Toon posts:

u-100 ata

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik controleren of mijn schijf (samsung 20gb 175,=)wel op 100 ata draait?

Verwijderd

Kan zijn dat je dat te zien krijgt tijdens boot.
Trial van Sisoft Sandra d/l. Staat daar het zeker bij!

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Kun je misschien wat meer vertellen over je HD ?

En anders kun je toch op de Samsung-site kijken naar de specs van je drive ?

En als je hem nog niet gekocht hebt, ik zie er een prijs bij staan, vraag dan naar het modelnummer.

-

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op zaterdag 25 augustus 2001 08:21 schreef FoxzMan het volgende:
Kun je misschien wat meer vertellen over je HD ?

En anders kun je toch op de Samsung-site kijken naar de specs van je drive ?

En als je hem nog niet gekocht hebt, ik zie er een prijs bij staan, vraag dan naar het modelnummer.
Op die manier kan hij niet kijken of die op dit moment op ata 100 draait....

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 00:39 schreef Morreion het volgende:
Hoe kan ik controleren of mijn schijf (samsung 20gb 175,=)wel op 100 ata draait?
Wat voor mobo heb je ? Als je bijvoorbeeld een I815 chipset hebt, dan kun je dat zien met het programma "Companion" wat bijgesloten is bij de "Intel Ultra ATA Storage Drivers" van Intel. Hier zijn die drivers te downen: http://support.intel.com/support/chipsets/storagedrivers/ultraATA/
Deze chipsets worden ondersteund:
Intel® 810 Chipset
Intel® 810E Chipset
Intel® 810E2 Chipset
Intel® 815 Chipset
Intel® 815E Chipset
Intel® 815EP Chipset
Intel® 815P Chipset
Intel® 820 Chipset
Intel® 820E Chipset
Intel® 840 Chipset
Intel® 850 Chipset
Intel® 860 Chipset

Verder is UDMA-5 gelijk aan uata 100, als ik me niet vergis :P

Verwijderd

Topicstarter
Heb een msi k7t pro 2a, loopt verder goed, maar als ik de schijf alleen eraan hang geeft ie 33ata, hang ik er nu een ander bij dan geeft ie 100 ata, maar zegt tegelijkertijd dat er geen 80 u cable aangesloten zit?

• FoxzMan
  • Laatst online: 01-03 20:35
Gebruik je wel de 80 aderige kabel voor je HD's ? En heb je de jumpers op je HD's wel goed ingesteld ?

Wat ik verder nog kan bedenken is dat je in de BIOS bij de HD-detectie alles even op AUTO moet zetten.

-

Verwijderd

Topicstarter
Jumpers zitten ok, maar ehhhhhhhh van 80 aderige kabel hoor ik voor het eerst(Oeps).Wat nu?

Verwijderd

Die kun je gewoon halen bij een pc winkel. Die prop je tussen je HDD & je moederbord (hang er alleen ATA 100 devices aan) en dan draait ie pas op ATA 100.

Verwijderd

Topicstarter
Dank U Heren!
Pagina: 1