Op mijn pas aangeschafte zonnepanelen zitten vlekken. Als ik met mijn vinger over het paneel ga voel ik dat op de plek waar de vlek zit het wat stroever gaat. Elk paneel heeft dit in meer of mindere mate
Eerste poging gedaan met water en een microvezeldoekje, maar er gebeurt met de vlek helemaal niks. Je verwacht dat je het minimaal een klein beetje uitsmeer, maar dat is niet het geval. Reactie van de leverancier was in eerste instantie dat het "waarschijnlijk geen kwaad kon". Toch ben ik hier niet gerust op en ben van mening dat een nieuw paneel niet zo geleverd hoort te worden.
Momenteel wacht ik nog op verder antwoord van de leverancier, maar was toch benieuwd naar jullie idee/mening hierover.
- Wat kan ik veilig proberen om de vlekken te verwijderen?
- Of is het verstandig hier helemaal niks mee te doen?
- Afgaand op de afbeeldingen: Zouden jullie de panelen alsnog plaatsen in de staat zoals op de foto, of beroep doen op herroepingsrecht als er niet geantwoord wordt, of gezegd wordt dat het allemaal wel mee valt?
ps. de foto waarop lijkt dat het een hand is is ook niet te verwijderen met water en een doekje:strip_exif()/f/image/itryuCyc8BSDp2tkuqM825mW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D5omyN3aoqfHi6mDUKdvBenJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3PFmRWq8IM6htIvvbwfn81jA.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste poging gedaan met water en een microvezeldoekje, maar er gebeurt met de vlek helemaal niks. Je verwacht dat je het minimaal een klein beetje uitsmeer, maar dat is niet het geval. Reactie van de leverancier was in eerste instantie dat het "waarschijnlijk geen kwaad kon". Toch ben ik hier niet gerust op en ben van mening dat een nieuw paneel niet zo geleverd hoort te worden.
Momenteel wacht ik nog op verder antwoord van de leverancier, maar was toch benieuwd naar jullie idee/mening hierover.
- Wat kan ik veilig proberen om de vlekken te verwijderen?
- Of is het verstandig hier helemaal niks mee te doen?
- Afgaand op de afbeeldingen: Zouden jullie de panelen alsnog plaatsen in de staat zoals op de foto, of beroep doen op herroepingsrecht als er niet geantwoord wordt, of gezegd wordt dat het allemaal wel mee valt?
ps. de foto waarop lijkt dat het een hand is is ook niet te verwijderen met water en een doekje
:strip_exif()/f/image/itryuCyc8BSDp2tkuqM825mW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D5omyN3aoqfHi6mDUKdvBenJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3PFmRWq8IM6htIvvbwfn81jA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KEIMnehGW6r8nfjithQoZ8o0.jpg?f=fotoalbum_large)