Selecteren op 'Made in...'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:54
Wat is het probleem? Wanneer ik zoek naar producten dan kijk ik vaak, middels een zoekmachine, waar het bedrijf vandaan komt (vaak is het wel even doorklikken naar een moederbedrijf). Ik wil namelijk bij voorkeur producten komen die zoveel als mogelijk lokaal geproduceerd zijn óf waarvan het moederbedrijf z'n oorsprong/gevestigd is binnen Europa (EU, om precies te zijn). Ik wil sowieso zoveel als mogelijk Chinese meuk vermijden. Dit moet ik echter handmatig doen.

Wat zou een oplossing kunnen zijn? Een oplossing zou kunnen zijn als er in de Pricewatch geselecteerd zou kunnen worden op oorsprong/vestiging van het bedrijf. Een mogelijkheid zou kunnen zijn om te kunnen selecteren op VS, EU, China, overige.

Dit vraagt waarschijnlijk wel een gevulde database van bedrijven/moederbedrijf en oorsprong/afkomst. Wat misschien ook niet altijd even duidelijk zal zijn, gezien sommige constructies van bedrijven. Ik wilde het echter toch even kenbaar maken dat deze wens er bij mij in ieder geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wordt waarschijnlijk een moeilijk verhaal, tenzij deze data al ergens bestaat en bijgehouden wordt.
En dan krijg je natuurlijk dat de FAssy (final assembly) wel in de EU/VS gedaan is maar alle componenten chinese meuk zijn ;)

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://sites.psu.edu/plasteropissues/files/2018/04/Built-in-USA-2ciea6a-768x445.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
Ja, dat is inderdaad (nog) een probleem, maar ik heb desondanks liever een Europees bedrijf dat chinese onderdelen gebruikt dan een Chinees bedrijf met chinese producten onder staatstoezicht. Daar zit mijn inziens nog een wezenlijk verschil. Echter, is dat een andere discussie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:00

Oekol

waka waka hey hey

Kredietrapporten opvragen op kvk nummer. Weet je direct wat de holding is, kun je vast ook via kvk vinden tegen betaling. Als je er geen cent aan wilt besteden kun je alsnog gewoon "Chinese meuk" bestellen want dat kost 't minst.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
Ik geef ook aan in de startpost dat ik altijd uitzoek waar bedrijven gevestigd zijn. Daar heb ik geen kvk voor nodig, want dat is altijd wel goed online te vinden. Dat vraagt echter uitzoekwerk. Het zou dus mooi zijn (i.e. gebruikersvriendelijk/servicegericht) als dit ingebakken zou zitten in de Pricewatch.

Ik vind je laatste opmerking overigens maar een nare sneer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:32

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Flavius @Juup @Oekol Het topic is blijven liggen, excuus! Maar iemand anders had hetzelfde idee als jullie en had ons gemaild. Daaruit bleek dat het redelijk eenvoudig op te pakken was voor ons, omdat onze dataleverancier Icecat dit bij veel producten meegeeft.

Ik heb de specificatie bij Smartphones gezet, daar lijkt mij de grootste vraag vandaan te komen. Zijn er nog andere categorieën waar dit handig is?

Wel met de kanttekening dat we dit niet actief bijhouden, dwz voor alle nieuwe producten die vanaf nu via Icecat binnenkomen en deze specificatie hebben ingevuld, nemen we gewoon netjes over. We gaan verder niet op zoek naar ontbrekende info op dit vlak en we gaan ook niet oudere producten langs om deze handmatig te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Heb je een voorbeeld van een smartphone waarbij het ingevuld is?
Kan er zo geen vinden (of ik zoek verkeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:32

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Juup schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:56:
Heb je een voorbeeld van een smartphone waarbij het ingevuld is?
Kan er zo geen vinden (of ik zoek verkeerd).
Zoals gezegd, gaan we dit niet actief bijhouden, dus alle nieuwe producten die vanaf nu binnenkomen via Icecat en ook die spec hebben ingevuld, zullen we netjes overnemen. Maar voor het voorbeeld heb ik er vast eentje ingevuld: pricewatch: Samsung Galaxy A53, 8GB ram, 256GB opslag Zwart, vrijwel helemaal onderaan, genaamd "Land van herkomst".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Alleen is dat dus nu het land van productie en niet het land van vestiging van het bedrijf. Wat TS dus zoekt, om ook bij producten uit China te kunnen zien of het ook van een Chinees bedrijf afkomst is of van een Europees / Amerikaans of zoals in dit voorbeeld Koreaans bedrijf, dat gaat hier niet mee.

Een ander dingetje is dat het volgens mij niet ongewoon is voor fabrikanten om meerdere productiefaciliteiten te hebben in verschillende landen waarbij in bepaalde gevallen ook de productie van een bepaald type verhuisd kan worden naar een andere fabriek. Als je dit alleen importeert bij eerste introductie van een product, dan kan het dus zijn dat op een gegeven moment de herkomst zoals vermeld in de PW niet meer overeenkomt met de werkelijke herkomst.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:15
Aan de andere kant kan ook het land van productie iets zijn dat je wil weten. Gevoelsmatig maakt het wel uit of bv. een Fujifilm-camera gemaakt is in Japan of in China, een Samsung-telefoon in Zuid-Korea of in Vietnam, of een Braun scheerapparaat in Duitsland of in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor het volledige plaatje heb je inderdaad beide nodig.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1