Dimmer op LED-driver t.b.v. verandaverlichting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdevisser
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-07 22:16
Experts,

Recentelijk een veranda laten plaatsen met ingebouwde LED-verlichting.
Helaas zit ik onder een felle bouwlamp wat de sfeer niet ten goede komt.
Nu is elektra niet echt mijn ding maar de bijgeleverde LED-driver (zie foto's) doet mij vermoeden dat ik deze met een minimale investering kan dimmen.

Zelf al flink aan het zoeken geweest maar ik ben bang dat ik het verkeerde aanschaf.
Iemand die mij kan adviseren en kan vertellen hoe ik dit aansluit.

Alvast bedankt.

Gr. Tom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPnFbkHnpUjDnLh8h4wr0dW_R5U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LJhe2ObQUFUbXkRjsXQZ0070.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqubUluP-QaTEHdgqSato-Ca4gw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NR9nkCSKGdcIs0ruGpTBu8Ti.png?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 17:10
Je driver zegt wel "dimmable" maar niet of het RL of RC gedimd dient te worden.
In dit geval kan je het beste voor een RLC dimmer gaan, die kan namelijk allebei dimmen.
Zoek een dimmer die minder dan 3W terug kan dimmen en meer dan 36W aan kan.

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 07:41
Ik zou om te beginnen eens gaan experimenteren met de pulse switch ingang. Door deze kort of lang kort te sluiten zou het kunnen zijn dat je de aan/uit en dimfunctie in de driver triggert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Serpz0r schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:13:
Je driver zegt wel "dimmable" maar niet of het RL of RC gedimd dient te worden.
In dit geval kan je het beste voor een RLC dimmer gaan, die kan namelijk allebei dimmen.
Ik betwijfel of deze überhaupt met een conventionele dimmer te dimmen is. Het zou me niet verbazen als een pulsdrukker aansluiten de enige manier is.

Maar ja, geen merk, geen typenummer, geen handleiding, de Chinezen hebben niet eens de moeite genomen om de CE-markering er echt uit te laten zien. Denk dat het een verrassing blijft wat wel en niet werkt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 21:47
Dit type dimmers zijn vaak enkel via de switch input te sturen. Simpelweg een pulsdrukker aansluiten en je bent klaar.

Doorgaans dimmen ze eerst de ene kant op (feller of zwakker) en bij de volgende puls actie de andere kant op (feller of zwakker).

Zonder typenummer en handleiding blijft het een beetje gokken, maar je komt er vrij simpel achter als een schakelaar hebt aangesloten.