Toon posts:

Grove structuur op muren egaliseren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-12 17:43

HotFix

CAPSLOCK CRUISER

Topicstarter
Hi medetweakers,

Het huis wat ik heb gekocht heeft een ATBGE-achtig uiterlijk, waardoor ik het flink wil transformeren naar iets netters. De muren zijn voorzien van een stucwerk met een dikke nerf-achtige structuur:

De zwarte lijnen zijn van stucwerk, maximaal ongeveer 3cm dik. De paars/oranje vlakken hebben ook een structuur. De zichtbare bakstenen zijn relatief dunne strips en zijn direct op de onderliggende cementlaag geplakt.

Vanwege de kosten zou ik willen voorkomen dat ik al het stucwerk tot op de kale muur eraf moet bikken om vervolgens een stucadoor langs te laten komen. Ik heb zelf ook geen ervaring met stucwerk, en heb me laten vertellen dat ik er beter niet aan kan beginnen.

Is het een optie om die dikke stukken stucwerk eraf kunnen schuren of frezen, of misschien zelfs plaatselijk los te bikken en de gaten op te vullen? Of zou ik echt alles er af moeten halen en vanaf een blanco muur moeten beginnen?
De baksteenstrips moet ik ongeacht verwijderen en opvullen, maar kleine vlakken zie ik mezelf nog wel doen, echter niet de hele muur.

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 18:47
bijzondere muur is dat. Ik ben een DHZ, en heb bij mij thuis geprobeerd het plafond glad te maken door een stuk schuurpapier op een plank met handvat te nieten. Het werkt en het wordt glad. Maar het geeft een mega troep. En als je niet uitkijkt krijg je toch nog krassen in het gladde gedeelte, en hoe gladder het oppervlak hoe beter je alle foutjes ziet. Stuc werk is wel leuk om te doen, maar het vergt veel ervaring om er iets moois van te maken. Zeker met grote vlakken met veel onregelmatigheden.
Ik zou zeggen succes!

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kurma