AUE (Auto Update Expiration) date veld voor Chromebooks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 18:24
Het zou ontzettend handig zijn wanneer het mogelijk is Chromebooks te sorteren op Auto Update Expiration (AUE) date. Dan weet ik in één oogopslag hoe lang een Chromebook nog van updates wordt voorzien.

Hier staat die informatie, https://support.google.com/chrome/a/answer/6220366?hl=en

Het is voor gebruikers steeds belangrijker om te weten of apparatuur nog aan de laatste beveiligingseisen voldoet, en dan wil je bij een Chromebook natuurlijk zien of deze nog van de laatste beveiligingsupdates wordt voorzien.

Fijn als je weet dat het apparaat wat je nu koopt, nog minimaal 3 jaar van updates wordt voorzien bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door bas-r op 11-05-2022 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik haak mijn collega @Mooijekind hierbij aan, hij doet in ons team het meeste met laptops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 20:48

Mooijekind

Manager Product Content
Ik heb er even naar gekeken maar helaas kunnen we het niet makkelijk toevoegen om er op te filteren.
De enige pagina die het meestal toont is de supportpagina van Google.
Bij de fabrikanten wordt dit vaak helemaal niet benoemd en daardoor bij onze contentleverancier ook niet.
Helaas is het voor ons niet te doen om voor elke laptop met Chrome OS handmatig te gaan controleren bij Google of de serie wordt benoemd en wat de AUE is.
Voor nu heb ik wel op de productpagina melding gemaakt van deze pagina zodat gebruikers het daar kunnen controleren.

Ik wil nog wel laten onderzoeken of we de juiste AUE op basis van serie aan een specificaite kunnen koppelen.
Dan hoeven we alleen een serie toe te voegen en dan wordt de AUE bij alle laptops in deze serie getoond. Dan kan er wel een filter van worden gemaakt. Maar op dit moment hebben we die functionaliteit nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 18:24
Dank voor het meedenken!

Is het ook mogelijk om het open te laten maar dat je het aan de community over laat om het te vullen?
Misschien dat ik dan wel wat mensen zo gek krijg om in een paar uurtjes die dingen erin te kloppen.