Bezorger tekent voor ontvangst, pakket twv 1200-1400

Pagina: 1
Acties:
  • 14.647 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:36
Ik was vanmiddag niet thuis. Ik wist dat er een pakket naar mij onderweg was. Een computer waarvan een onderdeel was gerepareerd. Totale waarde zal ergens tussen de 1200 en 1400 euro liggen. Verzekerd pakket waarvoor handtekening van de geadresseerde vereist is. Wat kan er mis gaan?

Paar uur geleden krijg ik een email en een notificatie in de Post NL app dat pakket is bezorgd op op mijn adres. Dat is bijzonder, er was niemand? De bezorger heeft zelf getekend. Navraag in de buurtapp leert al snel dat het pakket gewoon (onbeheerd) voor mijn deur is gezet. Snel naar huis, stevig doorlopen en gelukkig stond het er nog. Maar ik vind het schandalig.

Even snel iemand bellen van POSTNL zit er natuurlijk niet in. Meteen toen ik het bericht kreeg over de bezorging heb ik dat gemeld bij Azerty. Onderweg naar huis ook via de chat gemeld bij een post nl chat medewerker.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Hetzelfde als je al gedaan hebt.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-07 19:22
Tja, wat kun je nog doen? Er is (met dom geluk) niets mis gegaan. Het is zeker zorgwekkend maar meer dan een klantenservicemedewerker spreken of een berichtje op Facebook, waar andere mensen ook lekker kunnen afreageren zodat je (h)erkenning voelt, kun je niets doen. Ik zou een berichtje aan de klantenservice doen, details geven zodat ze kunnen achterhalen wie het gedaan heeft (zodat ze een patroon zien als deze bezorger dit vaker doet) en het verder lekker van me af laten glijden.

[ Voor 0% gewijzigd door ZieMaar! op 11-05-2022 08:09 . Reden: Geen naamsverbasteringen aub ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:10
Ik zou nog een keer gaan mailen met mevrouw Herna Verhagen. Mail adres is wel te vinden op het grote boze internet. Bij mij ging het ook om zelf tekenen maar dan voor een pakketje van 2 tientjes ofzo.

Gezien de reactie heb ik nog overwogen om 1 aandeeltje Post-NL aan te schaffen en eens langs de aandeelhouders vergadering te gaan, maar helaas was die al te snel in de toekomst en wat de aanmeld termijn door voor al gepasseerd. Maar goed kennelijk is er geheel in lijn met de verwachtingen nog geen fluit veranderd bij dat bezorgers uitpersende bedrijf veranderd en mogen ze dat van onze overheid ook vrolijk blijven voortzetten. En maar janken toen ze in België op sommige fronten qua arbeidsrelaties iets doortastender bleken.
*knip* dit soort opmerkingen voegt echt niets toe

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 11-05-2022 08:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:55
Snel naar huis, stevig doorlopen
+ Ik zou de verkoper (het bedrijf welke de pc naar je stuurde) een mail sturen met wat ee is gebeurd 'ter informatie' en zou er verder geen energie aan verspillen :-). Ik zou immers mijn computer hebben ontvangen, al zou ik persoonlijk bij zo'n dure bezorging ervoor thuis zijn gebleven of via de app hebben aangegeven dat ik het in de avond bezorgd wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

President schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:06:
[...]

[...]

+ Ik zou de verkoper (het bedrijf welke de pc naar je stuurde) een mail sturen met wat ee is gebeurd 'ter informatie' en zou er verder geen energie aan verspillen :-). Ik zou immers mijn computer hebben ontvangen, al zou ik persoonlijk bij zo'n dure bezorging ervoor thuis zijn gebleven of via de app hebben aangegeven dat ik het in de avond bezorgd wil hebben.
hij heeft het al bij het bedrijf in kwestie gemeld.

Gezien er geen schade is denk ik dat het wel een beetje klaar is met deze casus, alle redelijke acties zijn uitgezet. Fraai is anders.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Bedankt voor jullie reacties, ik heb het gedeeld. Gemeld bij zowel Azerty als Post NL. Ik heb het uit mijn systeem en geloof het verder wel. Ik zal maar blij zijn dat het pakket weer veilig binnen is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-07 21:47

snmght

imho dan he

*knip* niet aanzetten tot fraude aub

Gelukkig heb jij wel je pakketje goed ontvangen deze keer. :)

[ Voor 44% gewijzigd door ZieMaar! op 11-05-2022 08:11 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:49
Precies ik overweeg om dit ook eens te doen , benieuwd hoe het dan verder gaat.

Net ook via UPS een pakket ontvangen waarvoor ik zou moeten tekenen, had de bezorger al gedaan ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalSonic
snmght schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:27:
*knip*
Ik snap het als iemand dat doet. Persoonlijk vind ik dat niet integer, ondanks mijn frustratie zou ik dit niet kunnen. Die bezorger moest al alleen een zware computer naar de 3de verdieping sjouwen (geen lift hier) dus die had al een zware dag. Ik laat het hier verder bij.

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 11-05-2022 08:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@MetalSonic dat siert je en is een mooie positieve benadering. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
*knip* originele reactie is verwijderd. Liever niet happen de volgende keer maar gewoon een tr aanmaken

[ Voor 82% gewijzigd door ZieMaar! op 11-05-2022 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ramrodwillem schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:30:
Precies ik overweeg om dit ook eens te doen , benieuwd hoe het dan verder gaat.

Net ook via UPS een pakket ontvangen waarvoor ik zou moeten tekenen, had de bezorger al gedaan ...
Ik heb al sinds begin van Corona voor geen enkel pakket bij de bezorger getekend. En daarvoor was het ook de uitzondering.

In dit geval was dat natuurlijk niet de bedoeling, in genoeg andere gevallen zullen mensen blij zijn dat ze op deze manier sneller het pakketje hebben (of bijvoorbeeld via de buren). Ook al is het niet de bedoeling.

Maar wat ik zou doen? In het vervolg zorgen dat zeker als je niet thuis bent, hij direct bij een PostNL punt gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

snmght schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:27:
*knip*
Niet alleen niet netjes, maar ook gewoon illegaal, want dat is keiharde fraude.

Daarnaast is de kans klein dat de bezorger daar gevolgen van ervaart, een pakketdienst (zeker PostNL) zal vrijwel altijd de bezorger geloven tenzij je kan aantonen dat het inderdaad niet bezorgd is (wat bijna niet kan tenzij je een camera boven je oprit hebt hangen met timestamps).

In dit geval heeft TS ook nergens recht op want het pakket is gewoon aangekomen, dus een klachtenprocedure zal daarmee snel afgewimpeld worden want er is geen schade

[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 11-05-2022 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
In de coronatijd was deze manier van werken beleid om "contactloos" afleveren mogelijk te maken. Maar de bezorgers zijn er daardoor achtergekomen dat het tijdrovende tekenen op deze manier zonder consequenties omzeild kan worden, dus ja...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Oon schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:34:
[...]

Niet alleen niet netjes, maar ook gewoon illegaal, want dat is keiharde fraude.

Daarnaast is de kans klein dat de bezorger daar gevolgen van ervaart, een pakketdienst (zeker PostNL) zal vrijwel altijd de bezorger geloven tenzij je kan aantonen dat het inderdaad niet bezorgd is (wat bijna niet kan tenzij je een camera boven je oprit hebt hangen met timestamps).

In dit geval heeft TS ook nergens recht op want het pakket is gewoon aangekomen, dus een klachtenprocedure zal daarmee snel afgewimpeld worden want er is geen schade
Leuk wat de pakketdienst wel of niet gelooft maar de bewijslast ligt toch echt bij hen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

snmght schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:37:
[...]

Leuk wat de pakketdienst wel of niet gelooft maar de bewijslast ligt toch echt bij hen.
Probleem is alleen dat TS helemaal niks met de pakketdienst te maken heeft. TS moet in het geval van een niet-bezorgd pakket de verkoper contacteren, die moeten dan de procedure bij de bezorger starten. TS heeft geen opdracht gegeven voor het bezorgen van het pakket, maar de verkoper, en de verkoper is dus ook hoofdelijk verantwoordelijk voor het zorgen dat TS het product ontvangt.

Dus ja de bewijslast van zo'n procedure ligt bij de bezorger, maar die hele procedure wordt pas gestart als TS de verkoper laat weten dat het product niet is geleverd en de verkoper dan bij de dienst gaat klagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:34:
In de coronatijd was deze manier van werken beleid om "contactloos" afleveren mogelijk te maken. Maar de bezorgers zijn er daardoor achtergekomen dat het tijdrovende tekenen op deze manier zonder consequenties omzeild kan worden, dus ja...
Tijdens Corona zou je ook iets van laatste X cijfers van je rijbewijsnummer ofzo moeten doorgeven. Nooit gedaan. Alleen toen Coolblue met hun eigen bezorgers keertje langskwamen wilde ze mijn geboortedatum als bevestiging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
*knip* aanleiding is weg, de rest van de discussie dus ook

En daarnaast heb ik al getracht aan te geven dat verder de politiek eens serieus naar (brief) en pakketbezorging dient te kijken, in de volle breedte, ook weer gezien de toekomst van het land, waar een enigszins betrouwbare bezorging en reclamatie indien dit niet het geval is, goed geregeld zouden moeten zijn.

[ Voor 77% gewijzigd door ZieMaar! op 11-05-2022 08:14 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:38
Onlangs hetzelfde probleem gehad.

Sommige PostNL bezorgers leggen het pakket in de achtertuin neer als we niet thuis zijn -> Dikke prima
Één bezorger legde echter steeds het pakket gewoon tegen de voordeur aan, welke praktisch aan de straat ligt (ook hier met een vrij kostbaar item erin).

Klacht ingediend -> Bij de volgende twee pakketten reed ie meteen door en kregen we een melding dat we niet thuis waren... Dus nog maar een klacht ingediend.
Nu geen problemen meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Flapperbol schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:50:

Sommige PostNL bezorgers leggen het pakket in de achtertuin neer als we niet thuis zijn -> Dikke prima
Één bezorger legde echter steeds het pakket gewoon tegen de voordeur aan, welke praktisch aan de straat ligt (ook hier met een vrij kostbaar item erin).

Klacht ingediend -> Bij de volgende twee pakketten reed ie meteen door en kregen we een melding dat we niet thuis waren... Dus nog maar een klacht ingediend.
Ik heb vanmiddag nog wat gepraat met collegae over wat ik mee maakte en daarvan gaf iemand ook al snel met een gezicht alsof het normaal is aan dat hij dat wel vaker had.

Als zo'n bezorger zoals bij jou het pakketje in de tuin legt dan is er nog "over nagedacht".. Maar ik heb helaas ook al vaker gehoord dat dure pakketjes voor de deur werden gedaan of zelfs aan de deur hendel werden gehangen (nog meer in het zicht, pak mij _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
MetalSonic schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:30:
[...]

Ik heb vanmiddag nog wat gepraat met collegae over wat ik mee maakte en daarvan gaf iemand ook al snel met een gezicht alsof het normaal is aan dat hij dat wel vaker had.

Als zo'n bezorger zoals bij jou het pakketje in de tuin legt dan is er nog "over nagedacht".. Maar ik heb helaas ook al vaker gehoord dat dure pakketjes voor de deur werden gedaan of zelfs aan de deur hendel werden gehangen (nog meer in het zicht, pak mij _/-\o_ )
Bij PostNL kan je (in de app) ook voorkeuren instellen zoals "Leg het onder de carport of in de tuin", maar helaas doen ze daar blijkbaar niets mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:41
Toen ik op een klantenservice werkte, heb ik soms zulke malle verhalen gehoord over waar de door "ons" verstuurde pakketjes gedropt werden, dat ik niet goed wist wat te zeggen.

Ik tel mijn zegeningen dat ze het hier meestal goed bij ons of de buurvrouw bezorgen of bij uitzonderingen ergens waar maar 5 buren bij kunnen (dus nog relatief okayish).
Wel een keer gehad dat we privé ook een klacht ingediend hebben: een kwetsbaar pakketje in een niet-waterdichte-verpakking was vanaf de straat omhoog op ons balkon gegooid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:08
Zoals @Oon al aangeeft heeft PostNL geen enkele incentive om wanprestatie door onderbetaalde onverzekerde onder-onderaannemers op te lossen.

Ontvangers hebben het meeste belang bij het goed ontvangen van pakketjes door bezorgers in hun buurt, maar alleen de verzender kan er een zaak van maken. De verzender heeft mogelijk een zakelijke relatie goed te houden met de pakketbezorger (bijvoorbeeld rond tarief) en een zaak is veel gedoe en geld. In zo'n zaak moet de verzender vervolgens vertrouwen op de getuigenis van de ontvanger, die vaak ook een belang heeft om niet helemaal eerlijk te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Aftansert op 11-05-2022 02:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-07 13:14
Oon schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:34:
[...]
Ik doe naast mijn normale werk, ook de afhandeling van dergelijke klachten voor een vestiging van een bezorgdienst. Het gaat er niet om of de bezorger de gevolgen ervaart, het belangrijkste is de dossier opbouw. Een bezorger zal er echt niet uitgegooid worden omdat hij een keer een dergelijke misstap heeft begaan. Maar wanneer het vaker gebeurd, gaan wel de alarmbellen rinkelen.

Het gaat verder ook niet om het wel of niet geloven van een ontvanger. Dat is helemaal niet relevant. Feit is dat pakketjes gewoon volgens instructie geleverd moeten worden en dat mag men ook verwachten. Maar het is wel mensenwerk, dus komen (onbewuste) fouten ook gewoon voor.

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:41

DonJunior

NO Moderator

Flapperbol schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:47:
[...]

Bij PostNL kan je (in de app) ook voorkeuren instellen zoals "Leg het onder de carport of in de tuin", maar helaas doen ze daar blijkbaar niets mee
Dat ligt dan aan je bezorger.
Ik geef regelmatig aan: 'Pakket mag in papiercontainer' en dat werkt prima.

*moet je alleen niet zelf vergeten om deze er weer uit te halen :o

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Quote en reactie verwijderd ivm off-topic.

[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 11-05-2022 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:45
Peatsmoke schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 05:38:
[...]

Je haalt allemaal zaken aan die me werkelijk niets interesseren. Ik wil als consument gewoon de dienst kregen waarom ik vraag. Als de werknemers vinden dat er zaken anders moeten, zullen ze dat zelf moeten regelen.
Je kunt een heel betoog hier houden over zielige werknemers, slecht bedrijf en onze arme planeet. Iemand die een handtekening vervalst en zo omgaat met een verzekerd pakketje, zou zijn route niet mogen afmaken en op staande voet ontslag moeten krijgen.
Zolang de arbeidsomstandigheden/-voorwaarden van bezorgers niet verbeteren, blijft dit gedrag schering en inslag. Als je mensen als stront behandeld, dan gaan ze zich ook zo gedragen.

Hier gaat het ook regelmatig mis. Er hebben al meerdere pakketten een nacht in de regen gestaan, omdat wij nooit de voordeur gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 16:46
Dus je woont achter een afgesloten portiek op 3 hoog en er is een pakket uit het zicht van voorbijlopend verkeer voor je deur neergezet wat niet geheel volgens de regels is?

Dan is de kans groter dat je directe buren op die verdieping je pakket stelen dan een gelegenheidsdief die voorbij liep.

Netjes is het niet, maar voor jou is het beter dat jij het pakket nog diezelfde dag hebt.
Want postkantoren weigeren regelmatig te grote pakketten en dan mag je een dag langer op je pakket wachten waarna het hele proces weer van voren af aan begint en uiteindelijk je pakket wordt retour gestuurd naar afzender.

Een bezorger legt veelal dat pakket niet zomaar uit gemakzucht daar neer.

Omdat je van tevoren al op de hoogte was van het pakket had het je gesierd als je als ontvanger een briefje had opgehangen dat het zware pakket bij je buren afgegeven mocht worden, of had je zelf iemand geregeld die het pakket voor jou aan wilde nemen.

En stel dat het pakket wel geheel volgens regels bij een afhaalpunt was afgegeven dan nog liep de bezorger de kans een gefrustreerde ontvanger te hebben omdat die eventueel op de fiets of een te kleine auto naar die afhaalpunt moest gaan en het pakket met pijn en moeite naar huis zien te krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Tartarus op 11-05-2022 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
edit:
foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Tartarus op 11-05-2022 06:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:18
Bezorger moet het pakket afleveren bij de deur in dit geval 3 hoog. Dan links-rechts bij de buren aanbellen, dan vervolgens het pakket afleveren bij een pakketpunt. Probleem is dat bezorgers helemaal niets betaald krijgen en met deze manier van werken hun bestellingen niet voor het eind van de dag rond krijgen.

Wat kan postnl doen? Ze moeten die mensen gewoon ontslaan, maar dan houden ze geen personeel meer over. Het echte probleem is dat die bezorgers niet genoeg verdienen, hard moeten werken en veel moeite moeten doen voor pakketten voor mensen die niet thuis zijn en er vervolgens geen vergoeding voor krijgen. De mooie winsten die postnl hier aan heeft overgehouden is gegaan naar de lachende derde: de aandeelhouders zijn tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:46

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Als de bezorger bij afleveren de regels niet volgt doet deze het per definitie uit gemakzucht.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:45
aljooge schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 06:53:
Bezorger moet het pakket afleveren bij de deur in dit geval 3 hoog. Dan links-rechts bij de buren aanbellen, dan vervolgens het pakket afleveren bij een pakketpunt. Probleem is dat bezorgers helemaal niets betaald krijgen en met deze manier van werken hun bestellingen niet voor het eind van de dag rond krijgen.

Wat kan postnl doen? Ze moeten die mensen gewoon ontslaan, maar dan houden ze geen personeel meer over. Het echte probleem is dat die bezorgers niet genoeg verdienen, hard moeten werken en veel moeite moeten doen voor pakketten voor mensen die niet thuis zijn en er vervolgens geen vergoeding voor krijgen. De mooie winsten die postnl hier aan heeft overgehouden is gegaan naar de lachende derde: de aandeelhouders zijn tevreden.
Precies, als die bezorger op een fatsoenlijke manier zijn werk kan doen. Heeft hij de tijd om zonder zwaar pakket naar boven te lopen, om te kijken of geadresseerde thuis is. 1) Hij heeft er geen tijd voor 2) hij krijgt er geen geld voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Moeten ze het tegenwoordig aan de voordeur van je appartement aanbieden? Bij ons, vroeger, geen lift maar alleen een intercom, gingen we het altijd beneden halen. Ging er eigenlijk altijd wel vanuit dat zo'n bezorger geen tijd heeft om 3 verdiepingen trap te lopen en dan nog helemaal naar de andere kant van de galerij te gaan. Bezorger belde altijd gewoon aan bij alle adressen waar hij een pakket voor had en stond dan met al zijn pakketjes bij de voordeur / bellenbord / brievenbussen. Eerste keer niet thuis bezorgde hij ook nooit bij de buren, want hij wist toch zeker dat hij er de volgende dag weer moest zijn. Waren tientallen galerij appartementen, dus eigenlijk elke dag wel minimaal 1 pakket.

Tekenen voor ontvangst wordt een zeldzaamheid overigens. Zeker de normale pakketjeboeren vragen er eigenlijk nooit meer om. Ik moet tegenwoordig vooral nog tekenen bij transporteurs van bijvoorbeeld bouwmaterialen of eventuele koeriers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07 19:57
Pakketpost zou per definitie gewoon bij een ophaalpunt afgeleverd moeten worden in de buurt. Krijg je dit gezeik niet en is beter voor de ZZP'ers. :)

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:10

ZieMaar!

Moderator General Chat
*knip* dit heeft niets met PFSL te maken, dit pas beter in AZ —> move

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 13:59
dogtagz schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:09:
Pakketpost zou per definitie gewoon bij een ophaalpunt afgeleverd moeten worden in de buurt. Krijg je dit gezeik niet en is beter voor de ZZP'ers. :)
Heb je dit wel eens goed uitgedacht? Denk het niet want dan had je dit niet gepost. Geen afhaalpunt hier in de regio is groot genoeg voor het opslaan van zoveel pakketten naast hun core business (hier bijvoorbeeld in een direnwinkel). Er moeten dus dedicated afhaalpunten (postkantoren??) komen... zijn die niet net wegbezuinigd omdat de bezorgkosten anders te duur worden? Ook is het dan feit dat een groot deel van de ZZP'ers overbodig wordt.. goed idee? Denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 13:51
Ikzelf heb een grote tuinkast onder een afdak staan naast me huis en in de PostNL app aangegeven dat als er niemand thuis is het pakket daarin geplaatst kan worden.
Het is alsnog altijd maar een verrassing waar het pakje uit eindelijk beland.
- Achter de kast
- Op de kast
- Voor de kast
- Naast de kast
- Op afval containers naast de kast
- achter de afval containers naast de kast
- In de afval containers
- Bij buren

Laatste zending was wel in de kast gezet, echter was het als rechthoekige doos verstuurd. Het uiterlijk van de doos was lichtelijk veranderd bij aankomst :(
foto's verwijderd ivm privacy
Leuk bedacht, DHL doet dit heel vaak. Openingstijden van het door hun gekozen afgifte punt: 8:00-16:00 op maandag t/m vrijdag. Tja als je dus werkt heb je pech en zie je je pakje voorlopig niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Ardana op 11-05-2022 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:20

Agent47

I always close my contracts.

Dat is echt geen goed idee. Mensen die na hun (thuis) werkdag dan in rijen komen te staan voor een pakketje van een tientje. Ergernissen in de rij noem maar op.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Flapperbol schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:47:
[...]

Kijk daarmee uit omdat in te stellen! De 'grap' zit er hem erin dat jij dan de acceptatie doet. Dus als het pakket weg is, is het jou probleem, niet meer die van PostNL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Onlangs zakelijk een iPhone besteld op een zakelijk adres (met een losse brievenbus aan de straat), presteert DHL het ook om 's avonds langs te komen en de iPhone in de brievenbus te doen en zelf te tekenen voor ontvangst. :z

Bezorgers staan onder druk helaas, want we willen alles maar z.s.m. hebben, dus ik klaag niet. Maar erg tevreden was ik niet nee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
IJsbeer schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:36:
[...]

Kijk daarmee uit omdat in te stellen! De 'grap' zit er hem erin dat jij dan de acceptatie doet. Dus als het pakket weg is, is het jou probleem, niet meer die van PostNL!
Ik kan dmv camera's nagaan op welke plek een pakket wordt neergelegd. De locaties die ik zelf heb aangegeven zijn veilig, maar mocht iets bij de voordeur gelegd worden en gestolen worden, dan kan ik bij PostNL wel aantonen dat ik voor die plek geen toestemming heb gegeven.
eXec schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 05:15:
[...]

Ik doe naast mijn normale werk, ook de afhandeling van dergelijke klachten voor een vestiging van een bezorgdienst. Het gaat er niet om of de bezorger de gevolgen ervaart, het belangrijkste is de dossier opbouw. Een bezorger zal er echt niet uitgegooid worden omdat hij een keer een dergelijke misstap heeft begaan. Maar wanneer het vaker gebeurd, gaan wel de alarmbellen rinkelen.

Het gaat verder ook niet om het wel of niet geloven van een ontvanger. Dat is helemaal niet relevant. Feit is dat pakketjes gewoon volgens instructie geleverd moeten worden en dat mag men ook verwachten. Maar het is wel mensenwerk, dus komen (onbewuste) fouten ook gewoon voor.
Krijg jij bij een klacht ook data van de klant?

Ik heb één keer een klacht ingediend bij DHL, en toen stond de bezorger de volgende ochtend gepikeerd voor de deur...

Daarover nog een klacht bij DHL ingediend dat ik het raar vond dat mijn gegevens bij een klacht blijkbaar zomaar gedeeld worden met een bezorger.
Volgende ochtend wéér de bezorger voor de deur; de klantenservice zag mijn voorgaande klacht als weer een opmerking over de bezorger, terwijl ik doelde op het rare beleid.
Ze stonden toen op het punt hem te ontslaan, dus of ik even met zijn manager kon bellen om het uit te leggen.

Het is uiteindelijk wel weer goedgekomen, maar was wel even een gedoe :X

[ Voor 56% gewijzigd door Flapperbol op 11-05-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:26

DropjesLover

Dit dus ->

madbwr schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:44:
[...]

Leuk bedacht, DHL doet dit heel vaak. Openingstijden van het door hun gekozen afgifte punt: 8:00-16:00 op maandag t/m vrijdag. Tja als je dus werkt heb je pech en zie je je pakje voorlopig niet.
Ik he hier echt een !@$@#%@$ hekel aan DHL en DPD die 1 zo'n pakketpunt hebben, in een wijk van 30.000 inwoners...
En afgiftepunt kan je meestal niet kiezen, als ik al een mailtje krijg dat er iets mijn kant op komt.
Agent47 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:44:
[...]

Dat is echt geen goed idee. Mensen die na hun (thuis) werkdag dan in rijen komen te staan voor een pakketje van een tientje. Ergernissen in de rij noem maar op.
Daarom pleit ik voor automagische kluisjes die open gaan met een code ontvangen per sms. Zie je veel in het buitenland waar het absoluut niet normaal/vertrouwd is dat iets bij de buren afgegeven wordt.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:15
[...]

valt wel mee, in een dorp zijn er vaak al meerdere op haal punten, laat staan in de stad. Ik zal me meer ergeren aan een pakket wat nat geregend is :P

Pakketjes met hoge waarde laat ik afleveren bij de lokale Jumbo. Lage waarde of brievenbus, gewoon thuis. Als ik thuis ben neem ik ook gewoon pakketen voor buren aan. Mijn highscore is 7 pakketjes daarbij. Daardoor doen buren dit ook weer voor jou, wellicht een tip ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

FiXeR.nl schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:41:
Onlangs zakelijk een iPhone besteld op een zakelijk adres (met een losse brievenbus aan de straat), presteert DHL het ook om 's avonds langs te komen en de iPhone in de brievenbus te doen en zelf te tekenen voor ontvangst. :z

Bezorgers staan onder druk helaas, want we willen alles maar z.s.m. hebben, dus ik klaag niet. Maar erg tevreden was ik niet nee. :P
Uiteindelijk is het de afweging wat handiger is in een bepaalde situatie. Soms wil ik een pakket per sé die dag ontvangen dat aangegeven wordt, andere keren mag het best een keer uitgesteld worden, als het maar goed aankomt en ik in persoon kan tekenen (duur spul voornamelijk).

Wat ik de afgelopen weken heb meegemaakt met DPD slaat wat mij betreft wel alles. Pakket met remschijven etc. van 25kg. Komt uit Polen. Van mij betreft mocht die overal neergezet worden want ik was toch thuis. Krijg je een bericht dat men vrijdagavond tussen 17-19u komt aanbieden, wachten, wachten, wachten.. Krijg je om 20u bericht dat 'je helaas niet thuis was' 8)7 Ok, bezorger zal wel zin in weekend hebben gehad oid.. Maandag erop: 'Uw pakket wordt vandaag bij een ophaalpunt bezorgd'. Euhh.. Het is maandag en dan is dat punt dicht. Dus: 'pakket afleveren is niet gelukt omdat uw vestiging dicht was'. Dan ga je bellen, 'oh, oei.. het pakket gaat terug naar afzender zie ik. Omdat het 2x is aangeboden'. Op mijn op dat punt inmiddels redelijk gefrustreerde reactie dat ik het 0x aangeboden heb gekregen was het enige antwoord dat ik helaas zelf met de afzender contact moest opnemen om het uiteindelijk weer opnieuw te laten verzenden.

Krijg je dus dit soort grapjes (met overigens een hoop ruis die volgens de klantenservice sowieso onzin was):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfVTBRQbxpHXP2kTeow6LoxMeR4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gq3nyLAi62C8D39zihz0JI63.png?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk hebben dus weet ik hoe veel mensen een pakket van 25kg in de handen gehad en is het 2x op en neer naar Polen gegaan omdat 1 bezorger te lui was om even langs mijn huis te rijden. Ongelofelijk. En dan nog durven stellen dat je pakketten op een duurzame wijze worden bezorgd oid. Om nog maar te zwijgen over onderdelen waar ik nu weken op wacht. Maar goed hopelijk wordt iets met mijn 3 klachten gedaan, denk het niet ;)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07 22:34

Rannasha

Does not compute.

Vergelijkbare situatie hier. Het gebeurt niet alleen bij PostNL. We waren op vakantie en de laptop van mijn vrouw ging kapot. Ze heeft zo'n ding nodig voor werk, dus vervangen was vrij urgent. Nu is het zo dat wij in Frankrijk wonen, maar wel compleet gewend zijn aan een QWERTY layout, dus lokaal kopen was geen optie. Daarom een laptop besteld bij een grote Nederlandse webwinkel en laten bezorgen bij mijn broertje in NL. Die had een dagje vrij, dus kon het direct inpakken en naar een PostNL punt hobbelen om het op de post te doen.

Verzonden met handtekening voor ontvangst en volledig verzekerd (verzendkosten €34,50), verwachte levering donderdag - zaterdag. Vrijdagmiddag terwijl ik aan het zwembad lag, zag ik op de T&T dat het ding bezorgd was. Vreemd, want een handtekening was vereist en er was zeer zeker niemand thuis.

Bij thuiskomst, zaterdagavond, vonden we het pakket voor de deur. Nu is onze voordeur niet vanaf de openbare weg te zien, maar een deur-tot-deur verkoper met slechte bedoelingen of een flinke regenbui hadden de pret flink kunnen verzieken. En dat terwijl je bewust meer betaalt voor extra zekerheid bij de verzending.

Gelukkig was het apparaat volledig intact (wel de unboxing gefilmd zodat er bewijs was indien nodig), maar toch. Nog geen klacht ingediend. Was het wel van plan, maar ik weet niet hoeveel het daadwerkelijk oplevert.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Peatsmoke schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 05:38:
[...]
Je haalt allemaal zaken aan die me werkelijk niets interesseren. Ik wil als consument gewoon de dienst kregen waarom ik vraag. Als de werknemers vinden dat er zaken anders moeten, zullen ze dat zelf moeten regelen.
Je kunt een heel betoog hier houden over zielige werknemers, slecht bedrijf en onze arme planeet. Iemand die een handtekening vervalst en zo omgaat met een verzekerd pakketje, zou zijn route niet mogen afmaken en op staande voet ontslag moeten krijgen.
En aan de baas van het bedrijf om daar dus wat aan te doen.
Het hele internet staat er vol mee, ik heb het haar persoonlijk gemeld, maar toch blijft het al jaren doorgaan, derhalve is er een structureel probleem. Kennelijk kan of wil de leiding van het bedrijf het niet opgelost krijgen, tijd om er vanuit de politiek maar eens paal en perk aan te stellen en te verplichten op welke wijze bezorgbedrijven met hun personeel dienen op te gaan zodat enige incentive voor dit gedrag gaat ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
eXec schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 05:15:
[...]

Zelf tekenen zou ik toch niet een onbewuste fout willen noemen, zeker niet gezien de waarde van de spullen waarmee ze geacht worden om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

gekkie schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:00:
[...]

Zelf tekenen zou ik toch niet een onbewuste fout willen noemen, zeker niet gezien de waarde van de spullen waarmee ze geacht worden om te gaan.
Je zou ook zeggen dat het gewoon niet zo lastig is. Als iemand in zo'n app aangeeft dat het ergens neergelegd mag worden dan doe je dat. En als dat niet zo is terwijl er niemand thuis is en een handtekening is vereist, dan bezorg je het pakket maar gewoon niet en breng je het de volgende dag naar een pakketpunt.

Dat de druk hoog is en weet ik het geloof ik direct, maar heb ik eerlijk gezegd weinig mee te maken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Kuusj schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:04:
[...]
Je zou ook zeggen dat het gewoon niet zo lastig is. Als iemand in zo'n app aangeeft dat het ergens neergelegd mag worden dan doe je dat.
Als er een handtekening vereist is, doe je dat wat mij betreft sowieso niet, want er is een handtekening vereist.
En als dat niet zo is terwijl er niemand thuis is en een handtekening is vereist, dan bezorg je het pakket maar gewoon niet en breng je het de volgende dag naar een pakketpunt.
Yups, zeg maar gewoon volgens wat je hebt afgesproken.
Dat de druk hoog is en weet ik het geloof ik direct, maar heb ik eerlijk gezegd weinig mee te maken.
Ik ook niet, dus moet Post-NL z'n zooi fixen en indien dat niet lukt, wat kennelijk het geval is aan gezien dat al jaren het geval is. Zal het dan maar middels regelgeving afgedwongen moeten worden, want de markt doet haar werk ook niet afdoende en dat komt omdat iedereen het risico vrolijk probeert af te schuiven, op de partij, waarvan men vindt dat het geen partij is (als het hun uitkomt) namelijk de geadresseerde (ook verzenders doen of proberen daar graag aan mee te doen als er een probleem is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:45
Op ons oude adres waren dergelijke acties heel normaal. Er werd ook regelmatig geklaagd over de bezorger, maar verder dan "we gaan een gesprek aan met de bezorger" kwam Postnl niet. Lijkt me toch een sterk signaal als meerdere mensen in een straat diverse keren klagen over dezelfde bezorger. Bij mijn ouders in de straat is ook zoiets gaande, een bezorgster waar geen lach van af kan. De pakketten worden bijna naar binnen gegooid als de deur opengaat. Ik heb haar hier diverse malen over gesproken, er kan iets breekbaars zitten in een pakket, maar doordringen lijkt niet te lukken. Ook hierover is door meerdere bewoners geklaagd. Ik snap dat de bezorgers zelf onder druk werken, maar iets van trots in je werk mag wel.
Gelukkig hebben we in onze nieuwe buurt een goedlachse man die zin in zijn werk lijkt te hebben. Gekke dingen heb ik hier niet meegemaakt met Postnl. Je moet maar geluk hebben denk ik. Enige actie van Postnl zou ik niet verwachten. Het zal een keer foutgaan, maar dan zit je weer vast in een welles-nietes gedoe tussen de verzender en Postnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:20

Thompson

Beeromaniac

Same here, woon aan de drukke hoofdweg van een dorp, voordeur op 2m van de stoep pakketjes worden daar gewoon ondertekend met een streepje als handtekening weggezet. Alleen hebben de klachten hier helaas geen nut gehad.
Gelukkig eerlijke (over)buren die het dan oppikken en zelf een briefje in de bus stoppen / het bij m'n achterdeur (wel volledig uit zicht, dat zou ik prima vinden) wegzetten.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:58
@mister_S Ik kan me er iets bij voorstellen dat de trots in je werk snel weg is als je in flessen moet pissen omdat een toiletbezoek te veel tijd in beslag zou nemen.

Hier zijn de meeste bezorgers gelukkig wel oké, al heb ik bij eentje het vermoeden dat hij zijn minderjarige zoon stiekem mee laat werken... De bestuurder blijft zelf in de auto zitten terwijl een veel jongere man naar alle deuren rent om de pakketten te bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohakerel
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-07 14:27
madbwr schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:44:
Ikzelf heb een grote tuinkast onder een afdak staan naast me huis en in de PostNL app aangegeven dat als er niemand thuis is het pakket daarin geplaatst kan worden.
Het is alsnog altijd maar een verrassing waar het pakje uit eindelijk beland.
- Achter de kast
- Op de kast
- Voor de kast
- Naast de kast
- Op afval containers naast de kast
- achter de afval containers naast de kast
- In de afval containers
- Bij buren

Laatste zending was wel in de kast gezet, echter was het als rechthoekige doos verstuurd. Het uiterlijk van de doos was lichtelijk veranderd bij aankomst :(

[...]

Ik zou op de fotos je adres/naw gegevens blurren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Flapperbol schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:42:

Ja, met adres, naam en tijdstip, alsmede de barcode van de pakket waar het over gaat.

Anders kan de bezorger niet weten om welk specifiek geval het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
Aanzetten tot fraude mag niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Ardana op 11-05-2022 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-07 09:11
LastSamurai schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:52:
[...]

Volhouden dat het pakje weg is en schade claimen bij PostNL.
Nee, de ontvanger heeft wettelijk gezien niks met de bezorger te maken, alleen met de webwinkel. Als er al schade is (dat is er niet) kan de ontvanger dat dus alleen claimen bij de webwinkel. De bezorgdienst kan gewoon van alles maken zonder echte consequenties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
EJlol schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:03:
[...]

Nee, de ontvanger heeft wettelijk gezien niks met de bezorger te maken, alleen met de webwinkel. Als er al schade is (dat is er niet) kan de ontvanger dat dus alleen claimen bij de webwinkel. De bezorgdienst kan gewoon van alles maken zonder echte consequenties...
Eens. Maar de leverende partij (de winkel) kan dan weer een claim indienen bij de bezorger. Als ontvanger sta je machteloos. Maar de verzender heeft een contract met de bezorger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:58:
[...]

En aan de baas van het bedrijf om daar dus wat aan te doen.
Het hele internet staat er vol mee, ik heb het haar persoonlijk gemeld, maar toch blijft het al jaren doorgaan, derhalve is er een structureel probleem. Kennelijk kan of wil de leiding van het bedrijf het niet opgelost krijgen, tijd om er vanuit de politiek maar eens paal en perk aan te stellen en te verplichten op welke wijze bezorgbedrijven met hun personeel dienen op te gaan zodat enige incentive voor dit gedrag gaat ontbreken.
Je legt het alweer bij de bedrijven. Het individuele gedrag vd bezorger is het probleem. Als die onder die omstandigheden en voor het geboden geld zijn werk niet fatsoenlijk kan of wil doen, moet hij of zij op zoek naar een andere baan.
Voor de rest is er geen politieke meerderheid voor die soort ideeën en opvattingen te vinden. Laten we het eerder hebben over het schrappen van de wettelijke rol van vakbonden, waarvan al lang geen meerderheid vd werknemers meer lid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Peatsmoke schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:34:
[...]

Je legt het alweer bij de bedrijven. Het individuele gedrag vd bezorger is het probleem. Als die onder die omstandigheden en voor het geboden geld zijn werk niet fatsoenlijk kan of wil doen, moet hij of zij op zoek naar een andere baan.
Yups en daar zit dus iemand boven die als dat structureel is dat bezorgers niet de eer aan hun zelf houden, dat ze dan iets opzetten zodat de klant (nouja de nono, want de verzender is de klant en die boeit het vaak ook weinig), niet de dupe is.
En als het bedrijf het niet doet en geen van de bedrijven in de markt eigenlijk fatsoenlijk werk levert richting consumenten, dan zouden we daar middels bijvb een ACM op in moeten kunnen grijpen, dat doen we wel op meer gebieden en ik vrees dat het op nog veel meer nodig gaat zijn, helaas.
Voor de rest is er geen politieke meerderheid voor die soort ideeën en opvattingen te vinden. Laten we het eerder hebben over het schrappen van de wettelijke rol van vakbonden, waarvan al lang geen meerderheid vd werknemers meer lid is.
Dat klopt, want de markt lost het van zelf op .... behalve dat de markt het al jaren niet op blijkt te lossen dan, maar dat is een kleinigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
ErikT738 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:18:
@mister_S.

[YouTube: Dag van de pakketbezorger | De Avondshow met Arjen Lubach (S1)]
Hier zijn de meeste bezorgers gelukkig wel oké, al heb ik bij eentje het vermoeden dat hij zijn minderjarige zoon stiekem mee laat werken... De bestuurder blijft zelf in de auto zitten terwijl een veel jongere man naar alle deuren rent om de pakketten te bezorgen.
Haha, doet mij denken aan de krantenbezorger die hier in de buurt een nogal grote wijk heeft. Komt met zo'n klein wit busje aanrijden, gaat op de hoek van de straat staan en vervolgens stuurt hij allerlei jongetjes van een jaar op 12 de straat in om de krant in de bus doen....Een ZZP'er met onderaannemers denk ik dan.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door NoahAmber op 11-05-2022 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dogtagz
Gadgeteer schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:39:
[...]

Heb je dit wel eens goed uitgedacht? Denk het niet want dan had je dit niet gepost. Geen afhaalpunt hier in de regio is groot genoeg voor het opslaan van zoveel pakketten naast hun core business (hier bijvoorbeeld in een direnwinkel). Er moeten dus dedicated afhaalpunten (postkantoren??) komen... zijn die niet net wegbezuinigd omdat de bezorgkosten anders te duur worden? Ook is het dan feit dat een groot deel van de ZZP'ers overbodig wordt.. goed idee? Denk het niet.
Of ik hier goed over heb nagedacht?
Dat het eeuwige consumeren een goed idee is? Dat het krankzinnig is dat wij gewend zijn binnen 24 uur een pakketje in ontvangst te nemen? Dat het te veel moeite is om eens per week even naar een postkantoor te rijden om daar je pakket op te halen.

Worden ZZP'ers dan misschien overbodig? Fijn! Die lui worden uitgeknepen omdat PostNL alles zo goedkoop mogelijk wilt. Ze nemen niet voor niets ZZP'ers in dienst zodat ze geen verzekeringskosten, buskosten, fatsoenlijke CAO meer hoeven te regelen. Dus zijn we ook van dat gedrocht af.
[...]

Als je ergenissen krijgt om in de rij te staan moet je even nadenken wat je aan het doen bent.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-07 11:39
Ik vind dat je altijd de keuze moet hebben om dit te doen. Heel vaak kan dit nog niet. DHL heeft daarnaast van die thuis depots die van 14 tot 20 open zijn ergens achterin de woonwijk. Postnl / Bol bij de lokale AH of Jumbo = perfect! Rijd prima ff langs op weg naar huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
LastSamurai schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:52:
[...]

Volhouden dat het pakje weg is en schade claimen bij PostNL.
Fraude dus...

Danwel poging om de webshop op te lichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:57
Strikt gezien is dit natuurlijk valsheid in geschrifte. Daar zou je aangifte van kunnen doen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
  • Laatst online: 14-07 13:14
Flapperbol schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:42:
Hangt er vanaf welke data je op doelt.

Het is overigens voor een bezorger wel zo dat 'ie moet weten waarover een klacht gaat, dus adresgegevens worden gedeeld. Ze bezorgen tussen de 100 en 250 pakketten per dag...
gekkie schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:00:
[...]
Klopt, zelf tekenen is ook geen onbewuste fout en is ook niet waar ik op doelde.

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

DropjesLover schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:50:
[...]

Daarom pleit ik voor automagische kluisjes die open gaan met een code ontvangen per sms. Zie je veel in het buitenland waar het absoluut niet normaal/vertrouwd is dat iets bij de buren afgegeven wordt.
Je hebt hier tegenwoordig gewoon pakketkluizen voor. Bezorger stopt je pakket bovenin de kluis, pakket valt door een luik, en alleen met de sleutel kun je dan via het onderste deurtje je pakket eruit halen.

Je zit dan met een limiet qua grootte pakket dat je kan ontvangen, maar dat heb je bij andere kluizen ook, en een TV of wasmachine zou je überhaupt liever voor thuis blijven lijkt me.

Eufy is nu zelfs bezig met een slimme pakketkluis, maar die is erg onhandig in het gebruik en snappen de meeste bezorgers niet, het bovenste luik gaat bijv. automatisch open maar niet automatisch dicht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
dogtagz schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:30:
[...]
Dat het eeuwige consumeren een goed idee is? Dat het krankzinnig is dat wij gewend zijn binnen 24 uur een pakketje in ontvangst te nemen? Dat het te veel moeite is om eens per week even naar een postkantoor te rijden om daar je pakket op te halen.
Als je dit allemaal niets vindt, kun je ook gewoon naar een fysieke winkel gaan. Er is niemand die je verplicht om online te bestellen.
Worden ZZP'ers dan misschien overbodig? Fijn! Die lui worden uitgeknepen omdat PostNL alles zo goedkoop mogelijk wilt. Ze nemen niet voor niets ZZP'ers in dienst zodat ze geen verzekeringskosten, buskosten, fatsoenlijke CAO meer hoeven te regelen. Dus zijn we ook van dat gedrocht af.
Er liggen genoeg banen, zeker aan de onderkant van de markt, dus als je als ZZP-er moeite hebt met de omstandigheden waaronder je moet werken, is nu het moment om over te stappen naar een baan in loondienst.
CAO's zijn iets uit de jaren 60 en 70, toen we nog vakbonden hadden waarvan het grootste deel van de arbeiders lid was. Nu is bijna geen hond meer lid, zeker niet van de werkende mensen. Het FNV en CNV hebben bij elkaar nog geen 2 miljoen leden meer, waarvan het grootste deel ook nog een gepensioneerd is.
Ik zou veel liever een systeem zien, waar je als individuele werknemer je arbeidsovereenkomsten regelt. Het collectieve in de arbeidsovereenkomst is iets om van te gruwelen omdat je daardoor al werknemer altijd voor een deel de klos ben. Ik noem maar het voorbeeld van kinderopvang regelingen.
gekkie schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:01:
Yups en daar zit dus iemand boven die als dat structureel is dat bezorgers niet de eer aan hun zelf houden, dat ze dan iets opzetten zodat de klant (nouja de nono, want de verzender is de klant en die boeit het vaak ook weinig), niet de dupe is.
En als het bedrijf het niet doet en geen van de bedrijven in de markt eigenlijk fatsoenlijk werk levert richting consumenten, dan zouden we daar middels bijvb een ACM op in moeten kunnen grijpen, dat doen we wel op meer gebieden en ik vrees dat het op nog veel meer nodig gaat zijn, helaas.
Waaruit blijkt dat er niets gedaan wordt? Een groot deel van de bezorgers bestaat nu eenmaal uit ongeschoolde en ongemotiveerd volk, dat zich door het UWV gedwongen ziet om dit werk te gaan doen.
Je hele ideeën over markt, overheidscontrole en -ingrijpen lijken rechtstreeks uit het rode boekje te komen. Socialisme heeft al lang bewezen dat het nergens een blijvend antwoord op heeft. Gelukkig beginnen in steeds meer landen, de kiezers dit ook in te zien.
Dat klopt, want de markt lost het van zelf op .... behalve dat de markt het al jaren niet op blijkt te lossen dan, maar dat is een kleinigheid.
De markt lost het perfect op, maar omdat we nog steeds met allerlei idiote regels over ontslagbescherming en afkoopsommen zitten, is een fatsoenlijke marktwerking helaas nog niet eens mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Laatst online: 16-07 17:56
Peatsmoke schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 06:42:
Als je dit allemaal niets vindt, kun je ook gewoon naar een fysieke winkel gaan. Er is niemand die je verplicht om online te bestellen.
Beetje lastig als het specialistisch spul is dat je niet in fysieke winkels kan krijgen.
Of die ene fysieke winkel aan de andere kant van het land.
Laat staan de afgelopen 2 jaar waar de winkels vaak dicht waren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004

DropjesLover

Dit dus ->

Oon schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 06:23:
[...]

Je hebt hier tegenwoordig gewoon pakketkluizen voor. Bezorger stopt je pakket bovenin de kluis, pakket valt door een luik, en alleen met de sleutel kun je dan via het onderste deurtje je pakket eruit halen.

Je zit dan met een limiet qua grootte pakket dat je kan ontvangen, maar dat heb je bij andere kluizen ook, en een TV of wasmachine zou je überhaupt liever voor thuis blijven lijkt me.

Eufy is nu zelfs bezig met een slimme pakketkluis, maar die is erg onhandig in het gebruik en snappen de meeste bezorgers niet, het bovenste luik gaat bijv. automatisch open maar niet automatisch dicht 8)7
Ik heb ze wel eens gezien, maar slechts 1 unitje (~20 kluisjes) bij 1 pakketpunt hier in de wijk van 30.000 inwoners. Dat set geen zoden aan de dijk.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dogtagz
Peatsmoke schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 06:42:
[...]

Je hebt m'n bericht gelezen maar niet gezien dat ik op iemand reageerde dat ik niet nadacht bij een opmerking ;).
Er liggen genoeg banen, zeker aan de onderkant van de markt, dus als je als ZZP-er moeite hebt met de omstandigheden waaronder je moet werken, is nu het moment om over te stappen naar een baan in loondienst.
CAO's zijn iets uit de jaren 60 en 70, toen we nog vakbonden hadden waarvan het grootste deel van de arbeiders lid was. Nu is bijna geen hond meer lid, zeker niet van de werkende mensen. Het FNV en CNV hebben bij elkaar nog geen 2 miljoen leden meer, waarvan het grootste deel ook nog een gepensioneerd is.
Ik zou veel liever een systeem zien, waar je als individuele werknemer je arbeidsovereenkomsten regelt. Het collectieve in de arbeidsovereenkomst is iets om van te gruwelen omdat je daardoor al werknemer altijd voor een deel de klos ben. Ik noem maar het voorbeeld van kinderopvang regelingen.
Mee eensch! Het ZZP systeem is hip geworden omdat mensen zelf willen ondernemen. Vervolgens is dat ideaal voor werkgevers om uit te buiten, aangezien die niet meer verantwoordelijk is voor extra kosten (pensioen, verzekering, materiaal).

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
dogtagz schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:30:
[...]

[...]

Als je ergenissen krijgt om in de rij te staan moet je even nadenken wat je aan het doen bent.
Zoals al door een andere Tweaker werd aangegeven, staat het ze vrij om een andere baan te zoeken.
Verder moet je je huiswerk beter doen. Hier bijvoorbeeld komen bezorgers die in dienst zijn van een drankenhandel die in de overige tijd geen drank maar pakketten bezorgen. Die worden niet uitgeknepen en zijn niet zielig.

Als jij vind dat je niets moet laten bezorgen haal je het lekker op. Als iedereen dat doet buiten de 'standaard' werktijden, dan staan we gewoon nog wat langer vast in het verkeer met ons allen. Om daarna in de stad een uurloon in een parkeerapparaat te stoppen zodat we 2 uurtjes mogen winkelen. Goed voor het milieu zullen we maar zeggen..
dogtagz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:10:
[...]

Je hebt m'n bericht gelezen maar niet gezien dat ik op iemand reageerde dat ik niet nadacht bij een opmerking ;).

[...]

Mee eensch! Het ZZP systeem is hip geworden omdat mensen zelf willen ondernemen. Vervolgens is dat ideaal voor werkgevers om uit te buiten, aangezien die niet meer verantwoordelijk is voor extra kosten (pensioen, verzekering, materiaal).
Puur gezwets, daarom denk ik dat je reageert voordat je denkt. Er worden veel zelfstandigen ingehuurd omdat men niet in dienst wil. Je zegt het al, het is hip -> dus eigen keuze. Als je er specifiek voor kiest, jank dan niet dat je wordt uitgeknepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dogtagz
Gadgeteer schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:57:
[...]

Zoals al door een andere Tweaker werd aangegeven, staat het ze vrij om een andere baan te zoeken.
Verder moet je je huiswerk beter doen. Hier bijvoorbeeld komen bezorgers die in dienst zijn van een drankenhandel die in de overige tijd geen drank maar pakketten bezorgen. Die worden niet uitgeknepen en zijn niet zielig.

Als jij vind dat je niets moet laten bezorgen haal je het lekker op. Als iedereen dat doet buiten de 'standaard' werktijden, dan staan we gewoon nog wat langer vast in het verkeer met ons allen. Om daarna in de stad een uurloon in een parkeerapparaat te stoppen zodat we 2 uurtjes mogen winkelen. Goed voor het milieu zullen we maar zeggen..

[...]

Puur gezwets, daarom denk ik dat je reageert voordat je denkt. Er worden veel zelfstandigen ingehuurd omdat men niet in dienst wil. Je zegt het al, het is hip -> dus eigen keuze. Als je er specifiek voor kiest, jank dan niet dat je wordt uitgeknepen.
Kap is met die belerende ondertoon. Er zit altijd nuance in een verhaal, maar grofweg kan je echt wel erkennen dat er een probleem is. Veel consumptie, klagen als het niet goed gaat, slechte werkomstandigheden voor bezorgers. Niet eens gesproken over hoe grote bedrijven het doen zoals Amazon. En dan haal je het milieu erbij als argument?

Je argument om wel thuis te bezorgen (files/parkeerkosten) is een drogredenering. Dus daar ga ik niet op in.

Blijkbaar is PostNL sinds 2016-2017 overgegaan op vaste contracten in plaats van nieuwe ZZP'ers aan te nemen. Geen idee hoe dat nu in de praktijk is.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
dogtagz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:34:
[...]

Kap is met die belerende ondertoon. Er zit altijd nuance in een verhaal, maar grofweg kan je echt wel erkennen dat er een probleem is. Veel consumptie, klagen als het niet goed gaat, slechte werkomstandigheden voor bezorgers. Niet eens gesproken over hoe grote bedrijven het doen zoals Amazon. En dan haal je het milieu erbij als argument?

Je argument om wel thuis te bezorgen (files/parkeerkosten) is een drogredenering. Dus daar ga ik niet op in.

Blijkbaar is PostNL sinds 2016-2017 overgegaan op vaste contracten in plaats van nieuwe ZZP'ers aan te nemen. Geen idee hoe dat nu in de praktijk is.
Jouw gedoe over arbeidsomstandigheden is evengoed een drogreden. Het parkeerprobleem in de grote steden is dat zeer zeker niet. Jij als iemand die alles zelf haalt weet dat ook. Het milieu is geen argument, meer een bijkomstigheid.

Klagen als het niet goed gaat overigens is terecht. Er wordt gewoon betaald voor de bezorgingen dan mag je verwachten dat die goed worden uitgevoerd. Al die consumptie is trouwens belangrijk voor onze economie die helemaal is ingesteld op deze consumptie.

Verder geef je aan geen idee te hebben hoe het nu is... waarom roep je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Even een update. Heb net per mail een reactie gekregen van POST NL, privé gegevens uiteraard aangepast
Geachte mevrouw, heer MetalSonic,

Hartelijk dank voor uw melding op over de zending met barcode 0101010SG. Hierdoor kunnen we de kwaliteit van onze dienstverlening continu verbeteren.

U heeft de melding gemaakt met onderstaande klantgegevens:

MetalSonic
Tweakers laan 1, 5501 pz

We hebben uw melding doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. De bezorger is naar aanleiding van uw melding hierop aangesproken. We gaan er vanuit dat de situatie zich nu niet meer voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:59
PostNL en andere bezorgdiensten zouden gewoon grote depots moeten openen waar mensen hun pakketten de hele dag af kunnen halen. Die pakketkluizen zijn veel te klein en vaak vol en niet elke webshop heeft deze optie. Een soort drive-through zou helemaal ideaal zijn, net als ze bij de Hornbach hebben. Nooit meer gezeik met bezorgers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:39
Geniaal concept, misschien moeten we wel afhaaldepots in de stads/dorpskern maken per soort artikelen, zodat je uit kunt zoeken wat je hebben wilt en meteen meenemen…. Oh wacht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
coinman63 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:37:
Geniaal concept, misschien moeten we wel afhaaldepots in de stads/dorpskern maken per soort artikelen, zodat je uit kunt zoeken wat je hebben wilt en meteen meenemen…. Oh wacht…
Dus dat, wie doet dan sorteren/ controleren zodat pakket bij de juiste persoon komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
MetalSonic schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:39:
[...]

Dus dat, wie doet dan sorteren/ controleren zodat pakket bij de juiste persoon komt.
En de bezorgkosten verdrievoudigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
Gadgeteer schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:45:
[...]

Jouw gedoe over arbeidsomstandigheden is evengoed een drogreden. Het parkeerprobleem in de grote steden is dat zeer zeker niet. Jij als iemand die alles zelf haalt weet dat ook. Het milieu is geen argument, meer een bijkomstigheid.

Klagen als het niet goed gaat overigens is terecht. Er wordt gewoon betaald voor de bezorgingen dan mag je verwachten dat die goed worden uitgevoerd. Al die consumptie is trouwens belangrijk voor onze economie die helemaal is ingesteld op deze consumptie.

Verder geef je aan geen idee te hebben hoe het nu is... waarom roep je dan?
Om even jouw woorden te gebruiken: volgens mij moet je beter je huiswerk doen over drogredenen.
Ik stel: minder / geen thuisbezorgen -> geen problemen bij bezorgers (er zijn immers minder tot geen bezorgers).
Jij zegt: minder / geen thuisbezorgen -> files/ hoge parkeerkosten / enorme drukte bij ophalen pakketjes.

Dit is een onjuiste oorzaak-gevolg vanuit jouw kant. Vervolgens gebruik je ook nog een tu quoque argument om het goed te praten.

Nu even inhoudelijk: dat de economie zo ingesteld is betekend niet dat dit kan veranderen. En een keuze zoals je pakket ophalen is gewoon een verstandige duurzame keuze. En als je dat niets boeit, houdt niemand je tegen. Maar erken dat dan en kom niet met je voorgaande argumenten die nergens op slaan.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
dogtagz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:08:
[...]

Om even jouw woorden te gebruiken: volgens mij moet je beter je huiswerk doen over drogredenen.
Ik stel: minder / geen thuisbezorgen -> geen problemen bij bezorgers (er zijn immers minder tot geen bezorgers).
Jij zegt: minder / geen thuisbezorgen -> files/ hoge parkeerkosten / enorme drukte bij ophalen pakketjes.

Dit is een onjuiste oorzaak-gevolg vanuit jouw kant. Vervolgens gebruik je ook nog een tu quoque argument om het goed te praten.

Nu even inhoudelijk: dat de economie zo ingesteld is betekend niet dat dit kan veranderen. En een keuze zoals je pakket ophalen is gewoon een verstandige duurzame keuze. En als je dat niets boeit, houdt niemand je tegen. Maar erken dat dan en kom niet met je voorgaande argumenten die nergens op slaan.
Jij wilt dat mensen gewoon niets kopen, dan hoeven ze niets te laten bezorgen en hoeven ze zelf niets op te halen? ;w

Als men minder laat bezorgen, wordt het drukker in de steden. Dat is een simpele rekensom ook voor jou. Die bezorgers die er zijn, hebben dan minder/geen werk dus merken zij wel degelijk de gevolgen. Dit kun je blijven ontkennen maar je weet dat het zo is.

Als afsluiter in je post, bevestig je zelfs wat ik zeg: wanneer je niet laat bezorgen, moet je halen (en kom je terecht in het verkeer, waardoor het drukker wordt). Waarom start je dan met zeggen dat ik geen gelijk heb?
Leg overigens eens uit wat er duurzaam aan is als mensen hun eigen pakketten gaan ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Goed, @MetalSonic laat maar weten wat er tzt uit komt. Dan kan ik 't ticket tzt weer openen.
We gaan over naar een maatschappelijke discussie wat totaal onnodig is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.