hallo allemaal ik ben een relaisschakeling aan het bouwen voor mijn waterpomp! ik wil dit graag op een printplaatje hoe maak ik z'on printplaatje als het kan doen ik het het liefst zonder te belichten enzo !!!!!
Verwijderd
zo'n plaatje halen met allemaal gaatjes op een raster, en dan zelf doorverbinden met soldeer.
Te vinden bij elke elektronicaboer
Te vinden bij elke elektronicaboer
experimenteerprint.... etsen is altijd gekut met belichten.
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
als je het lief aan je electroboer vraagt dan wil hij het ook vast wel doen....
of iemand anders die kan etsen.
of iemand anders die kan etsen.
Verwijderd
???????Op zaterdag 25 augustus 2001 01:08 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
ik kan wel etsen maar hoe moet dat precies !!!!?????
Als je KAN etsen. Weet je toch hoe dat moet.
Ik kan Fietsen. Maar hoe moet het precies??
Dude.. koop gewoon een stukje printplaat en soldeer daar je onderdelen op. Voor verbindingen maak je gewoon draadjes aan de onderkant. Boeiuh, ziet niemand.
als je alleen enkelzijdig wilt, dan wil ik het nog wel voor je doen.
joh ik hoor net dat je gewoon met watervaste stift de sporen kan tekenen en dan met etskorrels kan etsen is dit juist ??
jep, als je een ets bestendige stift hebt kan dat jij,
maar dan kan je het net zogoed op een stukje experimenteer print doen, met een stift ziet het er ook niet uit namelijk.
maar dan kan je het net zogoed op een stukje experimenteer print doen, met een stift ziet het er ook niet uit namelijk.
Verwijderd
MAMAOp zaterdag 25 augustus 2001 01:02 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
f..k it ik wil geen experimenteerprint ik wil een echte !!!!!
NU!!!
Djeez..
Dit is juist. De scheikundige benaming voor die etskorrels is ijzer-3-chloride, te koop bij de electronicaboer.joh ik hoor net dat je gewoon met watervaste stift de sporen kan tekenen en dan met etskorrels kan etsen is dit juist ??
maakt niet uit of het er niet uit ziet het zit toch in een doosje in mijn pc maar ik wil gewoon kunne zeggen dat ik zelf een printplaatje heb gemaakt!!!!!!
als het toch in een doosje komt, gebruik dan experimenteer print
.
Waar wil je dat zeggen dan??? Gaaf doen in de kroeg? "Hey babe, ik heb zelf mijn printplaatje in mijn PC gemaakt..."Op zaterdag 25 augustus 2001 01:21 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
maakt niet uit of het er niet uit ziet het zit toch in een doosje in mijn pc maar ik wil gewoon kunne zeggen dat ik zelf een printplaatje heb gemaakt!!!!!!
Maar de truc met Edding en ijzerIIIchloride werkt vast.
Maak de lijntjes niet te dun, anders heb je na (per ongeluk) iets te lang etsen helemaal geen koper meer.
hehehehe LOL !! Heb zelf trouwens nog nooit iets gemerkt van het vrouw_aantrekkings_gehalte van zelf gemaakte PCBzOp zaterdag 25 augustus 2001 02:54 schreef MisterDon het volgende:
[..]
Waar wil je dat zeggen dan??? Gaaf doen in de kroeg? "Hey babe, ik heb zelf mijn printplaatje in mijn PC gemaakt..."
* Vaagharses heeft al te veel printen gemaakt, zowel enkel als dubbelzijdig
Ja volgens mij werkt dat wel: maar of het mooi wordtMaar de truc met Edding en ijzerIIIchloride werkt vast.
Maak de lijntjes niet te dun, anders heb je na (per ongeluk) iets te lang etsen helemaal geen koper meer.
Hier een voorbeeld van zo'n experimenteerprint: Had geen zin om een PCB te etsen

En voordat ik allemaal vragen krijg van wat het is
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Verwijderd
zo klein?? kewl kan je mischien de schemas is doorgeven 
dmx-512 intereseert me wel veel... thx
dmx-512 intereseert me wel veel... thx
Een leddriver? Dus dan kun je ledjes aansturen via 512 of zo. Lekker omslachtig, enorme cotroller hebben voor wat ledjes. 
Waarom zit er zo'n grote elco op ei'k?
Waarom zit er zo'n grote elco op ei'k?
voor "wat" ledjes. We hebben het nu over 300 witte leds, die een sterrenhemel vormen
En ze moeten ook nog meelopen in de cuelist van de lichttafel: dus dmx-512.
En die elko: tja deze schakeling kan 4A leveren, PWM gemoduleerd een beetje buffering tegen storingen kan geen kwaad
en schema's, tja het is een gewone µcontroller. De software maakt echter dat ie DMX-512 kan lullen: Die software geef ik echter voorlopig niet vrij
Dat powerpack voor gaslampies heb ik ookal gemaakt
kan je hier vinden... http://huizen.dds.nl/~jeroen_a/DMX-512.htm
En die elko: tja deze schakeling kan 4A leveren, PWM gemoduleerd een beetje buffering tegen storingen kan geen kwaad
en schema's, tja het is een gewone µcontroller. De software maakt echter dat ie DMX-512 kan lullen: Die software geef ik echter voorlopig niet vrij
Dat powerpack voor gaslampies heb ik ookal gemaakt
Vandaar dus ook die grote torren er op. Klaar als een klontje!Op zaterdag 25 augustus 2001 13:12 schreef Vaagharses het volgende:
voor "wat" ledjes. We hebben het nu over 300 witte leds, die een sterrenhemel vormenEn ze moeten ook nog meelopen in de cuelist van de lichttafel: dus dmx-512.
Dat powerpack voor gaslampies heb ik ookal gemaaktkan je hier vinden... http://huizen.dds.nl/~jeroen_a/DMX-512.htm
Pagina: 1