[FDD] Hij spookt in mijn computer

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Hoi,

ik ben vanmiddag een beetje bezig geweest met het knutselen aan mijn computer en kwam op het idee om de floppy drive eruit te halen. Nu is het alleen zo dat dat rare ding nog steeds herkent wordt in windows. De fdd zit er niet meer in en alle kabels ervoor zijn losgekoppeld. Ook staat ie in de bios uitgeschakeld, komt ie in het apparaat beheer niet meer voor en heb ik daar de floppy controller uitgeschakeld. Maar nu blijft ie staan in deze computer als A: met een 5.25" icoontje.

weet iemand hoe ik dit kan verwijderen? Ik kan hem wel verbergen met TWEAKUI, maar ik wil hem echt weg hebben.

Verwijderd

Verwijderen in apparaatbeheer?
Welke windows ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Win 98 SE. Had ik er wel bij moeten zetten. In apparaatbeheer is ie verwijderd, maar hij blijft terugkomen.

Verwijderd

Enige dat ik nog kan bedenken is dat je in de bios iets moet uitzetten maar voor de rest weet ik het niet :? Lijkt me wel onlogisch hoor.

Overigens heb ik nooit geprobeerd Win zonder FDD te installeren ... (wil je een MAC nadoen?)

• ViolatoR
  • Laatst online: 25-11-2025
volgens mij blijft hij er sowieso in staan ( ik heb ooit windows op een comp geinstalled zonder FDD, toch zei hij dat er een A drive in zat :? )

fotoblog

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 12:58 schreef ViolatoR het volgende:
volgens mij blijft hij er sowieso in staan ( ik heb ooit windows op een comp geinstalled zonder FDD, toch zei hij dat er een A drive in zat :? )
Klopt :) krijg je der ook niet uit...

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 21:31

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Dat zit standaard in Windows. Bij microsoft denken ze gewoon dat je ALTIJD een A:\ hebt.. hoe dan ook

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:51
Op zaterdag 25 augustus 2001 13:00 schreef WHiZZi het volgende:
Dat zit standaard in Windows. Bij microsoft denken ze gewoon dat je ALTIJD een A:\ hebt.. hoe dan ook
niet waar... ik heb geen A:\....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik heb dus ook geen fysiek A: station in mijn systeem zitten, maar hij ziet er toch een. Is trouwens op mijn Sony VAIO notebook hetzelfde. Hier zit een FDD in een zogenaamd multipurpose dock, je kunt de Fdd eruit halen en er bv een hdd of cdrw in zetten, maar ook dan ziet ie een A:.

En ik heb op mijn netwerk 1 vaste FDD voor alle pcs, is meer dan genoeg, gebruik dat ding toch nooit

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:51

DSK

boeiend...

Onder winMe heb ik daar geen problems mee hoor, de controller is zelfs niet uitgeschakeld, en in Deze Computer staat jhij niet eens, maar je hebt gelijk, heb er oo kwel eens last mee gehad, en als je dan per ongeluk op het icoontje klikt, computer geblokkeerd :r

Blog (Linux-related)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Komt waarschijnlijk omdat je in de bios nog altijd aangeeft dat je een 3,5 inch FDD hebt :?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 22:17

bloasfist

Slot-A Crew

Op maandag 27 augustus 2001 12:24 schreef Sundead het volgende:
Komt waarschijnlijk omdat je in de bios nog altijd aangeeft dat je een 3,5 inch FDD hebt :?
Nee, dat heeft ie al gezegd; in de BIOS had ie het al uitgezet.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kijk in je bios de optie:
report no FDD to Win
staat, bij mij hielp dat.

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 16:17

Martijn02

/* No Comment */

Ik heb op mijn servertje win-ME geinstalleerd terwijl er geen floppy in de computer zat, in het bios staat de floppy controller uit, en werdt er ook geen fd ontdekt in de bios

Helaas besloot windows dat ik toch een A: icoontje moest hebben, maar ik heb me daar verder niet druk om gemaakt

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik heb er ook geen floppy in, en dat is inderdaad best irritant. Soms klik je wel eens verkeerd, dan hoor je een berg geratel en gedoe, en dan de welbekende foutmelding : Apparaat is niet klaar. Ik zal ook een sproberen of ik hem weg kan halen.

Verwijderd

Microsoft heeft wel een of andere wazige pagina op hun site staan over een phantom floppy drive. Maar hier moet je iets in de bios gaan veranderen. (in de bios zelf, dus niet via het menu, maar een bios schrijven en die dan gaan flashen), ik ga me daar toch niet aan wagen

P.S. Silent-Shadow is me login op me laptop. Mijn desktops liggen uit elkaar dus ben ik gedwongen om te internetten op me laptop. Van 22" naar 12" monitor, is wel wennen

grtz, TERW_DAN

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

hmmm in mijn ouwe 486 met win95 heb ik ook de floppy drive dr uit gesloopt en windows ziet m nu als 'verwisselbaar medium A:' ipv 3,5 inch diskettestation oid.... pech gehad hoor, gewoon niet op klikken geen gezeur

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Windows XP doet het wel goed.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
leuk topic titel :):)
Pagina: 1