Koelvloeistof dop niet teruggeplaatst na afleverbeurt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 14:22
Ik heb in februari een 2de hands bedrijfswagen aangeschaft.
Opel vivaro uit 2017 met dubbele cabine. 2017. Diesel met 175k op de teller.

Laat ik eerst zeggen dat ik 0 verstand van auto's heb.

Toen ik de auto 2 weken terug met de hand ging wassen kwam ik een dop tegen tussen de voorruit en de motorkap. Motorkap geopend, daar miste de dop van de koelvloeistof. Koelvloeistof stond ver onder het minimum. Ik heb dus 3500 km met nagenoeg geen koelvloeistof gereden. Heb nooit een melding op het dashboard gehad, dus volgens mij is het nooit helemaal op geweest. Ik heb geen idee of dit veel kwaad kan. Ben er op en neer mee naar Oostenrijk geweest dus hij heeft af en toe best moeten werken.

Ik heb het bedrijf gebeld om een afspraak te maken. De keyless entry zou nog een keer gefixt worden, dus meteen ook meteen aangegeven dat ik wat mankementen heb ontdekt aan de auto en die graag even zou willen bespreken. Ik moet er volgende week heen, maar of ik alvast een lijstje door kan sturen. De koelvloeistof heb ik uiteraard meteen bijgevuld.

Van de overige mankementen is het enige wat me daarvan niet aanstaat dat de olie pijlstok helemaal getordeerd is, maar misschien kan dit helemaal geen kwaad. Je krijgt alleen de peilstok er nauwelijks terug in.
Verder:
- ster in het glas, bijna niet te zien, want zit in een zwart stuk.
- ruitenwissers zitten niet vast, vallen er zo af als je ze naar achter klapt. Ben er al eens 1 verloren in de wasstraat. Heel de wasstraat stil moeten laten leggen
- naafring mist bij set velgen met zomerbanden
- Koppelingspedaal piepte, zelf opgelost met wat smeersel
- Schuifdeur piepte, ook zelf opgelost met wat smeersel
Dit lijken me allemaal dingen die gewoon voor kunnen komen bij een tweedehands auto.

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet, ik hoef er helemaal geen geld uit te slaan, maar wil graag wel wat zekerheid dat ik geen schade aan de motor heb. De garagehouder zal natuurlijk aangeven dat het geen kwaad kan, vandaar dat ik wat vooronderzoek doe voor ik er heen ga. Kan dit kwaad? Jullie mening wordt zeer gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:28
Zolang je motor niet te warm is geworden is er niks aan de hand. ( dit geeft je auto sowieso als hij te warm wordt )
Er zat nog koelvloeistof in, dus hij heeft nog kunnen koelen.

Wat betreft alle andere punten, daar moet je niet veel van de garage houder verwachten. Dit zijn allemaal dingen die je zelf van te voren had kunnen zien bij aankoop. ( een koper heeft zelf onderzoekplicht voordat je iets aanschaft )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_beuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-05 11:55
Hangt ervan af of het de dop was van het expansievaatje wat onder druk staat of dat je een expansievaatje hebt waar geen druk op staat. In het laatste geval niet veel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 14:22
@master_beuner Denk niet dat het onder druk stond inderdaad, anders zou die helemaal leeggespoten zijn vermoed ik.

@corporalnl eens, overige mankementen zijn ook niet echt dingen waar ik wakker van lig. Het blijft ook een bedrijfswagen, ook al rijd ik hem ook privé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Volgens mij is de Vivaro met een drukloos reservoir uitgerust, anders had je tijdens die 3200km ook wel problemen gehad. Een auto is dan allang op bedrijfstemperatuur.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K