een trainer maken

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:12

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
weet iemand waar je informatie kan vinden hoe je een trainer kan maken voor een windows spel.
je weet wel zoals bij sommige games F11 extra leven enz.

info gezocht voor:

Visual Basic
C
Delphi

ik weet niet echt hoe een trainer werkt, past die dingen in het geheugen aan ofzo ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

Ik denk iets met findwindow, en dan de juiste handels zien te vinden :)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ligt aan het spel, maar vaak wordt er inderdaad een trainer in het geheugen geladen die geheugenlocaties wijzigt tijdens het spelen van het spel. In dat geval moet je wel weten wat je doet.
Maar soms kan het ook veel makkelijker.

• KompjoeFriek
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Ik denk dat je dan het spel eerst moet ontleden (Decompilen of iets) en dan opzoeken hoe je variabele (die dus in het geheugen geladen zijn) gaat veranderen

bv.
De speler heeft nog 1 leven.
jij drukt op F11.
Jou trainer veranderd variabele "LIVES" in het geheugen naar 99.

en klaar is je trainer.
alleen moet je het nou nog zien te programeren
voor een windows spel zou ik wel een Windows taal nemen, zoals Visual C of Visual Basic

edit:

Ik zie net dat de relpy van Tomato en mijn relpy elkaar hebben gekruist

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

Gaat dat werken in Windows?
Daar mogen proggies niet zomaar geheugen adressen van andere proggies benaderen.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• tomato
  • Niet online
Decompilen van een spel lijkt me wat overdreven, iig veel te veel werk :)

Gebruik een tool als softice, zodat je geheugenadressen in de gaten kunt houden. Maar als je zo gaat doen is het even iets anders dan een standaard windows programmaatje.

• KompjoeFriek
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

[OFF TOPIC]

ok, NIET Decompilen dus als dat te veel werk is.

ik heb er trouwens ook geen verstand van, ik hou me wel weer bezig met JAVA vragen.

waar zijn die trouwens gebleven, al lang geen meer gezien. :'(

[/OFF TOPIC]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 00:59 schreef Macros het volgende:
Gaat dat werken in Windows?
Daar mogen proggies niet zomaar geheugen adressen van andere proggies benaderen.
Jah gaat wel werken ja, je moet ff wat tegen de win32 api aan trappen maar daarna kan je met ReadProcessMemory en WriteProcessMemory in 't geheugen van andere apps klooien..

Verders zou ik inderdaad gewoon met softice/ w32dasm of ida de geheugen adresen er proberen uit te vissen waar het aantal levens staat bv waarna ze je met writeprocess memory kan verhogen.. Kortom je hebt zowel redelijke win32 api als assembly kennis nodig niet voor de beginnende vb/delphi programeur weggelegd dus.

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp zou ik tijdens het spelen 2x het geheugen moeten dumpen en kijken wat er verandert is ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• tomato
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 11:11 schreef markvt het volgende:
dus als ik het goed begrijp zou ik tijdens het spelen 2x het geheugen moeten dumpen en kijken wat er verandert is ?
Ja, en dat ene adres in je geheugen dat dan veranderd is, dat is 'em, kan niet anders :+

Verwijderd

Je hebt daar ook tooltjes voor (even een search doen om ze te vinden) Deze werken met hetzelfde principe als je vroeger op de gameconsoles had.
Je start het spel op, drukt op een hotkey, en je laat het zoeken naar een variabele, b.v. aantal levens (3)..
dan vervolg je het spel en zorgt ervoor dat je meteen een leven verliest. Nu druk je weer op de hotkey en vervolgens geef je de waarde 2 op. Hierna krijg je een lijst met geheugenadressen die van 3 in 2 zijn veranderd. Als je dit een aantal keren herhaalt naar 1 leven b.v. en weer naar 3 dan houd je op een gegeven moment nog maar een paar geheugenadressen over die je levens bepalen.. deze kan je dan met een hexeditor op b.v. 99 zetten. Dit werkt natuurlijk ook met andere items, zoals health etc...

Proberen waard.

Verwijderd

Een search op "cheat tools" levert heel veel links op
b.v.
http://shareware.about.com/library/games/blgchct.htm

http://fly.to/mtc

Verwijderd

wel erop letten hoe een (d)word (4/2 bytes) in je geheugen (ik dacht dan windows little endian was, even checken in msdn: htons() converteerd u_short naar network-byte order dat big endian is, dus van windows is dan little endian, tenzij de functie htons() helemaal geen conversie doet :+ ) gerangschikt is, want anders kan je wel eens een erg groot aantal health krijgen (of een andere variable per ongeluk veranderen).

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:42

Gerco

Professional Newbie

Wat ook mogelijk is, is dat de geheugenlocatie van het aantal levens bij iedere keer spelen en misschien bij ieder level wel anders is.

Het lijkt me dat een spel een soort player object ergens in de heap gooit, dan komt nooit op dezelfde plaats terecht of ben ik nou gek?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Je hebt gelijk maar je bent toch gek ;) ook al maken ze een object op de heap aan , zal het pointertje naar dat object vrijwel altijd op de zelfde plek staan...

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op zaterdag 25 augustus 2001 17:43 schreef Yarvieh het volgende:
Je hebt gelijk maar je bent toch gek ;) ook al maken ze een object op de heap aan , zal het pointertje naar dat object vrijwel altijd op de zelfde plek staan...
Het pointertje wel ja, maar dat ga je met de hierboven beschreven methode nooit vinden. Daar ga je echt SoftICE voor moeten pakken. En op de 1 of andere manier denk ik dat de topicstarter weinig van disassembly-debugging met SoftICE weet :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Martink
  • Laatst online: 13:52
waarom start een spel gewoon geen dde server zou een stuk makelijker zijn :)
maare staan er nergens source files voor trainers op internet ?

Verwijderd

Jahoor maar die doen eigenlijk precies wat we al zeiden, met Read/write ProcessMemory een beetje in geheugen grutten.. niet echt boeiend.

linkje naar trainer tutor

• et36s
  • Laatst online: 10-09 18:59
Misschien heb je hier wat aan... www.gamehack.com volkomen legaal programma.

Deze werkt op ieder spel en laat je meedraaien net als iedere andere trainer met het spel...

Hiermee kun je locks zetten op variabeles als leven, geld etc..

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
ik wil zelf een trainer maken en niet zo'n muk proggy van iemand anders, aangezien ik niet exact weet hoe/wat ze doen.

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 09:06
Op zaterdag 25 augustus 2001 17:47 schreef Gerco het volgende:

[..]

Het pointertje wel ja, maar dat ga je met de hierboven beschreven methode nooit vinden. Daar ga je echt SoftICE voor moeten pakken. En op de 1 of andere manier denk ik dat de topicstarter weinig van disassembly-debugging met SoftICE weet :)
Kijk, dit begint er al op te lijken!
Gewoon Softice laden en het adres opzoeken. Als je dat eenmaal hebt zijn er zat "templates" voor trainers voor verschillende talen. En ik geloof dat er ook al speciale trainer-builders zijn uitgebracht door groepen.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 09:06
Op zondag 26 augustus 2001 19:52 schreef markvt het volgende:
ik wil zelf een trainer maken en niet zo'n muk proggy van iemand anders, aangezien ik niet exact weet hoe/wat ze doen.
1 woord: "SoftIce"

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• tomato
  • Niet online
SoftIce is niet de alomvattende oplossing voor je problemen, gebruik het voor veel problemen zelfs liever niet ;)

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
softice is toch een debugger?
snap daar de ballen van :)
is het niet beter om 2x al het geheugen te dumpen en dan te vergelijken ?

Verwijderd

Ehh je wil perse een trainer maken en geen ready made troep gebruiken omdat je dan niet weet hoe het werkt, goed wij sturen je de goede kant op "jaaa das te ingewikkeld hoor, daar snap ik de ballen van, kan het niet anders?", Wat wil je dan nu precies?! Zelf maken kan je schijnbaar niet (en wil je ook niet leren zo te merken anders had je je wel een beetje willen verdiepen in softice/assembly) en ready made troep gebruiken wil je niet..... ehh deadlock?

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Ik weet dat het niet makelijk is om te doen. Maar mischien heb je hier (http://win32asm.rxsp.com/w32_02.txt) wel wat aan ? Dit is een tutorial hoe je een trainer moet maken voor Starcraft. OK het is in Assembly maar mischien helpt het wel te begrijpen hoe een trainer moet werken.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Verwijderd

Die had ik zaterdag al gelinkt zymo ;)

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op zondag 26 augustus 2001 20:21 schreef tomato het volgende:
SoftIce is niet de alomvattende oplossing voor je problemen, gebruik het voor veel problemen zelfs liever niet ;)
Je hebt helemaal gelijk, w32dasm is vaak handiger, maar alleen als je iets wilt cracken (beveiliging dus). Voor het maken van een trainer heb je toch echt 9 van de 10 keer een runtime debugger nodig. Of dat nou SoftICE is of aan andere maakt niet zo bizar veel uit. SoftICE is alleen een handige (mijn persoonlijke mening dan he)

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Op maandag 27 augustus 2001 13:13 schreef Yarvieh het volgende:
Die had ik zaterdag al gelinkt zymo ;)
oops :o

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Martink
Op zaterdag 25 augustus 2001 23:10 schreef et36s het volgende:
Misschien heb je hier wat aan... www.gamehack.com volkomen legaal programma.

Deze werkt op ieder spel en laat je meedraaien net als iedere andere trainer met het spel...

Hiermee kun je locks zetten op variabeles als leven, geld etc..
www.gamehack.com doet
het niet en ik wil dat programma wel eens zien :)

edit:

hmm nu doet ie het wel site was zeker plat :)

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
ik heb al weel wat info gezocht over dit onderwerp, ik ben nu al een stuk verder, alleen wat nemen zelfs simpele spellen veel geheugen zeg :)

• Martink
voor welk spel word de trainer ?

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Heb niet echt de hele thread doorgelezen, maar kun je niet gewoon zorgen dat je een bepaald aantal levens krijgt (heel erg veel bijvoorbeeld) en dan in een hex-editor naar dat getal zoekt in bijv. een savegame, het verandert en dan het spel opnieuw opstart? werkte wel bij starcraft iig

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
okay, decompilen en cracken met w32dasm is geen probleem meer tegenwoordig :D

Nu alleen met softice nog even die games onder handen nemen.

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:36

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Op zaterdag 25 augustus 2001 01:04 schreef Windoos-vernieler het volgende:
[OFF TOPIC]

ok, NIET Decompilen dus als dat te veel werk is.

ik heb er trouwens ook geen verstand van, ik hou me wel weer bezig met JAVA vragen.

waar zijn die trouwens gebleven, al lang geen meer gezien. :'(

[/OFF TOPIC]
move -> Javahova :Y)

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 19:32
Zinloze kick :?

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Op zaterdag 25 augustus 2001 11:33 schreef lnfinitive het volgende:
wel erop letten hoe een (d)word (4/2 bytes) in je geheugen (ik dacht dan windows little endian was, even checken in msdn: htons() converteerd u_short naar network-byte order dat big endian is, dus van windows is dan little endian, tenzij de functie htons() helemaal geen conversie doet :+ ) gerangschikt is, want anders kan je wel eens een erg groot aantal health krijgen (of een andere variable per ongeluk veranderen).
Als ik het goed heb is dit een standaard functie, voor platform onafhankelijk programeren (hoort bij BSDsockets). Dus het kan dat ie niks doet :)
Maar ik weet ook niet welke van de 2 het nou is.

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

toch wel een zinloze kick

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.