Wifi snelheid tuin vs woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:05
Mijn vraag

Voor wifi in de tuin , heb ik een tp link re200 in de bijkeuken hangen. Voor in de tuin is de snelheid ca 75 mbits meer dan voldoende.

Als ik in de woonkamer zit wil ik graag de volledig beschikbare snelheid van mijn netwerk(heb niet voorniks een glas abo van 150 ;) ). Echter pakken de laptops en de tablets het signaal van de tp link op. Ipv de wifi van de sitecom router, die ook in de woonkamer staat.

Ik trek nu elke avond de tp link uit het stopcontact, maar is er geen andere makelijkere manier, met bestaande hardware? Zodat ik de gehele zomer de tp link in het stopcontact kan laten zitten. En dan toch in de woonkamer op de wifi van de sitecom over ga?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:15
bij laptop netwerk selecteren?
en anders een wifi stopcontact pakken en stopcontact uitschakelen, als je graag de spanning eraf hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:51

Sharky

Skamn Dippy!

Wellicht kun je het vermogen van de TP Link terugschroeven. Het wordt even experimenteren maar als je genoeg snelheid in de tuin overhoudt maar geen bereik hebt in de woonkamer schakel je dus automatisch over naar de sitecom. En misschien kun je de woonkamerkant van de TP Link enigszins afschermen met metaalgaas, maar dat vereist ook experimenten.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Het lijkt erop dat je in de woonkamer een beter bereik hebt naar de TP link. Je kunt proberen om het bereik van de Sitecom in de woonkamer te verbeteren door deze gunstiger te plaatsen.
Andere optie is om het ID van de wifi aan te passen zodat je 2 verschillende netwerknamen krijgt, een netwerk in de tuin hebt en 1 in de woonkamer. En dan de laptop instellen op het wifi netwerk van de Sitecom .
Of heb je wellicht de Sitecom ingesteld dat deze alleen op de 5 ghz band werkt? Dan heb je ook een kleiner bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Toevoeging op @99ruud99 , een geschakeld KAKU met afstandsbediening, of met ingebouwde timer kan wonderen doen voor dat. Je zult toch vooral op specifieke tijden buiten zitten. Dan weet je zeker dat het goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:38
Scherm de kant van die tp-link die naar de woonkamer gericht is af met bijvoorbeeld alu folie.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
zijn de netwerken als 1 netwerk geconfigureerd? (als 1 ssid, encryptie en password)

als het dan nog niet werkt zou ik de 2.4ghz van de tuinwifi uitzetten

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik heb voor 2.4 en 5 apparte ssid. Wel zelfde ww.
Ik ga er eens even mee stoeien. Wellicht ook mss de tp link op een andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
fmrama schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:37:
Ik heb voor 2.4 en 5 apparte ssid. Wel zelfde ww.
Ik ga er eens even mee stoeien. Wellicht ook mss de tp link op een andere plek.
Hmm en blijft die dan op de verkeerde .5ghz hangen? Of de verkeerde 2.4

Heb je de netwerken wel goed gelijk gezet. Ook encryptie? Anders even nalopen met ssid scanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
M.i. staat alles gelijk.
Ik ga het eens rustig bekijken.
Bij de verbinding via de tp link krijg ik op mijn ipad een melding dat de wifi beveiliging niet optimaal is. Dat moet ik sowieso even nagaan.

[ Voor 87% gewijzigd door fmrama op 10-05-2022 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:40

lier

MikroTik nerd

Alles zou moeten zijn:

SSID
wachtwoord
security (bij voorkeur alleen WPA2/AES

En zorg dat je verschillende kanalen instelt, daarmee beperk je eventuele interferentie.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
De wifi security staat op de sitecom op wpa2-aes Op de tp link kom het niet verder dan wpa2-psk. M.i. zijn deze toch gelijk, of niet? Desondanks of dankzij dat de melding op de ipad dat de beveiliging niet optimaal is, als verbinden is met de tp link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
fmrama schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:34:
De wifi security staat op de sitecom op wpa2-aes Op de tp link kom het niet verder dan wpa2-psk. M.i. zijn deze toch gelijk, of niet? Desondanks of dankzij dat de melding op de ipad dat de beveiliging niet optimaal is, als verbinden is met de tp link.
Dat is altijd wat lastig ja
Daarom adviseer ik ff met een ssid scan tooltje te bekijken hoe het wordt geadverteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Yep, ga ik doen,
Nu eerst eens kijken / luisteren wat S10 gaat doen bij het ESF
Pagina: 1