Toon posts:

Is mijn systeem behekst?? Hij doet zo raar.

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Het is een heel raar probleem en misschien een beetje warrig verhaal, maar ik hoop dat jullie het begrijpen.

1.Windows 98 SE begint problemen te geven. Geluidskaart wordt niet herkent. Probeer ik de driver van de cd: werkt niet. Probeer ik de driver van het internet levert ook niks op. Geen enkele driver voor de geluidskaart die normaal wel werkt, werkt nu. Door nog meer rare problemen besluit ik Windows 98 erop te zetten. Dit mag niet baten. Windows 98 heeft hetzeolfde probleem met de geluidskaart als SE.
2.Windows ME werkt wel met de geluidskaart en die zet ik er dus op. De volgende dag doet zich in Windows ME het probleem voor wat in stap 1 beschreven is. Op geen enkele manier wordt de geluidskaart herkent.
3.Ik besluit Windows ME, 2000 en XP erop te zetten in een partitie, maar dat geeft problemen, dus zet ik ze de volgende dag allemaal los op een eigen partitie.
Op C: Windows ME.
Op D: Windows 2000
Op E: Windows XP..Hier werkik voornamelijk in.
4Opeens valt mijn beeldscherm uit. Na een reset van de pc doet hij niks meer. Alleen wat gekraak van de harde schijf en dan houdt hij op. Hij geeft zelfs geen beeld. GeForce 2MX kaart eruit gehaald en erin gestopt is geen oplossing. Dan maar een andere oude videokaart, deze doet het wel. Toch nog even proberen met mijn GeForce. Nu komt mijn systeem verder. Hij start wel volledig op, je hoort en ziet het diskettestation ratelen en start verder door. Maar het systeem geeft geen beeld, maar nu 1 lange en 3 korte piepjes. Dit betekent een fout op de videokaart. Afijn na wat prutsen aan de kabels en de systeemkast en monitor een aantal keer aan en uitzettem doet de GeForce het opeens weer.
5Volgende dag herkent net zoals eerst mijn systeem zijn geluidskaart niet, zowel in Windows ME als 2000 als XP. Geen enkele driver werkte dus ook. Dus besluit ik de netwerkkaart van PCI slot te laten wisselen met de geluidskaart. Ik sluit mijn systeem aan en hij doet weer niks. Na wat prutsen aan o.a. de videokaart geeft hij die pieptoontjes weer en na nog een aantal keer prutsen aan o.a. de kabel van de monitor en de videokaart doet hij het weer.
6. 2 Dagen later herkennen alle Windowsen de geluidskaart helemaal niet meer. Ze denken dat er in het hele systeem geen geluidskaart meer zit,. Voorheen was het echter zo, dat Windows de geluidskaart wel herkende, maar elke driver weigerde. Na het openschroeven en het erin en eruit halen van de geluidskaart wil het systeem weer niet opstarten, na wat prutsen wel, maar dan weer met die pieptonen. Na weer wat prutsen start hij wel weer en herkent de geluidskaart, maar niet de netwerkkaart. Na weer wat prutsen alles het weer, maar nu de kap er nog overheen. Daarna weer het systeem aangesloten en ja hoor,ik krijg die pieptonen weer.

Kortom: Om de 1-3 dagen doet meestal de geluidskaart het niet meer om duistere reden, zomaar opeens. Na hem openschroeven en wat prutsenduurt het meestal 15-30 minuten nadat alle problemen zijn verholpen, zodat de pc uberhaupt weer kan opstarten en dan is het nog maar hopen of alle onderdelen weer werken in Windows.

Wat moet ik in godsnaam doen, de ene dag no problem, de andere dag is ie niet fatsoenlijk aan te krijgen

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

1] check of er geen kortsluiting is tussen mainboard en kast
2] Vervang geluidskaart.. maybe stuk :?
3] alle hardware eruit en stuk voor stuk terugzetten.

kijken of het lukt. er zijn nog veel meer factoren die een rol kunnen spelen.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Pieptoontjes geven meestal aan dat :

1. Er geen video kaart is of dat hij los zit.
2. Er geen monitor aangesloten is.
3. Het geheugen corrupt(beschadigd) is

Check je monitorkabel op breuken. En controleer of je videokaart goed vast zit. Volgensmij is de geluidskaart een geval appart. Misschien zat ie ook soms los.

Zit je moederbord goed vast en met voldoende afstandsbusjes zodat hij mooi recht in de kast zit gemonteerd?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

of je moederbord is kaduuk, of je voeding is niet goed.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Vobis zooi ;)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zaterdag 25 augustus 2001 08:48 schreef jasperonline het volgende:
Vobis zooi ;)
Zoiets mag je niet ontkennen! >:)

Maare 1 op de 50 computers ofzo (denk ik) zijn vaag... Meestal ligt dat dus aan een onderdeel... (is al gezegt)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Vobis zooi ;)
juist ja kort maar krachtig

Verwijderd

ik gok ook op kortsluiting ergens in je computer

Verwijderd

Ik gok op een slechte voeding of slechte aarding

Verwijderd

Topicstarter
Vobis zooi ;)
Het is MyCom ipv Vobis :)

En bedankt voor alle tips, ik heb geen zin om het zelf uit te gaan zoeken, tenminste de pc volledig uit elkaar halen, dus ben ik van plan hem ff bij MyCom af te leveren met het probleem, tenminste als hij het nog een keer flikt, want nu werkt ie weer super mijn systeem, incl. geluidskaart, maar of ie morgenochtend het nog zo goed doet :?

Mocht ie dus weer weigeren, zal ik zeker ff checken op contact tussen mobo en kast en kortsluiting iig en dan ga ik zeker zeiken bij MyCom als dit syteem het weer flikt.

Nogmaals bedankt voor de tips en meer tips zijn welkon.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 22:19
Een beetje warm geworden ?

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 14:18 schreef Neobazz het volgende:

[..]

Het is MyCom ipv Vobis :)

En bedankt voor alle tips, ik heb geen zin om het zelf uit te gaan zoeken, tenminste de pc volledig uit elkaar halen, dus ben ik van plan hem ff bij MyCom af te leveren met het probleem.

Mocht ie dus weer weigeren, zal ik zeker ff checken op contact tussen mobo en kast en kortsluiting iig en dan ga ik zeker zeiken bij MyCom als dit syteem het weer flikt.

Nogmaals bedankt voor de tips en meer tips zijn welkon.
Wat moet je met tips als je er toch geen zin in heb je comp uit elkaar te halen, je moet er wel wat voor doen.

Ik neem aan dat je nooit helemaal opnieuw bent begonnen met fdisk en formateren bios reset. Kaarten ff aandrukken. Zo je allemaal ff kunnen proberen. Je hebt er zelf niet te veel kaarten bij gezet ivm voeding etc.

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 14:21 schreef Sine het volgende:
Een beetje warm geworden ?
Dan zou die er 's morgens niet mee ophouden maar later op de dag.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Maar het probleem is altijd dat als je hem terugbrengt dat ie het daar perfect doet, ben je weer thuis dan heb je weer problemen :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 14:37 schreef YakuzA het volgende:
Maar het probleem is altijd dat als je hem terugbrengt dat ie het daar perfect doet, ben je weer thuis dan heb je weer problemen :P
Denk dat ik hem terugbreng, zodra hij weer begint te flippen, dan zien ze het zelf bij MyCom. Straks nog wel ff mijn Bios versie nernieuwen met een iets nieuwere versie die ik er eerst wel op had.

Het enige kutte is, dat ik hem niet helemaal uit elkaar durf te schroeven: ben een beetje bang dat ik hem niet meer in elkaar krijg, tenminmste iig zal het gekut worden met het mobo en opslagmedia.
Pagina: 1