Krachtgroep klapt er steeds uit ; oorzaak ?

Pagina: 1
Acties:

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-12-2025
in juiste topic gezet.. sorry

[ Voor 113% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 10-05-2022 13:27 ]

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• Royytje
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:38
Kortsluiting?

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Iets meer informatie is wel handig.

Wanneer klapt hij eruit? Wat is erop aangesloten? Klapt hij direct terug als je omzet of is het na verloop van tijd? Gebeurt het bij slecht weer / onweer? Zoveel vragen...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• mevrouwKees_1
Harrie_ schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:18:
Iets meer informatie is wel handig.

Wanneer klapt hij eruit? Wat is erop aangesloten? Klapt hij direct terug als je omzet of is het na verloop van tijd? Gebeurt het bij slecht weer / onweer? Zoveel vragen...
topic verplaatst naar juiste plek

Maar..

Krachtgroep (3 fasen) zit alleen inductieplaat (ding is nieuw) op. Nee klapt niet direct terug als je hem omzet, na verloop van tijd (meestal 1 x per dag) , weer is goed ;) .

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 25-01 23:13
Ik las dat je mogelijk denkt aan stekker/bedrading. Daarom even ervaring met je delen over inductie+fornuis. Dit klapte er ook uit op 3fasen (weliswaar direct), wat een enorme discussie opleverde tussen elektricien en monteur van het apparaat. Uiteindelijk bleek dat de bedrading in het fornuis niet goed was weggewerkt, maar half los hing, waardoor die op het moment dat de beschermingsplaat werd dichtgedrukt, klem kwam te zitten en beschadigd raakte.
Geen idee of zoiets bij jou zou kunnen spelen, maar helemaal ondenkbaar is het niet. Zou het in ieder geval laten nalopen. Steeds halverwege eruit lijkt mij ook eerder in het apparaat te zitten dan in de leiding/aansluiting om meterkast, maar bij het indraaien van een lampje stopt ongeveer mijn kennis van elektra.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zoveel vragen, maar zal beginnen met deze:
1. Je je automaat van het fornuis klapt eruit, maar hoe zwaar word deze dan gebruikt ten tijde van het uit springen?

2. als de automaat uitspringt kun je die dan direct terug opzetten of moet je wachten? (is niet duidelijk in je post)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Wat ik me afvraag: is het een alamat of alleen een automaat?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• mevrouwKees_1
Damic schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:24:
Zoveel vragen, maar zal beginnen met deze:
1. Je je automaat van het fornuis klapt eruit, maar hoe zwaar word deze dan gebruikt ten tijde van het uit springen?

2. als de automaat uitspringt kun je die dan direct terug opzetten of moet je wachten? (is niet duidelijk in je post)
1. niet, er gebeurt helemaal niets voorafgaand (en vaak merken we het pas de volgende ochtend of avond als we hem willen gebruiken dat hij uit is )
2. als we hem weer aanzetten gaat hij niet direct uit.

Punt is dat we tot op heden niet kunnen herleiden wanneer hij eruit springt. Er zit niets anders op die groep namelijk

Pagina: 1