Foto's
:strip_exif()/f/image/6d8PCwK8ewjqCetuMOUzP13d.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Maux3uad3ovX4BlZq8mG9HKO.jpg?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
4 x 12,3 m = 49m2 op ZO met een 36 graden helling.Schaduw
NeeJaarverbruik
2000Huidige elektriciteitsaansluiting
1 faseBudget en doel
Geen max aan het budget, doel zoveel wp voor een euroWie gaat het project uitvoeren
Lokale partijBijhouden van data
Basis info is voldoendeReeds verkregen offertes
Lokale partij, Coolblue (websitecheck) en vattenfall (websitecheck)Regio
ArnhemPrijs
Lokale partij:strip_exif()/f/image/dLe6hcqL8Z93qVgq7kulXnki.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierin zit dus ook een nieuwe stoppenkast (gelijk maar naar 3 fases) van rond 750 excl. btw incl. installatie. Haal ik dit eraf dan betaal ik iets van 0,96 Euro\WP met tevens snelle levering van 5 weken. Lijkt me netjes toch? Coolblue\vattenfall zit in ieder geval een stuk hoger (Vattenfall met dezelfde panelen is bijv. 1000 euro duurder, omvormer weet ik dan niet).
Zit in het kamp gooi het dak maar vol (geïnspireerd door het forum), dit is zonder garage min. 20 stuks (2 rijen van 10x) beperking is nu nog de 1 fase aansluiting (wil wel naar 3 fase maar daar zit weer wachttijd op). Verkoper zegt 5700 is daarmee de grens.
Mijn vragen:
Ben een leek maar als er een rendement van 88% verwacht wordt waarom dan niet bijv. 18 panelen? 18x360x0,88 = 5702. Of loop je dan teveel teveel risico dat alles eruit vliegt? Als dat zo is kun je dat niet opvangen met een omvormer met een max gelijk aan de max van 1 fase?
Iemand verder nog opmerkingen of tips over de offerte?
Mijn dank alvast!
:strip_exif()/f/image/7DKko20Nr1Xe20TVJBAfgjCN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3MCniUOTzumsBz2P0sxabdPh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qKuEZVObkYKDfbdI1P1Bjb8O.jpg?f=fotoalbum_large)