Asus laptop ssd probleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majit
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-06-2022
Goedenavond,

Mijn asus laptop start al sinds 3 weken niet meer op. Als ik de aanknop indruk dan blijft het constant knipperen en de FN knop blijft ook knipperen. De ventilatoren etc. Gaan niet aan en beeld blijft zwart.
Ik heb verschillende opladers gebruikt, 2 andere batterijen gebruikt en nog steeds blijft dit probleem zich voor doen.

Vannacht heb ik de ssd m.2 kaart eruit gehaald en toen starte hij gelijk op maar dan in BIOS. Dus de laptop leeft ( je hoort alle fans draaien en opstarten, beeld gaat aan je kan alles gebruiken maar alleen in BIOS mode.)
Zodra ik de SSD erin steek dan poef gaat niks aan en blijft alleen powerknop en Fn knop knipperen.

Kan iemand mij misschien hiermee helpen? Is de ssd kapot? Kan een laptop niet zonder ssd starten en gebruikt worden?

Dank alvast voor de hulp.

Beste antwoord (via Majit op 13-05-2022 09:04)

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Klopt. Je moet Windows installaren.
Create installation media for Windows
Daar kan je een tool vinden die Windows download en op een USB zet. Zodra je dat hebt gedaan stop je de USB in je laptop en ga je het BIOS binnen en vervolgens naar BOOT om vanaf de USB stick op te starten.
De rest laat zich vanzelf wijzen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheZenMeister
Je hebt een hardeschijf nodig om een besturingsysteem te draaien.
Heb je de mogelijkheid om een andere SSD te lenen/gebruiken en die in je laptop te plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:13

Soggy

vroemmmm

Je kunt een live versie van Linux installeren op een USB-stick en kijken of de laptop daarmee doorstart. Je hebt dan dus geen harddisk nodig.

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majit
TheZenMeister schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:42:
Je hebt een hardeschijf nodig om een besturingsysteem te draaien.
Heb je de mogelijkheid om een andere SSD te lenen/gebruiken en die in je laptop te plaatsen?
Ik een goedkope ssd gekocht om te testen of die met de nieuwe ssd wel opstart. Hij start inderdaad op! Hij gaat wel weer gelijk de BIOS in tijdens de opstart. Alle probleem oplossingen gedaan die je maar kan doen. Zoals datum naar vandaag veranderen, secure reboot disable en enable etc. Maar toch blijft de laptop elke keer in bios opstarten.

Ik las ergens dat wanneer je nieuwe ssd erin instelt dat je dan ook nieuwe windows opnieuw moet instellen. Maar vanuit bios is dat lastig lijkt mij? Moet ik dat met een usb doen of hoe werkt dit?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TheZenMeister
Klopt. Je moet Windows installaren.
Create installation media for Windows
Daar kan je een tool vinden die Windows download en op een USB zet. Zodra je dat hebt gedaan stop je de USB in je laptop en ga je het BIOS binnen en vervolgens naar BOOT om vanaf de USB stick op te starten.
De rest laat zich vanzelf wijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majit
Dank voor de hulp, het is gelukt!
Ssd was kapot,nieuwe erin gemonteerd en windows via usb erop gezet.

Kan een slotje op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZenMeister
Fantastisch!
Pagina: 1