Samsung HWQ950T achterspeakers op hoge kast op aantal meter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 13:07
Beste lezers,

Ik wil mijn woonkamer omgooien en heb hierdoor eigenlijk als enige optie om de achterspeakers van mijn Samsung HWQ950 t op een kast te zetten. Deze kast is echter zeer hoog dus de speakers staan dan nagenoeg op plafondhoogte. Tevens is de afstand tot de bank circa een meter of 2.

Gaat dit problemen opleveren voor de surround ervaring?

Vervelende is ook dat er vrij weinig bij te stellen is aan de achterspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:57

Tazzios

..

Speaker IN de kast zetten en bij TV kijken deurtjes open? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Haha nee dat is geen oplossing eigenlijk.

Heb geen stroom midden in de kamer waar de bank dan komt dus naast of achter de bank kan eigenlijk niet. Ja het kan wel maar dan heb ik draden door de kamer lopen. Of ik moet een bank kopen gaten erin boren voor de draden en deze langs de zijkant naar een stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:19

Jag

MrN schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:22:
Beste lezers,

Ik wil mijn woonkamer omgooien en heb hierdoor eigenlijk als enige optie om de achterspeakers van mijn Samsung HWQ950 t op een kast te zetten. Deze kast is echter zeer hoog dus de speakers staan dan nagenoeg op plafondhoogte. Tevens is de afstand tot de bank circa een meter of 2.

Gaat dit problemen opleveren voor de surround ervaring?

Vervelende is ook dat er vrij weinig bij te stellen is aan de achterspeakers.
Surrounds hoog en bij plafond is geen probleem. Dichtbij het plafond heeft zelfs voordelen omdat dan de reflectie via het plafond min of meer gelijktijdig aankomt. Wel beïnvloedt het de klank doordat het laag minder rondstraalt waardoor ze iets wolliger kunnen klinken. Valt meestal met kleine surrounds mee omdat die juist wat midlaag missen. Wel goed om ze richting luisterpositie te richten als die mogelijkheid er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:06
Allicht is het mogelijk de surround luidsprekers een beetje naar beneden te richten.

Het kan zijn dat het wel losloopt, heeft de Samsung een kalibratie microfoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 08:44
Ik heb de HWQ950A (de iets nieuwere versie) en bij mij staan de achter speakers ook op de kast op ongeveer 2.05 hoogte en ongeveer 1.5 M van de bank.
Het zal ongetwijfeld meer bieden als ze op oorhoogte net naast de bank staan maar ik vindt het absoluut niet verkeerd klinken. DE auto EQ doet redelijk zijn werk zeg maar.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:19

Jag

oldsmelly schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:01:
Ik heb de HWQ950A (de iets nieuwere versie) en bij mij staan de achter speakers ook op de kast op ongeveer 2.05 hoogte en ongeveer 1.5 M van de bank.
Het zal ongetwijfeld meer bieden als ze op oorhoogte net naast de bank staan maar ik vindt het absoluut niet verkeerd klinken. DE auto EQ doet redelijk zijn werk zeg maar.
Nee het is juist beter als ze op afstand hangen omdat anders het onderlinge volume en tijdsverschil heel groot is. Dus ze moeten juist niet in je nek hangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jag op 10-05-2022 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Ja als dit kan zou dit wel het mooiste zijn inderdaad.
Pagina: 1