Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een PC bouwen om mee te werken in Blender (3D modeling en rendering) en wellicht ook video-editing te gaan doen. Ik heb al een redelijk idee, maar vind het leuk/nuttig als anderen even met me meekijken en misschien betere ideeën hebben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200,- is de absolute max. Echt. Is eigenlijk al te veel.
Dit heb ik al.
Monitor en SSD's (waaronder een pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 1TB)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dit bij elkaar gezocht:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een een beetje een toekomstbestendig systeem, qua mogelijk upgrades down the road. Daarom kies ik nu niet voor een Ryzen, met AM5 in het vooruitzicht.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe kleiner hoe beter, maar wel op een ATX bord. Energie-zuinig is mooi maar geen noodzaak.
Ga je overklokken?
Nu niet, in de toekomst misschien wel
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie kunnen meekijken in mijn lijst en het laten weten als je iets opvalt. Met name wanneer componenten niet goed samen gaan en zo. Of dat er betere GPU's zijn in mijn prijsklasse. Dat soort dingen.
Ik wil een PC bouwen om mee te werken in Blender (3D modeling en rendering) en wellicht ook video-editing te gaan doen. Ik heb al een redelijk idee, maar vind het leuk/nuttig als anderen even met me meekijken en misschien betere ideeën hebben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200,- is de absolute max. Echt. Is eigenlijk al te veel.
Dit heb ik al.
Monitor en SSD's (waaronder een pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 1TB)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dit bij elkaar gezocht:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12500 Boxed | € 224,- | € 224,- |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 205,95 | € 205,95 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 AERO ITX 12G OC | € 464,80 | € 464,80 |
1 | Behuizingen | SilentiumPC Armis AR1 | € 37,39 | € 37,39 |
1 | Netwerkadapters | Intel Wi-Fi 6 AX200 (no vPro) | € 17,75 | € 17,75 |
1 | Ventilatoren | Arctic P14 PWM PST Zwart, 140mm | € 8,25 | € 8,25 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C18D-32GVK | € 131,20 | € 131,20 |
1 | Optische drives | Lite-On IHAS124 | € 17,85 | € 17,85 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 500W CM | € 50,82 | € 50,82 |
Totaal | € 1.158,01 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een een beetje een toekomstbestendig systeem, qua mogelijk upgrades down the road. Daarom kies ik nu niet voor een Ryzen, met AM5 in het vooruitzicht.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe kleiner hoe beter, maar wel op een ATX bord. Energie-zuinig is mooi maar geen noodzaak.
Ga je overklokken?
Nu niet, in de toekomst misschien wel
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie kunnen meekijken in mijn lijst en het laten weten als je iets opvalt. Met name wanneer componenten niet goed samen gaan en zo. Of dat er betere GPU's zijn in mijn prijsklasse. Dat soort dingen.