen die niemand mag weten?
Waarom zou je je buren willen monitoren, laat ze lekker. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Encryptie :?
Lijkt me zo ongeveer de enige manier om die veiligheid zeker te stellen.
De 64 bits sleutel is tenslotte nog niet gekraakt, en er is al 128...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 10:54 schreef Paitor het volgende:
Encryptie :?
Lijkt me zo ongeveer de enige manier om die veiligheid zeker te stellen.
De 64 bits sleutel is tenslotte nog niet gekraakt, en er is al 128...
Ik vind het een beetje paranoide maar goed. Encryptie is een mogelijkheid. Maar wat heb je te verbergen. Als je in de AH pint en een bonuskaart afgeeft of zelfs maar je mobiel heb aanstaan geef je meer persoonlijke info weg dan door te surfen.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik vind het allemaal ook een beetje overdreven. Het zijn je buren, toch wel een beetje vertrouwen in elkaar?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1