Welk land?

Pagina: 1
Acties:

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:58
nieuws: Rusland voerde vlak voor invasie cyberaanval uit op satellietnetwerk ...

@Robert Zomers
Sinds het uitbreken van de oorlog in Oekraïne heeft het land Rusland al meerdere malen beschuldigd van cyberaanvallen.
Over welk land heb je het hier? De EU (wat geen land is)? Het Verenigd Koninkrijk? De Verenigde Staten? Of Oekraïne misschien?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

Reinier

\o/

Oekraïne wordt bedoeld, blijkt uit de rest van de paragraaf.

• richy3908
Was mij niet duidelijk, hoor, want Oekraïne wordt niet bij naam genoemd in de paragraaf. Alleen wanneer je naar het gelinkte artikel gaat, zie je dat het over Oekraïne gaat, dus dat lijkt me niet erg duidelijk voor de lezer.

• Robert Zomers
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-07 13:07

Robert Zomers

Redacteur
Hier heb ik inderdaad de afweging gemaakt om niet opnieuw Oekraïne te schrijven, omdat de zin daardoor naar mijn mening minder prettig zou lezen. Ik kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen zo is, maar in dit geval leek mij dit de juiste oplossing.

Uit de context is wel af te leiden dat het om Oekraïne gaat. Om het nog iets te verduidelijken heb ik in de zin erna nog even aangegeven dat het om de 'Oekraïense autoriteiten' gaat. Hopelijk neemt dat nog wat van de verwarring weg.

• richy3908
Ja, het is zo wel duidelijker. Het gaat me er juist om dat Oekraïne weliswaar in het artikel vermeld wordt, maar pas in de laatste alinea als beschuldigende partij, dus mogelijk dat je dan mijn verwarring begrijpt.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
@Robert Zomers Het was ook eenvoudig op te lossen, door te schrijven: "Sinds het uitbreken van de oorlog in Oekraïne heeft dat land Rusland al meerdere malen beschuldigd van cyberaanvallen."

iRacing Profiel

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:41
Of
Sinds het uitbreken van de oorlog heeft Oekraïne al meerdere malen Rusland beschuldigd van cyberaanvallen.
Aangezien iedereen in deze context snapt dat het gaat om de oorlog in Oekraïne.

[ Voor 3% gewijzigd door segil op 12-05-2022 13:13 ]

Pagina: 1