Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:33
Ik zoek een?
Soundbar ter vervanging van mijn Yamaha Musiccast met JBL speakers. De losse speakers mogen niet meer in huis staan van mijn vrouw....

Wat is je budget?
zo'n 500 a 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
muziek mee te luisteren, hij moet zelfstandig webradio en Spotify kunnen aansturen zonder dat er een telefoon nodig is ( dan kunnen mijn kinderen ook muziek opzetten).
Fijn als hij ook goed samenwerkt met onze nieuwe LG OLED 65 inch, nu gebruiken we bij tv kijken vooral de tv speakers die alles is een verbetering.
De muziek ervaring is belangrijker dan het tv/film geluid.
Ik sta open voor alle merken en ideeën, ik vind alleen weinig over de aansturing, bijna alle soundboard zijn puur gericht op tv aansluiting met evt telefoon bediening.

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb zelf al gekeken naar de LG DSP9YA ik vermoed dat deze niet is aan te sturen zonder een extra apparaat. Volgens mij kan del dat met de oudere serie DSN9YG of DSN10YG wel, maar dan zijn de geluids ervaringen minder.
Mogelijk voldoet ook de Sonos Arc, maar kan weinig over de bediening hiervan vinden.

Welke vragen heb je hier nog over?
waar moet ik op zoeken of filteren om een zelfstandig aan te sturen soundbar te vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door peter13579 op 10-05-2022 12:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:02

weebl

YARR!

peter13579 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:20:

ik heb zelf al gekeken naar de LG DSP9YA ik vermoed dat deze niet is aan te sturen zonder een extra apparaat.
Hoezo denk je dat? V.z.i.w. kan je deze gewoon met HDMI eARC aansluiten op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:11
@peter13579 Hoe bedoel je precies met zelfstandig aansturen?
Wil je nummer kunnen zoeken en afspelen op de soundbar zelf? Hoe zie je het precies voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
corporalnl schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:34:
@peter13579 Hoe bedoel je precies met zelfstandig aansturen?
Wil je nummer kunnen zoeken en afspelen op de soundbar zelf? Hoe zie je het precies voor je?
Dank voor je vraag! Bij mijn Yamaha versterker heb ik een afstandsbediening waarmee mijn kinderen een aantal voorgeprogrammeerde playlists of radiostations aan kunnen zetten. Mijn ouders hebben een oude Sonos ( weet niet welk type), maar als ik bij hen ben moet ik altijd aan mijn vader vragen om muziek op te zetten, dat laatste is wat ik wil voorkomen. Dus mijn kids en de werkster moeten er geluid uit krijgen zonder telefoon....

Aansturen met spraak of afstand bediening of zelfs knoppen op het apparaat.

[ Voor 5% gewijzigd door peter13579 op 10-05-2022 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:11
Ah duidelijk. Dan zoek je dus een sounbar met Spotify ondersteuning.

https://tweakers.net/home...KFe9F3T_72Ng1owDm2NNef8AQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
corporalnl schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:01:
Ah duidelijk. Dan zoek je dus een sounbar met Spotify ondersteuning.

https://tweakers.net/home...KFe9F3T_72Ng1owDm2NNef8AQ
Vermoedelijk wel, maar in dat lijstje staat onder andere de LG DSP8YA, die had ik juist af laten vallen omdat deze geen microfoon of afstandsbediening heeft om muziek mee aan te zetten (zelfde voor de Sonos beam).

Confused...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Maar je zoekt dus eigenlijk geen soundbar, maar een (web)radio?

Is het geen optie om afspeellijsten/radiozenders via de TV te laten lopen naar de soundbar? Dan kun je gewoon met de AB van de TV een afspeellijst of radiozender selecteren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Jeroenneman schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:16:
Maar je zoekt dus eigenlijk geen soundbar, maar een (web)radio?

Is het geen optie om afspeellijsten/radiozenders via de TV te laten lopen naar de soundbar? Dan kun je gewoon met de AB van de TV een afspeellijst of radiozender selecteren.
Dank voor je suggestie, bij ons staat bijna de hele dag Spotify of de radio aan, het heeft niet mijn voorkeur om de hele dag de tv aan te laten staan.

Misschien zoek ik meer een webradio, maar qua uiterlijk wel als een soundbar. Lijkt me toch dat veel mensen de hele dag door muziek willen luisteren met een goede kwaliteit zonder een tv aan te hebben terwijl de baas ( lees vrouw) geen losse speakers in huis wil.

Ben ik de enige die hier naar zoekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

peter13579 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:25:
[...]

Dank voor je suggestie, bij ons staat bijna de hele dag Spotify of de radio aan, het heeft niet mijn voorkeur om de hele dag de tv aan te laten staan.

Misschien zoek ik meer een webradio, maar qua uiterlijk wel als een soundbar. Lijkt me toch dat veel mensen de hele dag door muziek willen luisteren met een goede kwaliteit zonder een tv aan te hebben terwijl de baas ( lees vrouw) geen losse speakers in huis wil.

https://tvoutlet.tv/produ...undbar-incl-spotify-120w/

Zoiets?

Ik vrees dat je vraag "ben ik de enige die hiernaar zoekt" met "bijna wel" beantwoord moet worden. Voor de meeste mensen is aansturing via mobiel namelijk geen struikelblok, en de kinderen de radio laten bedienen is voor mij sowieso geen goed idee qua muzieksmaak ;)

Sonos is daarom ook groot geworden, ondanks een paar bijzonder onhandige design keuzes: men gebruikt alleen nog maar een app, en een dienst als Spotify of Tidal. Kinderen zitten vaak met oortjes in met hun eigen telefoon.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:17
peter13579 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:25:
[...]

ik denk dat heel veel mensen in zo'n geval gewoon losse speakers hebben hangen. je hebt daar dan toch vaak het geluid waar je het wilt hebben i.p.v. vanaf de tv rechtdoor naar de bank. ik weet dat veel van die sonys geowon spotify connect hebben met remote maar geen mogelijkheid om voorkeuren te programmeren op de afstandsbediening. soundbar + harmony remote een optie waar je voorkeuren kan instellen ? of anders de vrouw overtuigen dat losse speakers ook mooi kunnen zijn en ze niet moet zeuren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 14:41
Kan je niet op zoek naar een soundbar met google assistant integratie? Bijvoorbeeld een sonos bar. Eventueel met losse google nest. Dan kan je tegen het ding zeggen dat ie radio moet spelen

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Verder zoeken leert mij dat de Samsung HW-Q900A waarschijnlijk voice control heeft, daarmee zou het opzetten van Radio of Spotify mogelijk moeten zijn, iemand ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59
Of gewoon een fatsoenlijk soundbar met een goedkope tablet die iedereen kan bedienen, die enkel wat shortcuts laat zien naar radio stations / playlists die dan op de sounbar afgespeeld worden?
Wat je niet nodig hebt haal je van de tablet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
SonOfSam schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:44:
Kan je niet op zoek naar een soundbar met google assistant integratie? Bijvoorbeeld een sonos bar. Eventueel met losse google nest. Dan kan je tegen het ding zeggen dat ie radio moet spelen
Ook een leuke optie, Google komt veel voor inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 14:41
peter13579 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:46:
[...]

Mijn kinderen van 9 / 7 / 5 hebben allemaal een eigen google en kunnen daar in ieder geval prima mee overweg. Ook icm spotify.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:02

weebl

YARR!

peter13579 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:46:
[...]

Volgens mij heeft die LG die je zelf gevonden dat gewoon. Mijn LG soundbar heeft het in ieder geval. Kan via de Google Assistant muziek aanzetten, of via de Spotify/YT Music app gewoon streamen als je op hetzelfde WiFi netwerk zit.
Pagina: 1